2013-05-28, 12:59
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av airell8
Ingen aning, som sagt, inte min teori. Jag utesluter dock inget. Jag har en teori där anledningen till de nio knivhuggen skulle vara att tömma kroppen på blod fortare, för att underlätta styckningen.

Ja någon oerfaren skulle ju kunna resonera så. Han har ju redan avvikit från mönstret med tanke på händerna.
Citera
2013-05-28, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury
Nej inte ett speciellt psyke, fler än man tror skulle nog kunna klara av det. Men visst du har rätt i att inte alla skulle kunna göra det, men ständigt blir man ändå förvånad när ett nytt mordfall nystas upp och GM ter sig normal för en och sin omgivning.

Du tror alldeles för gott om människor, 95 % låter som en väldigt hög siffra.

Tror det är väldigt speciella situationer som gör att någon slags överlevnadsinstinkt tar över. Ta t,ex killen som fastnade med handen mellan två stenblock ute i ödemarken. Hans enda val var att dö där eller skära av handen. Han valde det sistnämda.

En liknande filosofi skulle kunna appliceras på en GM som har allt att förlora på att förknippas med VBs död. Men en förbryllande omständighet är hur kallt GM har burit benen till ödehuset och arrangerat dom (obekräftat?).

Det tyder nästan på att det var planerat mord med en offensiv styckning, men att verket blev ofulländat(?), kanske för att GM var ensammen(?). (Jag tänker spontant att någon bekant/ytligt bekant hämtade upp VB i bil när hon gick hemåt, ifall man ponerar att KJ är oskyldig).

Hoppas rättsläkare hittar spår på kroppsdelarna som kan ge hintar om vilket verktyg som användes, hur det användes och om det var samma GM som styckade alla delar.
Citera
2013-05-28, 13:01
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Du vet att det sprutar inte ut blod när hjärtat stannat. Varför skulle nio hugg hjälpa då? Kvinnor har ungefär 4-5 liter blod i kroppen. Det tar rätt lång tid att tömma ut det skulle jag tro om inte det finns en pump som fungerar längre.

Men vet KJ det? Nej, men du har rätt det är kanske inte det mest sannolika skälet till att det uppkommit 9 st knivhugg, om det nu ens gjort det.
Citera
2013-05-28, 13:04
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Frågan verkar vara individuell att besvara, vissa anser att det var mörkt och andra ljust. Vi kanske får nöja oss med något mittemellan?

Diskussionen har varit upp tidigare för ca en vecka sedan. Ngn tog ett foto kl 21.00 från Boden och jag kan intyga att det inte var mörkt. Kan dock inte hitta fotot med sökfunktionen här.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
--------------------

Konstigt alla nyreggade, som tycks försvara KJ och vilja sätta dit MB.
kan min herre vara en av KJ´s soft air gun polare? Annars så misslyckades du väl
med graderingen så du vill sätta dit mb

Gör om gör rätt

Jag försvarar inte KJ. Fortfarande är han min huvudmisstänkta men jag tror ändå inte på honom som gärningsman. Hade han mördat och styckat hemma borde han ha varit häktad på sannolika skäl. Just nu är han mest anhållen av utredningstekniska skäl dvs han skall inte kunna undanröja eventuella bevis eller påverka eventuella vittnen. Mord- och styckningsplatsen kan fortfarande vara någonstans annars och då kan han fort bli häktad åp sannolika skäl.

Läs genom mina inlägg så inser du fort att jag definitivt inte försöker kasta skulden på MB eller AN.

Anledningen till mitt nyreggade nick är att jag glömt bort mitt gamla nick och lösenord. Att jag är på Flashback är för att en av mina vänner sa att man diskuterar en av våra tidigare träningsbekanta för mordet. Annars kan jag inte påstå att jag besöker Flaschback speciellt ofta.

Visst är jag en herre men herrar över femtio leker sällan krigslekar med soft air gun men jag erkänner att jag en gång haft paintball-krig med släkten och det var jävligt roligt
Citera
Medlem
airell8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buddisch13
Japp varit inne på det tidigare också, Måste va "lättare" att städa efter en styckning om personen saknat det mesta av blodet. Annars kan knivhuggen kommit till efter VB va död. Han kanske övade på att hugga på vissa ställen på kroppen som en riktig militär skulle om den skulle knivhugga nån i strid tex

Knivhuggen kan självklart även vara dödsorsaken. KJ kan ha huggit VB bakifrån, så att hon stupat framåt, för att sedan fortsätta att hugga. Borde ha blivit rätt blodigt. Hade jag huggit någon nio gånger i ryggen för att sedan fundera ut en plan där jag gör mig av med kroppen, hade jag troligtvis placerat mitt offer i ett badkar eller på någon form av plast för att underlätta städning vid senare tillfälle. I badkaret hade jag placerat kroppen med ryggen nedåt, verkar rimligt.
Citera
2013-05-28, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
--------------------

Konstigt alla nyreggade, som tycks försvara KJ och vilja sätta dit MB.
kan min herre vara en av KJ´s soft air gun polare? Annars så misslyckades du väl
med graderingen så du vill sätta dit mb

Inte alls konstigt att man misstror att KJ är GM, han är inte dömd ännu och är man inte dömd är man oskyldig tills motsatsen är bevisad. Tråden finns väl till just för spekulationer i ärendet.

Det har historiskt hänt flera gånger att polisen blivit tvungen att släppa häktade personer som senare visat sig vara helt oskyldiga till brottet. Egentligen har tråden väldigt lite fakta om händelsen för att utse en GM. Vi vill dock spekulera och lägga fram teorier - den ena värre än den andra. Vem har rätt att döma? Varken du eller jag.

Jag tycker mig se att vissa här inne anser sig "veta" vad, hur, när, vem och varför och därmed är inte sen med att kommentera inläggen på ett personligt och nedlåtande sätt. Synd!
Citera
2013-05-28, 13:07
Medlem
miss-fires avatar
Visst är detta VB:s Twitter? https://mobile.twitter.com/Bangsuan Försökte kolla in lite vad som står där, men väldigt mycket är skrivet på thai.
Citera
2013-05-28, 13:09
Medlem
Citat:
Du vet att det sprutar inte ut blod när hjärtat stannat. Varför skulle nio hugg hjälpa då? Kvinnor har ungefär 4-5 liter blod i kroppen. Det tar rätt lång tid att tömma ut det skulle jag tro om inte det finns en pump som fungerar längre.

Vill man tömma på blod borde man väl skära av halsen medans människan lever.

Och innan ni misstänker mig så har jag alibi för den kvällen för jag drack öl och tittade på hockey och ropade så grannarna hörde mig.
Citera
2013-05-28, 13:13
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Det är dock stor skillnad på ljuset nu och den 4 maj. Norrbotte i tråden har vittnat om att det ändå var hyfsat mörkt ute under tiden för VBs försvinnande, hen skulle tydligen själv ha varit och ränt omkring i området om jag inte minns fel.
"hyfsat mörkt" men väldigt långt ifrån becksvart... "Skymning" när det var som mörkast skulle jag säga. Alldeles för ljust för att börja bära ut en död kropp från en lägenhet, skulle jag också säga.
Citera
2013-05-28, 13:15
Medlem
bubbalees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zebulah
Vill man tömma på blod borde man väl skära av halsen medans människan lever.

Och innan ni misstänker mig så har jag alibi för den kvällen för jag drack öl och tittade på hockey och ropade så grannarna hörde mig.
eller handlederna, händerna saknas väl fortfarande! men får upp en vidrig bild i huvet om att bevisen skulle då finnas överallt!
Citera
2013-05-28, 13:15
Medlem
airell8s avatar
Citat:

Det är en teori bland många. Jag vet inte hur GM har resonerat, vet du?

Du utgår från att KJ skulle ha en bättre koll på anatomi än jag och andra i tråden? Vad är det som säger att han inte skulle ha kunnat resonera så som jag lade fram det i mitt inlägg du citerade?

Han är varken jägare eller slaktare, inte heller läkare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in