Jag är ny här men jag har läst stort sett allt i tråden. Jag bor i Boden i närheten av det området som de spelat soft air gun. Senaste veckan har jag vistats mycket ute i de områdena och gått genom ett antal gamla militära bunkers, "korvar" och värn. Det finns ett gigantiskt antal. Det finns en karta över Bodens Fästning som kan köpas på typ turistbyrån där alla såna gamla är karterade. Jag eller mina hundar har dock inte hittat något underligt annat än inne i en av bunkerserna står det med röd skrift "WELCOM TO HELL" (felstavat ja) och ett djävulstecken i rödsvart kladd som ska se ut som blod antar jag. Tror dock inte att det är det. Foto taget men det är irrelevant tycker jag.
Utöver det har jag lite funderingar.
Har man letat i jägarnas styckningsplatser, dvs där älgjägarna styckar sina djur? Det borde ju vara ett bra ställa att bryta sig in i om man vill stycka, någon lada brukar det vara med bra arbetshöjd, möjligen med en del verktyg och ligger oftast avsides. Det borde gå att ta reda på var dom finns för det är ju inte så många jaktlag i området.
En annan fundering är om det nu skulle vara någon i soft air spelet som var med på detta och som någon skrev att det fanns en gul ICA påse på
bild 23 , i den gröna Town and Country bilen ligger den väl ihop med en grön presenning. De hittade en gul påse och det har nämnts en presenning i samband med torso och huvudfyndet. Är det möjligen några av dessa personer som plötsligt sålt sin bil eller bytt in den på någon bilfirma för att "bli av med ett problem"?
Jag kan även med säkerhet berätta om det med hunden är en delvis sann historia berättat av killens ena förälder som hjälpte han med hunden. Den var död en morgon och det var efter att den bitit på en elkabel, han ringde föräldrarna efter hjälp... Inget märkligt alls och han var jätteledsen efter det enligt föräldrarna.