2013-05-29, 00:12
Medlem
bubbalees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Ja det var ju pga hur kroppsdelarna var utlagda men ingenting om någon text i blodet.
och det har polisen bekräftat för dig? vad är det rituella i att placera en styckad kropp på olika platser! för att vara exakt 2 olika platser med 150 meter avstånd? det krävs ju endel kött på benen för att polisens tekniker ska utala sig om ritualer i en mordutredning!
Citera
2013-05-29, 00:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sweedersson
HÄR STÅR VATCHAREEYA ????

Ja, varför inte?
Citera
2013-05-29, 00:14
Medlem
bubbalees avatar
har jag missat den förtydligande bilden på "texten" medans jag var ute förut? har det dykt upp någon sådan än?
Citera
Medlem
Quarrels avatar
En till fågel kom på visit, lyckligtvis utan att lämna något visitkort. Luckan till ödehuset var stängd måndagen eller tisdagen efter försvinnandet. Polisen är informerad.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sweedersson
HÄR STÅR VATCHAREEYA ????

Tanken slog mig också iom att gm förmodligen ville att delarna skulle hittas också.
Citera
2013-05-29, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minutvisaren
Ja, uppifrån ser det mer likt bilden i Aftonbladet: mer träd. Sen behöver man komma ner på Streeet View-nivå. Alla gator fungerar inte med Street View i Boden, men Hedenbrogatan gör det på dom flesta ställen, så man kanske kan komma ner, och sen se från rätt vinkel.

Är väl ett större bemannngsföretag som har den lokalen nu?
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhdf
känns lite udda att vara ute i skogen och gräva ner någon/något och sen dumpa spaden på ett garagetak istället för att skicka ut den i närmsta sjö

Ja, och det indikerar ju att det kan finnas medgärningsman/män tycker jag, någon som har sin bil i det garaget, bilen töms, järnvägsspår på baksidan, gömmer grejerna på taket, kanske var man tvungen att dumpa det fort, det vet vi inte. Han bör ha en koppling till platsen, varför inte dumpa i skogen?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Intressant KJ beskrivs enligt fågeln som ej kapabel att verkställa alla steg som krävs i det här fallet. Jag blir inte förvånad av den synpunkten.

MB däremot beskrivs som "micke med kniven", känd för att gå runt på stan med kniv. Det har vi hört förut, vilket faller på minuskontot. Nytt är att han beskrivs som mytoman och oberäknelig. Inget skäl anges varför han inte anses som trolig GM. Istället tycker fågeln att man bör beakta en okänd GM.

Frågor som inställer sig... hur normalt är det att en lärare för journaliststudenter går runt med kniv på stan? Hans kurs verkar ha ställts in inför nästa år, finns samband med denna händelseutveckling?

Tänkvärt är att VB var väldigt intresserad av webben och skrivit en uppsats på temat i gymnasiet. Är det otänkbart att VB och MB delat det här intresset? Kan de ha varit ovetandes om det här intresset? Vad förde dem samman, var det karaten?

Okej, men vi gör som fågeln tycker. Avskriver MB i tanken. Återstår någon okänd... samtidigt jublar Akrobaten över att KJ satt sin sista potät... mystiskt.

Kalix Folkhögskola, där han varit lärare, gör om programmet kommande år och tar inte in elever.
Jag stod som referens åt en som sökte och skulle kommit in - men det ställdes in i april.
Citera
2013-05-29, 00:17
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
En till fågel kom på visit, lyckligtvis utan att lämna något visitkort. Luckan till ödehuset var stängd måndagen eller tisdagen efter försvinnandet. Polisen är informerad.

Som sagt... jag tror att en GM gärna återvänder för att försäkra sig om att allt är under kontroll. Vem blir först att plocka upp det glömda ciggpaketet? Klart att polisens utredare inte lämnar kvar något...
Citera
Bannlyst
Citat:

Var kan han då förvarat henne? Stugan? Bilen?
Är det rent av möjligt att hon hållits vid liv längre än vi trott under våldsamma former?
Citera
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:

Ja, fåglarna kvittrar utan underlag så man kan sortera det till byskvaller helt enkelt.
Man säger jag hörde från en person som hörde av grannen till nästa granne som hörde vad det är osv.
Men det är väl ingen skvallertråd det här. Så var är underlagen egentligen mer än att en skvallertarm sitter och PMar en massa strunt.
Vem ska lita på det ?

Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ja, och det indikerar ju att det kan finnas medgärningsman/män tycker jag, någon som har sin bil i det garaget, bilen töms, järnvägsspår på baksidan, gömmer grejerna på taket, kanske var man tvungen att dumpa det fort, det vet vi inte. Han bör ha en koppling till platsen, varför inte dumpa i skogen?

Det finns inga indikationer på att det finns fler än en gm ännu lika lite som man hittar blod direkt och syr en människa innan man vet vad det är för blodfynd man har. Du har en hel del som slirar rejält här.

När polisen verifierar att det rör sig om fler än en gm eller annan, så kan man ta till sig detta inte innan.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-05-29 kl. 00:20.
Citera
2013-05-29, 00:19
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Det är inte jämförbart med CSI eller andra länder som England tex där dom har en hel del som inte vi har här då det gäller kriminalteknik.
Skillnaden mellan Sverige och Storbritannien har mest stavats Alec Jeffreys, DNA-profileringens uppfinnare, och han har inte kommit med fullt så många teknologiutvecklingar det senaste decenniet som han gjorde decenniet dessförinnan. Jag tror att SKL gör allt som de gör i England nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in