2013-05-29, 01:44
Medlem
nerdys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merv
Bara någon som haft ytterst lite kontakt med mångkulturen i förorterna kan skriva något så korkat. I verkligheten flyr svenskarna mångkulturen i förorten så fort de har möjlighet ("white flight").

Några källor på att RF vanligen skulle utgöra "arbetarklass" har aldrig getts.

Däremot är autonoma i allmänhet vanligen medelklass enligt de källor som givits tidigare.

På RFs egna bilder syns att personerna ofta är så unga och pubertala att de antagligen aldrig någonsin har haft ett riktigt arbete.

Det är existerar ju bara i ditt sinnesvridna huvud. Folk bor i förorter för att de är fattiga. Och tro det eller ej, det finns fattiga svenskar också.
Jag har både bott i invandrartäta förorter och har skitmycket invandrarpolare, och vi kommer bra överens.

Sist jag kollade RFs egna bilder var de censurerade, men du kanske sitter på andra ocensurerade?
2013-05-29, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nerdy
Det är existerar ju bara i ditt sinnesvridna huvud. Folk bor i förorter för att de är fattiga. Och tro det eller ej, det finns fattiga svenskar också.
Precis, de svenskar som bor där gör det för att de är fattiga. Inte för att de vill bor där eller känner någon stark gemenskap med multikulturen.
Citat:
Jag har både bott i invandrartäta förorter och har skitmycket invandrarpolare, och vi kommer bra överens.
Vad du påstår om dig själv är rätt ointressant eftersom inget går att kontrollera.
Citat:
Sist jag kollade RFs egna bilder var de censurerade, men du kanske sitter på andra ocensurerade?
Många av bilderna har obetydlig censurering. Att se ungefärlig ålder går alldeles utmärkt. För att inte tala om hudfärg.
2013-05-29, 07:17
Medlem
PsychoRastaSkinheds avatar
Citat:
Fast det där är bara propaganda utan några källor som stöd. Finns inga bevis för att RF skulle vara annorlunda än alla andra autonoma rörelser som består av testosteronfyllda medelklasstonåringar i gymnasieåldern som aldrig haft något riktigt arbete men som tycker det är kul att slåss.

Fast har man aldrig hängt i kretsarna så får man skylla sig själv.
2013-05-29, 07:44
Medlem
Citat:
Många av bilderna har obetydlig censurering. Att se ungefärlig ålder går alldeles utmärkt. För att inte tala om hudfärg.

Gött, då har du inga problem att länka till några sådana bilder då ju, för du sitter väl inte och ljuger?
2013-05-29, 07:57
Medlem
.buenaventura.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RevolverRoffe
AFA är en organisation och organisationsnamn som vänsterextremister använder i vissa sammanhang när man inte vill dra in sina mer öppna organisationer i saker som kan uppfattas som negativa eller få negativa konsekvenser. Tex om man är ute och bråkar på stan. Detta innebär att de flesta som är organiserade i AFA sysslar normalt med övrigt politik i andra vänstergrupper.

Helt fel. AFA Sverige är ett nätverk. I nästan alla offensiva antifademos är AFA där. Det är inte så konstigt. Men dom har besök av andra autonoma organisationer som är med ochbplanerar och praktiserar. SUF,FAÅA,1L, RF etc etc. Visst, det finns några få dubbelorganiserade men det är knappast någon majoritet. Tvärtom snarare. Snacka inte om saker du inte vet
2013-05-29, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BadWerdz
Gött, då har du inga problem att länka till några sådana bilder då ju, för du sitter väl inte och ljuger?
RF har en mängd bilder under rubriken "Media" på hemsidan. Bara att titta på ett antal av dessa.
2013-05-29, 12:05
Medlem
Deweys avatar
Citat:
RF har en mängd bilder under rubriken "Media" på hemsidan. Bara att titta på ett antal av dessa.
Men så här, du har uppenbarligen ingen som helst insyn i denna organisation vilket såväl jag som andra i denna tråd har (är inte själv med i RF men jag har en del vänner som är det). Så du kanske bara ska hålla käften?
2013-05-29, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dewey
Men så här, du har uppenbarligen ingen som helst insyn i denna organisation vilket såväl jag som andra i denna tråd har (är inte själv med i RF men jag har en del vänner som är det). Så du kanske bara ska hålla käften?
Finns ingen anledning att tro på vad en anonym person påstår utan källor. Jag däremot har gett källor både beträffande autonoma i allmänhet och RF specifikt.

Men jag förstår att du inte gillar att när det visas att RF och andra autonoma organisationer består av pubertala medelklassungdomar som ofta inte har någon större kontakt med arbetarklassen, mångkulturen, eller ens riktigt arbete.
2013-05-29, 15:53
Medlem
RevolverRoffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .buenaventura.
Helt fel. AFA Sverige är ett nätverk. I nästan alla offensiva antifademos är AFA där. Det är inte så konstigt. Men dom har besök av andra autonoma organisationer som är med ochbplanerar och praktiserar. SUF,FAÅA,1L, RF etc etc. Visst, det finns några få dubbelorganiserade men det är knappast någon majoritet. Tvärtom snarare. Snacka inte om saker du inte vet
Snarare är det så att AFA vill verka större än vad de är. Som jag skrev, AFA är en organisation som vänsterextremister aktiva i andra vänsterorganisationer agerar under när det gör antifascistiska aktiviteter/brott.

Vill man träffa den lokala AFA-avdelningen räcker det oftast med att gå på ett möte hos den lokala SUF-avdelningen.
2013-05-29, 15:55
Medlem
02-02-2012s avatar
Har det skett en splittring mellan RF i Göteborg/västkusten och resten av organisationen?
2013-05-29, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 02-02-2012
Har det skett en splittring mellan RF i Göteborg/västkusten och resten av organisationen?

ja.
2013-05-29, 17:17
Medlem
02-02-2012s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reber
ja.
Är det Göteborgarna som initierat delningen och har de engagerat sig mer i riktig politik istället för slagsmålsklubbar och HBTQ/U frågor.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in