2013-05-28, 22:14
Medlem
highfives avatar
Länken är bara för er som inte vill sova så gott i natt.

Gå in under redigera och sök på ex fallen angel. Läs noga.

Såg på sidan med airsoftarna att detta spel den 11 maj verkade vara en stor händelse för dem. Redan tidig vinter började de skriva och planera. KJ hade all tid i värden att snöa in på just benämningen Fallen Angel och troligtvis kanske han gjorde som jag gjorde nyss sökte på just "fallen angel". Sen ska vi inte glömma att KJ åtminstone för några år sedan var ansluten till en religös ungdomsgrupp.Det hela började kanske så sakteliga gå över styr och sakta men säkert tog psykosen tag i honom.

Fick ett pm av en som deltagit i spelet den 11 maj och det var han som berättade att KJ benämnde sig som commander när han kommenterade efter spelet, commander var han inte vare sig före eller efter spelet enligt pm:aren.

http://www.eaec.org/newsletters/2004/nl2004nov-dec.htm

Hittade även lite om 333 som var ett artelleriförband vid US Army under andra världskriget.

http://en.wikipedia.org/wiki/333rd_Field_Artillery_Battalion_(United_States)
Citera
2013-05-28, 22:15
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av circuspuffin
Suck... snacka om att skapa fantasifoster! Nej, det stämmer inte. De har haft öppet precis som vanligt. Suck, ge er!

Du som är en vän av te. Hur ser du på att en teförsäljare skriver med reptilhjärnan påkopplad vid två tillfällen så att man kan tro att personen är beredd att mörda på grund av hat? Synpunkter?
Citera
2013-05-28, 22:16
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
En pappa till tonårskillar läser det där som utpräglad och fullt normal grabbjargong. Jag tycker inte att det är nåt märkligt med det alls.

Det gör jag också om det bara hade varit den meningen med något annat än, jävla satanister. Säger det igen, betyder inget sensationellt i nuläget, men värt att notera. Kopplingen till de här personerna och KJ går förutom spelandet bl a via en försvunnen spade, så det är inte vilka random som helst som snackar så här.
Citera
2013-05-28, 22:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Håller helt med. som jag skrev innan var det en överlappning på ett par timmar mellan Per Svensson och Mihailovic vid Anna Lindh-mordet, men det var lika unikt som att man använda PKU-registret. Och det var ett ministermord och bara några timmar.

Så det är skillnad när en minister blir knivmördad än om en thailändska blir mördad och styckad? Jag trodde alla var lika inför lagen.
Citera
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steelmachine33
Hur stort är airsoft laget btw? Har de nån medlemsförteckning?
29 medlemmar på Facebook, har jag för mig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xistence1
det håller jag med om, om det nu är sant?

Har läst ikapp ett antal sidor nu. Har du som vana att svara flera ggr på ett inlägg? Det finns en fin edit-knapp som man kan ändra sina inlägg med, ifall du kommer på att lägga till något i efterhand.

Sen håller jag med övriga, du har gjort det jävligt klart nu att du inte tror att den häktade är GM, i princip spammat oss med den åsikten.

Förstår du att folk kanske har annan åsikt och vill diskutera den? Eller vill du svara på varenda inlägg om KJ om att du tror han är oskyldig? Det blir jävligt drygt att läsa.

Hur bra vänner är du och KJ föresten?
Citera
2013-05-28, 22:18
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Det är inte helt vanligt att man låter någon sitta häktad för att luras. Enda fall jag kan komma på är Per Svensson, som fick stanna i häkte några timmar när man visste att Mihaijlovic mördat Anna Lindh.
Fast det handlade inte om någon som häktades för att invagga någon i säkerhet, och strängt taget är det fortfarande tjänstefel också att inte släppa någon så fort misstankarna inte längre föreligger. Var det verkligen så svartvitt som du beskriver det? Jag har inget minne av det.
Citera
2013-05-28, 22:18
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Varför är det en skandal att någon har kastat ett tomt cigarettpaket i ett sketet litet gult trähus som ändå ska eldas upp, det slängs troligen tusentals liknande paket i terrängen varenda dygn år ut och år in. Jag tycker att skandalen i så fall ligger i att det inte var en glödande cigarett som kastades där så skiten brann ner, finns inget intressant i det huset längre, vi har sett hur det ser ut, precis som alla andra ödehus, lite spår efter några kroppsdelar, polisen har gjort vad de behöver där. Bort med huset, det ser anskrämligt ut.
Att någon går in där nu (om det inte legat där i decennier som någon förmodade) och skräpar ner är väl jävligt märkligt? Även om det är "färdigforskat" därinne. Skulle jag gå in där skulle jag se till att inte tappa ett enda hårstrå iaf.
Men jag håller med om att eländeshuset borde utpl¨ånas fortare än kvickt nu. Om de verkligen nagelfarit det färdigt vill säga. Så att de inte kommer på helt plötsligt att de glömt ta en massa prover från ditt och datt som de gjorde med KJ:s trapphus.
Citera
2013-05-28, 22:19
Medlem
Det här fallet påminner mig styckmordet i Lycksele år 2000 när en 19-årig man choppade upp sin flickvän (eller om det bara var vän?) efter en filmkväll hemma hos honom. Motivet för dådet är ännu oklart med gärningsmannen menar på att hela mordet var en minneslucka.

Tror jag ska läsa i Nordisk Kriminalkrönika ikväll. Intressant..
Citera
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Funderat kring det här och vad det egentligen betyder.

Den husbil och personbil som funnits vid sommarstugan är inte längre aktuell i utredningen och har därför avlägsnats från platsen.

– Däremot har vi fortfarande kvar de två personbilar som vi beslagtog förra veckan, säger åklagaren.

Personbilarna förvaras i polisens garage under polishuset i Luleå.

Ulriks Schönbeck säger vidare att den 22-årige mannen troligen kommer att sitta häktad på skälig misstanke fram till nästa måndag om man inte lyckas hitta bevis innan dess. Om skl hittar något som kan bilda 22-åringen kommer en ny häktningsförhandling att ske omgående. Åklagarna tar då sikte på att få mannen häktad på sannolika skäl.

Polis och åklagare har inte låst fast sig endast vid den nu häktade 22-åringen.

– O, nej. Vi arbetar på bred front, säger Ulri*a Sch*nbeck.

Om man kan släppa två fordon så snabbt, men kvarhåller två andra, betyder det att man hittat något i de som är kvar? Något som skickats på analys, kanske blod?

Jag tolkar texten som att man är på jakt efter medgärningsmän, hur ser ni på saken?

http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=7679100

Du har lite livlig fantasi ibland OY - det har vi diskuterat förut, eller hur?

Tråkmånsen Fold tolkar det så här: Tja, vad ska en åklagare säga i det här läget? Att påstå att man endast fokuserar på den på skälig misstanke häktade personen vore ju samma sak som att erkänna sig skyldig till tjänstefel eller åtminstone att leda en förundersökning som inte bedrivs på professionella grunder. Ställ frågan 100 gånger i detta läge till 100 åklagare och du kommer att få i stort sett exakt samma svar (om nu inte någon är så tjurskallig att hen vägrar kommentera överhuvudtaget)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glockers
Det finns en människa i Boden som spårat ur sen ett tag tillbaks och mycket väl skulle kunna göra något sådant med tanke på hans drogproblem och umgängeskrets, han har dessutom en svart skåpbil (Renault Kangoo tror jag).
Denna människa åkte fast i samma veva som hennes försvinnande för drograttfylla och amfetamininnehav vid ICA Supermarket (som påsen kom från för övrigt) som ligger i bostadsområdet direkt nedanför berget där FP är.
Han bor på S*ö vägen som också ligger i området nedanför FP och är väl bekant med plattsen eftersom han har varit medlem i sportskytteklubben (Som tur är tappade han alla vapen när han nyss åkte fast) som har pistolbanan bara några hundra meter från FP.
Plåtverkstan där han utgått ifrån med deras tak och plåtjobb innan det skar sig med arbetskollegan pga sin "nya" livsstil ligger i Bodsvedjan mindre än 1 km bilväg från KJ:s lägenhet.
Han rimligtvis kännde/vet vem VB var eftersom han har dragning åt thaihållet (han hade en thailändska han misshandlade tidigare) och många med thaifruar handlar på VB:s mammas affär eftersom den inriktar sig på produkter för thaimatlagning.
VB ska enligt flera olika källor ha tagit emot pengar för vissa mer intima tjänster och jag ser denna Mik*e* K*r*sson som mycket trolig GM.
Hans umgänge är dessutom inte stans skarpaste knivar, tec J*akim "J*cke" F*rsell, skitisvenne (båda pundare) mfl.
MK:s moral är inte så hög, tex så skedde ett inbrott hos bekanta till MK för nu ca 2 år sedan där han var den enda som rimligtvis kunnat utföra på det sätt som det gjordes på men bevisningen räckte inte.

Detta tror jag kan vara en kandidat till GM, har av en bekant, som rör sig i kretsarna kring denna man, att han är så svartsjuk, att han har måst åka hem flera gånger om dagen, och kolla att hans thaifru/flickvän är hemma, och inte är otrogen.
Sen stämmer det övriga som är skrivet om honom i citeringen ovan. Jag lägger en röst på denna man. Har inte ens tänkt i dessa banor, trots att jag vet vem han är, och vet att han bivit av med körkort, och har en mörk skåpbil, bor nära FP och har trasslat till det i övrigt för sig själv.
Citera
2013-05-28, 22:20
Medlem
Rolhens avatar
Vad menas med torson igentligen . Är det allt utom ben o armar?

Texten i ödehuset såg jag som

85år i år ,5år
inge mer Sex i år
Eller. till Er
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här