Citat:
Ursprungligen postat av
Minutvisaren
Sökfunktionen är inte så bra här. Som jag skrev så sökte jag på "satanist" (
3 träffar då) samt "satanism" (
10 träffar då) och då fick jag inte upp ditt tidigare inlägg om Facebookkonversationen. Skrev alltså utifrån som jag
mindes det hela. Visst, det kanske ligger något bakom, verkar ju som om det har uppstått tjafs i gruppen. Men, meningen om satanister
kan fortfarande vara en slags
jargong, man överdriver något. Det räcker inte riktigt för att visa på satanism, enligt mig.
Men finns det andra tunga och säkra källor, utöver Facebook-meningen? I så fall kan ju tolkningen bli annorlunda.
Bevis finns det självklart inte. Annars hade dom nog varit förhörda. Men vi letar alla efter motiv/bevis, och jag är inne på samma linje som
OY. KJ och det gänget kände varandra väl. Det gänget gillar oxå "vassa" grejer som "Ramboknivar", samurajsvärd etc.
En teori är att BO legat någonstans (hel) och blivit styckad av flera (KJ + kompisarna?) den dagen dom skrev det inlägget. Dom lade kroppen på FP1 och FP2, men blev störda av någon/något och drog. Därav kommentaren "Blev lite drama. Vi låter det ligga så." Långsökt? Troligtvis lika stor chans som att bli mördad och styckad i Boden...
Fyra dagar senare skriver en annan kompis i det gänget (R*bi* B*bbs K*rl**on) "drar till älven vid damen nu för att grilla syns där" klockan 19.33. Reagerade på uttrycket "vid damen". Hade det varit med flickvännen hade man väl skrivit
med damen, eller? Vet ej hur vädret är uppe i Boden, men är det vanligt att dra o grilla vid den tiden? Inte för kallt? Kanske grilla något annat/göra sig av med saker?