Citat:
Ursprungligen postat av
Priotaire
Ett scenario som jag presenterat tidigare! Mamman hatade BO, AB har haft en relation till BO, det har nämnts i tråden att att BO Kallat AB homosexuell. BO var tidigare god vän/flickvän (hänvisar till BO dikt på FB). BO känner MB via karaten och AN tycker att hon lägger an på MB.
Låter som twin peaks kanske att BO skulle haft ett förhållande medl AB Dottern och AN:s man, men det skulle förklara hatet. AB har följt efter BO från hemmet eller fått nys om hennes vistelse/sett hon efter vägen.
Kanske AB är den som varit efterhängsen den senaste tiden enligt BO bekanta var det en som hon var less på.
AB Försöker tvinga sig på BO, det slutar med mord, han dumpar BO i skogen åker hem och berättar, MB och AN skyddar honom, de åker tilsammans till brottsplatsen någon dag efteråt(regnig kväll/natt de delar henne och fraktar henne till stugan, blir störda och lämnar kroppen. Jag tror att styckplatsen inte är långt ifrån fyndplatsen. De törs inte åka tillbaka och gömma om eller frakta bort fler delar när uppmärksamheten kring fallet är så stort.
Skulle vilja veta om AB hade alibi för mordkvällen(när vi får den fastställd) har han varit hemma med AN så är det alibit värdelöst.
Kj är alldeles för mentalt vek enligt vad som framkommit om honom för att kunna tro att han är kapabel att först döda BO sedan stycka henne, och sedan i långa polishörhör neka till brottet.
Om de sedan inte hittar någon teknisk bevisning så betyder ju det att han även lyckats med att dölja röja alla spår efter sig.
Jag fråga? Tycker ni att en kille med god man skulle kunna lyckats med det, han verkar ju inte vara skarpaste kniven i lådan så att säga. Att sedan BO åkt dit frivilligt betyder ju att det inte fanns någon hotbild från KJ:s sida heller utan de var goda vänner efter haft ett förhållande för 3 år sen.
Mitt tips är att KJ blir frisläppt när veckan har gått!
Om blodet i loftgången kommer från VB, och att man inte hittar fler spår i lägenheten mer än kanske en enstaka blodfläck. Kan det betyda att KJ fört blod till lägenheten via sina skor, snarare än att han fört ut blod från lägenheten?
Kan det vara så att KJ vet vad som har hänt, men att det är någon annan som är mördaren eller styckaren? Det kan ju vara KJ som är medhjälparen så att säga. Han visste då var VB kvarlevor fanns, kanske har han gått tillbaks till platsen för att sörja? Han vågar inte berätta av rädsla för sitt eget liv?