2013-05-28, 22:06
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reemka
Jamen i vilket fall som helst blir ju slutsatsen att bara är för mycket nu... Antingen har polisen (och alla andra) missat det och då är det skandal. Eller så är det nån som varit där (reporter eller snokare) som slängt det och då är det också skandal. Hur jävla dumt får det bli???

Varför är det en skandal att någon har kastat ett tomt cigarettpaket i ett sketet litet gult trähus som ändå ska eldas upp, det slängs troligen tusentals liknande paket i terrängen varenda dygn år ut och år in. Jag tycker att skandalen i så fall ligger i att det inte var en glödande cigarett som kastades där så skiten brann ner, finns inget intressant i det huset längre, vi har sett hur det ser ut, precis som alla andra ödehus, lite spår efter några kroppsdelar, polisen har gjort vad de behöver där. Bort med huset, det ser anskrämligt ut.
Citera
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ett1
Vet inte om det har något med hans allmänna situation att göra, skulle nog också ringt min far om hjälp/stöd ifall min hund dog.
Det är nog ingen som tycker att det är onormalt, men skulle du ha slängt den i sjön?
Citera
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Från KJ:s netlog

Vilken är den oskönaste upplevelsen du haft?

bli nekad till mönstring

Där har vi anledningen till att han ballat ur tror jag . Han klarade inte den motgången att inte få vara med på riktigt utan fick söka sig till töntarna som pysslar med air-soft. Tror det brutit ner honom psykiskt.

Ja, det har jag också funderat på. Det finns en rimlighet i det, även om resultatet kanske blev totalt orimligt. Och tack för en lugnare bild, min stressnivå sjönk.

Säg att KJ gett upp mentalt, han ser ingen framtid. Det enda ljuset han har är VB, som inte vill ha honom... han är stark och lång, tar tag i VB lite bryskt när hon vill gå, det går helt fel. Han får panik... resten är kaos. Han lever i förnekelse, och gradvis kommer han att förstå vad som hänt...? Allt han hävt ur sig om att "känna på att döda" är bara trams, ett sätt att passa in i en grupp som kan upplevas som lite tuffare... han går in i rollen som cool militär... allt blir en lek.

Om VB dissade honom, och kanske i sämsta fall sa något negativt om hans stora intresse för airsoft... då kanske det small. Det blev kanske en diskussion om bådas framtid... hon hade en, han hade inget på gång...? Hans drömmar var krossade... hon hade stora planer... där någonstans, gick livet helt, helt fel... rimligt.
Senast redigerad av Cinnabar 2013-05-28 kl. 22:09.
Citera
Medlem
Buddisch13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toxe
Eller hur!

Frågar åter igen: Vart kommer uppgifter om hundstyckningen ifrån och går det att bekräfta?

Det kommer från 1 i tråden som skrev det idag att hen känner nån som känner KJ skulle varit där på fest mm & tydligen skulle KJ kläkt ur sig detta när dom bastade eller så, Hens kompis mådde skit å lämnade efter han berättat detta, Men detta har även varit uppe tidigare å då också från en i tråden. Finns inget i media eller liknande om detta utan det e rykten från boden som nåt hit, Att hunden e död kan vi nog räkna med. Hur var & varför det vette fan
Citera
2013-05-28, 22:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av xistence1
Exakt.. i det här fallet är ju bevisningen än så länge svag så JA därför är motivet mycket viktigt!

Tanken är ju att bevisningen ska bli starkare, eller att man börjar titta på alternativa gärningsmän. Det är ju inte meningen att man ska uppfinna ett motiv och tvinga in den misstänkta i en mall för att passa för en fällande dom - oavsett vad bevisen visar.

Motiv är ju relativt ointressant, men kan vara bra att resonera runt om man börjar med en död person och väldigt lite spår och ingen naturlig person att börja utredningen från.
I detta fall vet man ju att KJ var sist att träffa henne och kan man avskriva honom från utredningen och slå fast att han inte gjort det så kan man möjligen börja fundera på vilka som i övrigt skulle kunna tänka sig att ta damen av daga - om det inte rör sig om ett slumpmässigt överfall.

Det är ju intressantare att kartlägga hur och var VB rört sig i så fall och var det absolut sista livstecknet från henne går att slå fast.
Citera
2013-05-28, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rolhen
Om KJ dödat och styckat sin hund kan han gott stanna där han är oskyldig eller ej.

det håller jag med om, om det nu är sant?
Citera
2013-05-28, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Z1987
Vet int om någon skrivit de här men....sen hela historien drog igång...kanske sen MB blev omtalad så har Sushi & te varit stängd. För visst va de så MB ägde den?

Min källa är bara en vän boende i Boden.

Suck... snacka om att skapa fantasifoster! Nej, det stämmer inte. De har haft öppet precis som vanligt. Suck, ge er!
Citera
2013-05-28, 22:11
Medlem
Hur stort är airsoft laget btw? Har de nån medlemsförteckning?
Citera
2013-05-28, 22:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Du har kört det där resonemanget några gånger nu. Låt mig påtala att det är tjänstefel så inihelvete av en åklagare att begära en någon häktad som h*n inte tror har begått brottet. Visst kör åklagare ibland fulingar på olika sätt, men att häkta fel man för att invagga den verkligt misstänkte i säkerhet - aldrig!

Alltså nä. Absolut inte på en enda fläck tillåtet.
Håller helt med. som jag skrev innan var det en överlappning på ett par timmar mellan Per Svensson och Mihailovic vid Anna Lindh-mordet, men det var lika unikt som att man använda PKU-registret. Och det var ett ministermord och bara några timmar.
Citera
Medlem
Mr_wiseguys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Jodå även porslinsäkringen pajar om man är o petar i kontakten, Tänkte att de skulle gå fint att tapetsera om utan att bryta strömmen men när jag skulle skära till vid uttaget kom jag åt med handen o 10A säkringen flög direkt. Kändes betydligt mindre att få 220V än då man tagit i ett kraftigare elstängsel alt fått stöt då man tagit i tändhatten på bil/mc

En säkrings huvudsakliga uppgift är inte personskydd utan den ska skydda apparater och ledningar mot för höga strömmar vid överbelastning eller kortslutning. En ström på allt över 30 milliampere kan vara dödlig för människor och en säkring skjuter efter 10 ampere, alltså 10 > 0,03 A. Det beror på hur strömmen passerar kroppen. Att säkringen löste ut i ditt fall var att din hand utgjorde ett så pass litet motstånd så att när det kortslöts så släpptes det igenom 10 A eller mer.
Citera
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
@Minutvisaren

Om du läser konversationen på tre poster, var ligger skämtet i det som sägs, dessutom inga smileys eller annat som ger sken av ett skämt. Tvärtom, Blev drama, vi låter det ligga så.

Tycker du att det här är humor är du väldigt lättroad må jag säga, eller så ser du något som inte jag ser. Visst, det kan vara en jargong, men var är skrattet eller annat som avslutar detta? Nej, det vilar ett tungt allvar i de här orden.
En pappa till tonårskillar läser det där som utpräglad och fullt normal grabbjargong. Jag tycker inte att det är nåt märkligt med det alls.
Citera
2013-05-28, 22:13
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Det är klart att polisen inte har missat någonting som kan vara av vikt, även om det ibland händer.

Antingen så var det inte intressant eller så har det kommit dit i efterhand.

Den enda miss som jag kan se polisen har gjort med ödehuset var att det inte höll det avspärrat tills det skulle rivas.
Ja det är också väldigt förbryllande. De har inte ens bommat igen fönsterluckan va? Vojne vojne....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in