2013-05-29, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ja, och det indikerar ju att det kan finnas medgärningsman/män tycker jag, någon som har sin bil i det garaget, bilen töms, järnvägsspår på baksidan, gömmer grejerna på taket, kanske var man tvungen att dumpa det fort, det vet vi inte. Han bör ha en koppling till platsen, varför inte dumpa i skogen?

Hm trodde garaget låg mellan Kj och VB bostäder, ligger ju närmare ABs bostad. Om det är rätt position eller min karta fuckat upp sig.
Citera
2013-05-29, 00:20
Medlem
Bish0pTh3Pimps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Citat:
Ursprungligen postat av rammstein74
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
JAG STÅR FÖR DET HÄR
han står för att han gjort detta hemska brott
EXAKT
Om han menar att han står för vad han har gjort i detta mordfall borde han ha erkänt på en gång. Om han säger att han står för vad han gjort, men inte erkänner uppfyller han inte påståendet att han står för vad han gjort. Snacka om att lova runt men hålla tunt.
Senast redigerad av Bish0pTh3Pimp 2013-05-29 kl. 00:27.
Citera
2013-05-29, 00:21
Medlem
Kan det va så att ödehuset är brottsplatsen och där styckningen skedde.. ??? O_O
Senast redigerad av mrbukkake 2013-05-29 kl. 00:25.
Citera
2013-05-29, 00:22
Medlem
bubbalees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Skillnaden mellan Sverige och Storbritannien har mest stavats Alec Jeffreys, DNA-profileringens uppfinnare, och han har inte kommit med fullt så många teknologiutvecklingar det senaste decenniet som han gjorde decenniet dessförinnan. Jag tror att SKL gör allt som de gör i England nu.
så sent som i början av 2000- talet så gjordes inga DNA tester i sverige! dom skickades till laboratorium i england!
Citera
2013-05-29, 00:22
Bannlyst
Om det var angeläget att kapa händerna, talar det inte för att en GM ska ha klösmärken på sig då?
Citera
2013-05-29, 00:23
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Skillnaden mellan Sverige och Storbritannien har mest stavats Alec Jeffreys, DNA-profileringens uppfinnare, och han har inte kommit med fullt så många teknologiutvecklingar det senaste decenniet som han gjorde decenniet dessförinnan. Jag tror att SKL gör allt som de gör i England nu.

Jag läste igenom en del scanning som dom har. Jag tycker inte vi är så extremt bra egentligen. SKL och DNA är en sak jag pratar om lite annat som jag läst om tex Anna Lindh fallet och blodet på morakniven bland annat. Jag kan ju givetvis kolla upp det hela, men till England har vi skickat till mer än en gång, och dom har löst det hela. Det är ju ganska uppenbart att vi inte är lika suveräna som andra länder.
Citera
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steelmachine33
Hm trodde garaget låg mellan Kj och VB bostäder, ligger ju närmare ABs bostad. Om det är rätt position eller min karta fuckat upp sig.

AB är en arg kille, det förstår man av hans profilbild. Han siktar på alla som visar sig. Kanske VB råkade visa sig i fel läge? Kom släntrandes nästan hemma, och så blev AB påmind om styvmors hat? Jag tror att vem som än är GM kommer det att bli en befrielse när det här blir löst, att leva i vacuum är inget alternativ för någon.
Citera
Medlem
bubbalees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrbukkake
Kan det inte va så att ödehuset kan va brottsplatsen och där styckningen skedde.. ?? O_O
är fallet sådant så får vi verkligen hjälpas åt att rikta stark kritik emot Sveriges rättstekninker! :-)
Citera
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Ja, fåglarna kvittrar utan underlag så man kan sortera det till byskvaller helt enkelt.
Man säger jag hörde från en person som hörde av grannen till nästa granne som hörde vad det är osv.
Men det är väl ingen skvallertråd det här. Så var är underlagen egentligen mer än att en skvallertarm sitter och PMar en massa strunt.
Vem ska lita på det ?
Det håller jag med om, fåglar får man ta för vad de är. Fågeln som berättade om att bilar skulle hämtas hos KJ:s föräldrar kvittrade sanning iaf. Men vad vi vet är fiction, det är CSI.
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Det är inte jämförbart med CSI eller andra länder som England tex där dom har en hel del som inte vi har här då det gäller kriminalteknik.
Citera
2013-05-29, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrbukkake
Kan det inte va så att ödehuset kan va brottsplatsen och där styckningen skedde.. ?? O_O

Det får vi ju verkligen inte hoppas eftersom polisen inte spärrat av där efter fyndet av hennes kvarlevor. Och att x antal personer varit därinne och trampat omkring efteråt.
Citera
2013-05-29, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rhdf
känns lite udda att vara ute i skogen och gräva ner någon/något och sen dumpa spaden på ett garagetak istället för att skicka ut den i närmsta sjö

Dessutom ett garagetak nära centrum, varför skulle KJ ha slängt något där, stämmer inte alls med någon vettig teori, rent geografiskt...
Citera
2013-05-29, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xistence1
det verkar inte som att GM ville att kroppsdelarna skulle hittas..

Inte förrän allt var arrangerat iaf och polisen har väl klarlagt att huset inte är styckplatsen, kanske inte legat där så länge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in