2013-05-29, 08:59
Medlem
Vet ej om detta redan diskuterats men tror vi kan dra vissa paralleller mellan Black-Dhalia mördaren och vår GM här. Samma exhibitionistiska uttryck även om Black Dhalia var mer offentligt placerad. Den mördaren kom undan.

Tänker också att offren kan ha likheter på så sätt att Elizabeth Short (Black Dhalia) var en attraktiv ensam ung kvinna som många män verkar haft sexuell attraktion till. Thailändska kvinnor sexualiseras ofta av män & ses som attraktiva och förförande även om de inte har intention att framstå så. Och kanske ville GM ta det ifrån VB genom att skända hennes kropp.
Citera
2013-05-29, 09:03
Medlem
Får man verkligt åka upp till mjösjöberget nu?
Citera
2013-05-29, 09:06
Medlem
Emhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Kan dom ha målats om? Hur gammal är gatuvyn?

Gatuvyn är minst ett år gammal, om inte till och med närmare två..

edit/ Står till och med där nere, September 2009...
Senast redigerad av Emh 2013-05-29 kl. 09:12.
Citera
2013-05-29, 09:20
Medlem
mandelbiskviers avatar
Kunde inte hitta om det postats tidigare. Men får känsla av att huvtröjjan är en såkallad "fake".

En äkta DG huvtröjja kostar väll multimum , och iom att VB har asiatiskt utsprung så kan det väll ligga nära till hand att huvtröjjan är en kopia , som man ofta köper i Asien.

Tror inte många har DG huvtröjjor till vardags då jag får känslan att dom ska vara väldigt dyra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Våldtäkt på 21 årig kvinna oktober 2012 av två män, skedde vid karatelokalen på Kaplansgatan. Inga gripna!

Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
felpost

Är det säkert? Blev detta någonsin uppklarat? Annars kan det ju ha relevans.
https://www.flashback.org/t1978583
Citera
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emh
Gatuvyn är minst ett år gammal, om inte till och med närmare två..

edit/ Står till och med där nere, September 2009...

kan det alltså vara samma stolpar på båda bilderna, om ommålning skett. Det ser ganska "nytt" ut i mina ögon?

Ingen lokalbo som kan berätta om det är samma stolpar?
Citera
2013-05-29, 09:23
Medlem
Minutvisarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kranbilsattack
Det här garaget är likt det som syns på aftonbladet, men det här garaget har portar dock.

https://maps.google.se/maps/myplaces?ll=65.822178,21.66822&spn=0.001167,0.0052 52&ctz=-120&t=h&z=18&layer=c&cbll=65.822318,21.667582&pano id=LEnJMOrG3_FeVeE0eXvdLA&cbp=12,83.53,,2,-0.64

Och det är ju i närheten av Garnisonsgatan 59 som OY skrev först.

Ja, nu ser det ut att stämma bättre med Aftonbladetbilden.

Google Streetview snett bakifrån (fritt från träd). Snett framifrån. Satellitbild.

Dom verkar ha fällt upp alla garagedörrarna när polisen var där. Syns ju en linje i överkanten på Aftonbladets bild, som skulle kunna vara dörrarna.
(Eller så har dom byggt om garaget sen Google-bilderna, men jag tycker det ser ut som uppfällda portar)

Montage: fyra bilder på garaget.

PS: Är ganska säker på att garagedörrarna på Aftonbladetbilden är uppfällda, man kan se det om man kikar lite närmare.
Dörrarna syns bättre om man ljusar upp samt förstorar bilden.
Senast redigerad av Minutvisaren 2013-05-29 kl. 09:41.
Citera
2013-05-29, 09:24
Medlem
jag har flera vänner som gått i hans parallellklass på högstadiet, där han en gång mordhotade en annan elev med kniv. 2 ggr kom polisen till skolan och gick igenom hans skåp. han berättade gärna hur han haft ihjäl fåglar och andra smådjur och dissekerat dem. detta minns jag även då det hände så att folk pratar om det nu är ju inte konstigt heller.
sen har han sprungit omkring och lekt krig i skogen runt aldersjön då vi varit där och badat och kört cross. mycket underlig person! skulle inte alls förvåna mig om han är skyldig
Citera
2013-05-29, 09:31
Medlem
TÄNK TILL LITE!

Aftonbladet har nu äntligen bekräftat att det ej går att koppla KJ till någon tekniskt bevisning.
Hur ofta händer det att det inte finns någon tekniskt bevisning mot någon som mördat!?
Detta för mig betyder helt klart att han är oskyldig. Det har snart gått 1 månad sen VB försvann så i det här läget borde bevisning finnas!

SYND bara att det riktiga mördaren finns där ute nånstans, säkert överlycklig över att ha klarat sig i snart en månad på fri fot.

Undrar verkligen hur polisen där uppe i Boden arbetar.
Tackar & bockar över att jag inte bor i Boden iaf!
Citera
2013-05-29, 09:33
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 87a
TÄNK TILL LITE!

Aftonbladet har nu äntligen bekräftat att det ej går att koppla KJ till någon tekniskt bevisning.
Hur ofta händer det att det inte finns någon tekniskt bevisning mot någon som mördat!?
Detta för mig betyder helt klart att han är oskyldig. Det har snart gått 1 månad sen VB försvann så i det här läget borde bevisning finnas!

SYND bara att det riktiga mördaren finns där ute nånstans, säkert överlycklig över att ha klarat sig i snart en månad på fri fot.

Att det inte finns bevis betyder inte att man är oskyldig. Det betyder dock att man inte kan dömas för brottet. "The perfect crime" går att begå, tro det eller ej.
Citera
2013-05-29, 09:34
Medlem
Emhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammstein74
Får man verkligt åka upp till mjösjöberget nu?

Ja, avspärrningarna är borttagna sen en tid tillbaks
Citera
2013-05-29, 09:34
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 87a
TÄNK TILL LITE!

Det finns ännu inget bevis mot den häktade mannen. Men låt kriminalteknikerna som undersöker bilarna och SKL uttala sig först innan du uttalar dig i skuldfrågan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in