2013-05-28, 21:19
Medlem
klimatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vassruggen
Observera att mamman säger i intervjun att innan hon gick för att plugga den dan hon försvann så delade hon ut reklam. Verkar ha varit exemplariskt skötsam tjej.

Eller i behov av pengar?
Citera
2013-05-28, 21:20
Medlem
Hon delade ut reklam samma dag, 4 maj.
Sedan skickade hon på kvällen flera sms om att hon var upprörd över något.

Kan någon person på reklamutdelar rundan betett sig obehagligt? Hon råkat i dispyt med ngn.
Fruktansvärt långsökt, men hela fallet är ju det.
Citera
2013-05-28, 21:20
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
vissa saker gör man bara en gång sa en kompis kompis till VB och detta i en kommentar till att hans bil vart stulen och hittad nedbränd, silverfärgad var den.

Kan du länka eller har du bild på det?
Citera
2013-05-28, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stigrolf
Dammen som är där är ju kraftverksdammen och den ligger fågelvägen 4-500 meter från KJs bostad.
Det var väl där polisen koncentrerade sin sökning i början av söker. I fall hon fallit i älven.
Citera
2013-05-28, 21:22
Medlem
Citat:
Dammen som är där är ju kraftverksdammen och den ligger fågelvägen 4-500 meter från KJs bostad.

Ca 150m nedströms på "övre" sidan av älven så finns det grillplatser och även en liten en alldelens vid dammen
Citera
2013-05-28, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag håller med dig, sätter mina spänn på KJ, men lägg till att det ordats om nio knivhugg i ett mönster, arrangerade ben, försvunna händer, då kan man få till en rimlig teori om det skulle visa sig vara sant.

Personligen har jag den här satanistgrejen/ritualmord lagd i en rosa liten ask på hyllan, fyller på den efter hand som jag kommer över något intressant, och när jag ändå har den nere på bordet visar jag vad som finns i asken, men nu ska den tillbaks.

frågar dig eftersom du verkar ha någorlunda koll på "satanister" i övrigt, OM detta skulle röra sig om en ritualgrej (ev satanisk ritual) o dessa 9 knivhugg faktiskt bildar ett mönster som inte är en slump... vad är det för jävla mönster? (ursäkta en obefogad svordom)
vilka "sataniska" mönster har 9 punkter? eller har vi övriga symboler som ingår i ritualer där 9 "hugg" skulle kunna utgöra ett mönster?
vi tänker lite generellt?
Citera
2013-05-28, 21:23
Medlem
Buddisch13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toxe
Kan inte folk bara sluta älta den där hundjäveln? Klart att han inte styckade sin bäste vän och dumpade honom i en älv..

Nej men seriöst, vart kommer uppgifterna om hundstyckningen ifrån? Trådsanning som vanligt i just denna tråd?

Ja det hade ju varit helt sjukt om den kille som sitter i häktet just nu misstänkt för styckmord på sin vän/ex skulle ha dödat & styckat sin hund. Helt osannolikt, Ja menar vem skulle inte kunna stycka sitt ex men inte ge sig på sin bästa vän hunden...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Ingen poliskälla, källan är ifrån MB´s kompis krets som jag tror helt och hållet på.
Vad jag hört har polisen inte varit speciellt intresserad av mb överhuvudtaget.
Du kan gärna visa något som bevisar motsatsen.

Då kan du väl fråga kretsen var han var den kvällen? Även var AB befann sig? Du kan ju mycket väl oxå vara släkt med vederbörande familj och talar i egen sak!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glockers
Det finns en människa i Boden som spårat ur sen ett tag tillbaks och mycket väl skulle kunna göra något sådant med tanke på hans drogproblem och umgängeskrets, han har dessutom en svart skåpbil (Renault Kangoo tror jag).
Denna människa åkte fast i samma veva som hennes försvinnande för drograttfylla och amfetamininnehav vid ICA Supermarket (som påsen kom från för övrigt) som ligger i bostadsområdet direkt nedanför berget där FP är.
Han bor på S*ö vägen som också ligger i området nedanför FP och är väl bekant med plattsen eftersom han har varit medlem i sportskytteklubben (Som tur är tappade han alla vapen när han nyss åkte fast) som har pistolbanan bara några hundra meter från FP.
Plåtverkstan där han utgått ifrån med deras tak och plåtjobb innan det skar sig med arbetskollegan pga sin "nya" livsstil ligger i Bodsvedjan mindre än 1 km bilväg från KJ:s lägenhet.
Han rimligtvis kännde/vet vem VB var eftersom han har dragning åt thaihållet (han hade en thailändska han misshandlade tidigare) och många med thaifruar handlar på VB:s mammas affär eftersom den inriktar sig på produkter för thaimatlagning.
VB ska enligt flera olika källor ha tagit emot pengar för vissa mer intima tjänster och jag ser denna Mik*e* K*r*sson som mycket trolig GM.
Hans umgänge är dessutom inte stans skarpaste knivar, tec J*akim "J*cke" F*rsell, skitisvenne (båda pundare) mfl.
MK:s moral är inte så hög, tex så skedde ett inbrott hos bekanta till MK för nu ca 2 år sedan där han var den enda som rimligtvis kunnat utföra på det sätt som det gjordes på men bevisningen räckte inte.

Vet du om denna Mik*e* ursprungligen är från Lule? Har varit inne på detta tidigare i tråden nämligen.
Citera
2013-05-28, 21:24
Medlem
maryyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Kan du länka eller har du bild på det?

Var det inte snack om en mörk volvo oxå ett tag? Den där R*bi* B*bbs Ka*ls*on har en på profilbilden.
Citera
2013-05-28, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reemka
Alltså den här tråden är vansinnig, man försöker hålla sig ajour men ständigt känns det bara som "få se nu var det på flashback eller i AB jag läste det? Och var nånstans såg jag det där? Hmmm *klia hårbotten*
Hur som helst, jag är nästan hundra på att jag sett en screenshot från facebook i den här tråden, där en bekant/vän till KJ skriver typ "Vart tog Kibba vägen?" och sen, vilket verkade ha varit riktat direkt till KJ: "Var är spaden?", följt av en kortare, obegriplig konversation där det såg ut som att kompisen pratade med sig själv.
Lät iaf som att KJ hade lånat en spade av denne kompis.
Spaden nämns bla i #9104 och strax innan, om jag inte kommer ihåg helt galet.
Citera
2013-05-28, 21:26
Medlem
Citat:
Var det över gruvberget??

Dom har flugit HELA dagen, överallt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto