2013-05-24, 11:27
Medlem
Sankaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Övessättning av Google på ovanstående krumelurer:
"Så långt kommer min bror vara här .... Jag tror att jag fortfarande har så mycket för oss att vara bara kusiner. Men jag älskar det fortfarande lika giltig som det kröp ur röret som jag även träffa index, kommer vi att slåss nästan varje dag bara genom. Jag minns fortfarande den elementära t skollunch ... Om du blandar kokt fläsk Canandaigua mannen satt mig på det röda ögat, kommer jag skicka en ris skål. Kokt fläsk charter tvingas äta ut, dumpade jag en lärare som bär en träställning. Smal sak är att insamlingen plattan. Tills jag fick hjälpa till att äta upp ^ ^ En dag min vän Terry ... Jag bara låtsas vara en hjälte till Treasure Beach avsnitt på mana ... jag alltid komma tillbaka till väntar på att få höra goda nyheter från hans syster. punkt P ^ ^ ".
Inte direkt Karin Boye-klass...

Tyder på kärleksproblem, men det har vi väl redan fastslagit?
Citera
2013-05-24, 11:28
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Finns ingen som helst logik i att stycka en kropp om man redan har blivit av med den från hemmet.
Fast med tanke på att det kanske saknas logiskt tänkande öht i en mördares huvud...? Han kanske tänkte att det var svårt att begrava/gömma en hel kropp för att det är svårgrävt i skogen. Flera små gropar är lättare att ordna, än en stor.
Citera
2013-05-24, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forbliranonym
Finns ingen bra bild på KJ? Är det bekräftat nu att det var hennes kropp som låg där?

Ja.

Och nej.
Citera
2013-05-24, 11:29
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Okej, mycket möjligt, om det är så måste media ha facebooks medgivande för att publicera, om fb äger upphovsrätten.
De måste isåfall ha båda. Facebook gör anspråk på upphovsrätten till bilderna - vad det anspråket är värt i svensk rätt är nog inte prövat - men det betyder inte att upphovsmannen förlorar den. Man förlorar inte sin upphovsrätt bara för att man lägger ut en bild på Fejan, oavsett vilka anspråk Facebook än gör.

Förresten - alla ni som översätter texter på thai med Google Translate och får förvirrad ordsallad tillbaka som ni försöker dra slutsatser av, översätt inte från thai till svenska, utan från thai till engelska! Google translate går alltid via engelska, så den översätter först från thai till engelska, och sedan från engelska till svenska. Det enda översättningen till svenska gör, är att introducera mer förvirrad ordsallad.
Senast redigerad av Hamilkar 2013-05-24 kl. 11:34.
Citera
2013-05-24, 11:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Forbliranonym
Finns ingen bra bild på KJ? Är det bekräftat nu att det var hennes kropp som låg där?

Ja det finns bilder. Nej det är inte bekräftat. Varför är du på ett forum om du inte läser trådarna du skriver i??
Citera
2013-05-24, 11:31
Medlem
Sankaras avatar
Om det är KJ:s under-pantalonger som hittats är det väl troligast att han styckat kroppen iklädd dessa och endast dessa? För att inte kontaminera mer kläder än nödvändigt om han är smart, eller så tog han av sig de andra kläderna i paniken. Tredje anledning kan ha varit att han var redo för lite action och alltså inte hade mer kläder på sig.

Tror offret styckades i lägenhet/bostad.
Citera
2013-05-24, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenSomViskar
Nån som tycker det är din förtjänst!

Och som tycker att Bodens poliser är klåpare...

http://acdc-adhd.blogspot.se/2013/05/annu-ett-kvinnomord-som-kunde.html

Jag håller med!

Dom kanske aldrig gick in i hans lägenhet, de kanske åkte dit och han övertalade henne att de skulle åka ut till stugan och plugga istället. Han kanske hämtade en påse till hennes böcker eller hade den i bilen. Han kanske mördade henne i stugan och därefter placerade ut hennes kvarlevor i det gamla fortet. Jag tror att han kan ha tagit dit henne iallafall och lekt katt och råtta med henne och jagat henne innan hon blev dödad. Och kanske också det fanns fler personer med. Han hade köpt alkohol? Kanske han övertalade henne att det skulle vara fest i stugan istället för pluggande? Och att där fanns hans kompisar och att de tillsammans gjorde detta?
Citera
2013-05-24, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pentagrammaton
Nu känner jag inte killen personligen. Men Boden är en liten stad och man hör både det ena och det andra och har viss "erfarenhet" av det gänget, och de första ord som poppar upp i skallen när jag tänker på de är "mongon" och "patrask". Den sortens personer som tycker soft airguns är det häftigaste som finns och har diverse störningar. Vet inte hur det ligger till med just KJ's psyke men dampbeteende och aspergertendenser är inte direkt sällsynt i bland det gänget. Om jag får chansa beror nog hans nekande på failat psyktest.

Bodengrabb som för övrigt får en att häpna över vilka känslokalla psykon som härjar i Boden var ju med vid sök och pratade tydligen med KJ.

Jag citerar Bodengrabb: Jag deltog i skallgång igår och med i skallgången gick tjejens ex pojkvän vilket var den kille som hon varit hos fram till 21 tiden igår Denna kille kändes väldigt mysko hade tydligen ej fått vara med i hemvärnet pga att han inte klarat psyktesterna

Den här KJ har inte direkt hymlat med sina problem i livet så jag har svårt att tro att han inte kommer erkänna mordet rätt snabbt.
Senast redigerad av Wildis 2013-05-24 kl. 11:38.
Citera
2013-05-24, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Sannolikast är nog att kroppen styckats i hans lägenhet, fraktad i presenningen till fyndplatsen. Därefter ville han snabbt komma bort från dumpningsplatsen, tog sig till platsen där påsen hittades, snyggade till sig, torkade av sig, något sådant, därefter glömmer han påsen i mörkret, han har bråttom, vill inte uppehålla sig i området mer än absolut nödvändigt för att undvika upptäckt.

Om jag skulle göra mej av med en kropp så skulle jag se till att den togs bort från min bostad/brottsplatsen snabbt som tusan och aldrig stycka hemma.
Styckningen gör ju at det kan bli mera bevis i min närhet och därför se till att få in kroppen i pressening och köra bort.
Sen att se till att till område där jag inte har någon som helst anknytning och inte lämna spår.

Men det är ju jag och inte GM.
Citera
2013-05-24, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Han hade köpt alkohol? Kanske han övertalade henne att det skulle vara fest i stugan istället för pluggande? Och att där fanns hans kompisar och att de tillsammans gjorde detta?

Grannar har sett honom bära på en systemkasse den aktuella dagen så jag finner det du skriver troligt.
Citera
2013-05-24, 11:36
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sankara
Om det är KJ:s under-pantalonger som hittats är det väl troligast att han styckat kroppen iklädd dessa och endast dessa? För att inte kontaminera mer kläder än nödvändigt om han är smart, eller så tog han av sig de andra kläderna i paniken. Tredje anledning kan ha varit att han var redo för lite action och alltså inte hade mer kläder på sig.

Tror offret styckades i lägenhet/bostad.

Om det nu skulle visa sig vara hans kallingar och han styckat i lägenheten, vad gör då påsen med kallingarna på baksidan av berget på en bänk? Det är ingen väg man kör om man åker till fyndplatserna?
Citera
2013-05-24, 11:36
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Christiansson vet rent allmänt normalt inte vad han snackar om, men han är jävligt tvärsäker. Och i de här speciella fallet är det statistiska urvalet än så länge alldeles för litet för att vi ska kunna identifiera någon säkerställd ökande trend.

Tack, det lugnar mej lite om det inte är nån allmän trend. Är rädd om mina kroppsdelar.
Har nåt minne av honom om minnesforskning? Minns inte riktigt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in