Citat:
Ursprungligen postat av
Hamilkar
Det viktiga nu är ju att få fram en brottsplats. Utan brottsplats blir det svårt att få fram tillräcklig bevisning för sannolika skäl - oavsett vem som nu är gärningsman.
Men om det nu inte skulle vara KJ - vilket mycket fortfarande tyder på, brottsplats eller ingen brottsplats - så tycker jag inte att vi ska snöa in på MB/AN, som sägs ha haft alibi för hela kvällen. VB var socialt speciell - hon tydde sig gärna till äldre män, hade lite svårt med sociala gränser, och beskrivs som en naiv person som trodde alla om gott. Finns det någon person som hon har tytt sig till som hon inte hade bort ty sig till?
Alla bekanta till VB som uttalat sig i bla pressen har ett ihärdigt behov att
uttrycka att VB var klipsk, godtrogen och snäll,på gränsen till blåögd.
Trots dessa enträgna upprepningar om hennes navitet så tror jag att hon kunde vara den absoluta
motsatsen till vad folket nära henne trodde.
Jag tror flickan gjort en frigörelseprocess eller kalla det en sen tonårsrevolt.VB kom till Sverige i en känslig ålder,fick lära sig ett nytt språk och en ny kultur därav min tro. VB känns vilsen i sin identitet,
vilket kan resulterar i låg självkänsla och utanförskap.
Självkänslan består av två delar,duglighet och självrespekt.
Jag tror att VB:s "speciella" umgängeskrets är ett resultat av detta och jakten på att
bli accepterad tillsammans med att frigöra sig kan absolut gjort VB omdömeslös,
familjens valda ord är som bekant godtrohet.
Jag tror det finns många nätkontakter som är intressantare än dom
som diskuteras sida upp och sida ner i denna tråd.
Sen att tråden låst sig vid VB;s fb-konton ger nog ingenting,speciellt inte eftersom Mamman hade koll
på lösenorden.
Jag har noterat att du vid flera tillfällen sökt vaksamhet med liknande inlägg men
just nu tror jag responsen är svag, tråden avhandlar endast fågelkvitter,ritualmord och
mediarapportering. Men man får se vart tråden bär när den tekniska rapporten kommer,
till dess fortsätter jag läsa sporadiskt.