2013-05-28, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Money22
I tidigare inlägg här har det sagts så. Det är rapporterat till polisen.

Det är ju bra att det anmäls till polisen men
då bör den som gör det också ha varit med och
sett att KJ har gjort det.
Citera
2013-05-28, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buddisch13
Kanske bara en nån som ringt å tipsat om spaden på taket, Annars e det väl KJs airsoft polare som berättat om att han "lånat" en spade som ej kommit fram

Ja, jag här funderat på spaden. Man kan ju undra varför ingen här kontaktat polisen innan, om den legat på garage taket de senaste 3 veckorna. Har den kommit dit tidigare har den sannolikt inte med mordet att göra, och har den hamnat där den senaste veckan får nog polisen ta sig en rejäl funderare. Kanske airsoft-pelaren får ge sig iväg till polisstationen för att identifiera spade...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
När det gäller KJ däremot duger inga alibin om de inte täcker hela lördagseftermiddagen, kvällen och natten. Han kan nämligen ha mördat VB när som helst under denna tid.

Det kan även någon annan gjort. (mördat VB under den tiden)
Citera
Medlem
trillians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Senaste tiden har jag inte deltagit i diskussionen här då den inte leder någon vart. Med hjärnan tror jag att det är KJ men med magen tror jag att AN har lejt en torped. Alternativt att gm är okänd och det faktiskt handlar om något riktigt riktigt sjukt.
Tummen upp för att du tänker utanför boxen men torped-spåret känns uteslutet. Skulle tro att det är väldigt svårt att få tag på en torped som kan tänka sig att stycka offret. Dessutom talar väldigt mycket emot KJ just nu.
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Inom några dagar lär vi väl få lite mer info från polisen/media hoppas jag. Om KJ släpps (i så fall förmodat oskyldig) tycker jag vi får ta och strukturera upp vårt arbete här... T ex att vi delar upp oss i olika spår/misstänkta GM, och sedan sköter en viss del av kommunikationen via PM. Tråden har spårat ur för länge sen, ungefär ett inlägg av 100 är av intresse. Tycker i alla fall jag.
Håller med dig delvis. Det borde egentligen finnas ett helt separat internationellt crim-bulletin (typ webdetectives.com) där det är strukturerat med enligt din modell med olika misstänkta, subforum, bevisbörda osv. osv. Dessutom är Stackoverflows metod med reputation bra. Jobbigt när folk bara öser ur sig dravel för jämnan utan att behöva tänka på att faktiskt skriva något vettigt. Bara en tanke.
Citera
2013-05-28, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Finns det skäl att stycka en hund om man ändå lägger delarna i samma sopsäck?

Det finns ingen som påstår annat än att de bar på en sopsäck.

Det går för fort och för enkelt att skapa fakta i denna tråd.

Läs inläggen ovan då. Att hunden styckats och dumpats i älven har rapporterats till polisen sägs det där också.
En frisk människa styckar inte sin hund. Vad som får han att lägga delarna i samma säck vet väl bara han.
Citera
2013-05-28, 17:37
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Kontakta polisen med fyndet
Militärspadar brukar vara gröna helt igenom, bladet också så länge det är oanvänt.
Vet inte om det finns med plasthandtag, de med trähandtag är matt gröna.
Citera
2013-05-28, 17:39
Medlem
Det brister nog för AN snart i vilket fall.........

hoppas att GM träder fram snart och berättar för oss vad som fick han/hon att begå det här?
Jag tror att GM ångrar sig fruktansvärt mycket
Citera
Medlem
Claysons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bolinda
Det är ju bra att det anmäls till polisen men
då bör den som gör det också ha varit med och
sett att KJ har gjort det.

Ja jag håller med.

Styckat en hund låter ju som rykten tagna ur luften..
Citera
Medlem
airell8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Priotaire
Ett scenario som jag presenterat tidigare! Mamman hatade BO, AB har haft en relation till BO, det har nämnts i tråden att att BO Kallat AB homosexuell. BO var tidigare god vän/flickvän (hänvisar till BO dikt på FB). BO känner MB via karaten och AN tycker att hon lägger an på MB.

Låter som twin peaks kanske att BO skulle haft ett förhållande medl AB Dottern och AN:s man, men det skulle förklara hatet. AB har följt efter BO från hemmet eller fått nys om hennes vistelse/sett hon efter vägen.

Kanske AB är den som varit efterhängsen den senaste tiden enligt BO bekanta var det en som hon var less på.

AB Försöker tvinga sig på BO, det slutar med mord, han dumpar BO i skogen åker hem och berättar, MB och AN skyddar honom, de åker tilsammans till brottsplatsen någon dag efteråt(regnig kväll/natt de delar henne och fraktar henne till stugan, blir störda och lämnar kroppen. Jag tror att styckplatsen inte är långt ifrån fyndplatsen. De törs inte åka tillbaka och gömma om eller frakta bort fler delar när uppmärksamheten kring fallet är så stort.

Skulle vilja veta om AB hade alibi för mordkvällen(när vi får den fastställd) har han varit hemma med AN så är det alibit värdelöst.

Kj är alldeles för mentalt vek enligt vad som framkommit om honom för att kunna tro att han är kapabel att först döda BO sedan stycka henne, och sedan i långa polishörhör neka till brottet.
Om de sedan inte hittar någon teknisk bevisning så betyder ju det att han även lyckats med att dölja röja alla spår efter sig.

Jag fråga? Tycker ni att en kille med god man skulle kunna lyckats med det, han verkar ju inte vara skarpaste kniven i lådan så att säga. Att sedan BO åkt dit frivilligt betyder ju att det inte fanns någon hotbild från KJ:s sida heller utan de var goda vänner efter haft ett förhållande för 3 år sen.

Mitt tips är att KJ blir frisläppt när veckan har gått!

Han kan ju vara personlighetsstörd. Har han en diagnos som aspergers sedan unga år så kan det mycket väl vara en feldiagnostisering då man inte brukar diagnostisera barn som personlighetsstörda.

http://www.lul.se/sv/Kampanjwebbar/Infoteket/Funktionsnedsattningar/Psykiska-funktionsnedsattningar/Faktablad-om-psykiska-funktionshinder/Vad-ar-en-personlighetsstorning-och-vad-kan-man-gora/
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Priotaire
Ett scenario som jag presenterat tidigare! Mamman hatade BO, AB har haft en relation till BO, det har nämnts i tråden att att BO Kallat AB homosexuell. BO var tidigare god vän/flickvän (hänvisar till BO dikt på FB). BO känner MB via karaten och AN tycker att hon lägger an på MB.

Låter som twin peaks kanske att BO skulle haft ett förhållande medl AB Dottern och AN:s man, men det skulle förklara hatet. AB har följt efter BO från hemmet eller fått nys om hennes vistelse/sett hon efter vägen.

Kanske AB är den som varit efterhängsen den senaste tiden enligt BO bekanta var det en som hon var less på.

AB Försöker tvinga sig på BO, det slutar med mord, han dumpar BO i skogen åker hem och berättar, MB och AN skyddar honom, de åker tilsammans till brottsplatsen någon dag efteråt(regnig kväll/natt de delar henne och fraktar henne till stugan, blir störda och lämnar kroppen. Jag tror att styckplatsen inte är långt ifrån fyndplatsen. De törs inte åka tillbaka och gömma om eller frakta bort fler delar när uppmärksamheten kring fallet är så stort.

Skulle vilja veta om AB hade alibi för mordkvällen(när vi får den fastställd) har han varit hemma med AN så är det alibit värdelöst.

Kj är alldeles för mentalt vek enligt vad som framkommit om honom för att kunna tro att han är kapabel att först döda BO sedan stycka henne, och sedan i långa polishörhör neka till brottet.
Om de sedan inte hittar någon teknisk bevisning så betyder ju det att han även lyckats med att dölja röja alla spår efter sig.

Jag fråga? Tycker ni att en kille med god man skulle kunna lyckats med det, han verkar ju inte vara skarpaste kniven i lådan så att säga. Att sedan BO åkt dit frivilligt betyder ju att det inte fanns någon hotbild från KJ:s sida heller utan de var goda vänner efter haft ett förhållande för 3 år sen.

Mitt tips är att KJ blir frisläppt när veckan har gått!

Om blodet i loftgången kommer från VB, och att man inte hittar fler spår i lägenheten mer än kanske en enstaka blodfläck. Kan det betyda att KJ fört blod till lägenheten via sina skor, snarare än att han fört ut blod från lägenheten?

Kan det vara så att KJ vet vad som har hänt, men att det är någon annan som är mördaren eller styckaren? Det kan ju vara KJ som är medhjälparen så att säga. Han visste då var VB kvarlevor fanns, kanske har han gått tillbaks till platsen för att sörja? Han vågar inte berätta av rädsla för sitt eget liv?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PanelHona86
Jag är Bodensare, kände dock inte VB och känner inte KJ mer än att jag vet vem han är, samt att jag har en kompis vars pojkvän också är kompis med KJ.

Ang att han skulle vara nykterist -skitsnack, kan jag säga eftersom han spårade på en fest förra sommaren (jag kikade bara förbi, han hade druckit way to much och skrek och gapade så lägenhetsinnehavaren slängde ut honom...
Min kompis som känner honom är också en av de ungdomar som för ca 2 veckor sedan var med KJ i föräldrarnas stuga, även då drack han, men mera måttligt...
Ang hunden, så har min kompis och hennes pojkvän sett efter den några gånger - den dog av att ha tuggat på kablar, styckades i 2 delar, packades i plastsäck och dumpades i älven ( det vet polisen, min kompis o hennes pojkvän har berättat det. )

Om detta nu stämmer ang.KJs hund med styckning och dumpning i älven.(låter som en Klintbergare iofs).Så kanske Kj har upprepat den händelsen en gång till,dvs tagit livet av VB,styckat och dumpat resten av kroppsdelar och ägodelar i älven el.nåt annat vattendrag.finns ju en del som gillar rutiner..
Citera
Medlem
Bricolages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steelmachine33
En del fick det till JAG STÅR HÄR..... lite mer bisarrt med tanke på att fötterna tydligen stått där...

Jag har pysslat lite med bilden nu och tycker att det finns vissa likheter med text. Det blir däremot svårt att göra något mer utan riktigt tydliga närbilder.
Fast det kan nog bli svårt i vilket fall. Vi får nog anta att polisen varit noga med att tvätta bort eventuell text eftersom bara en utomstående känner till vad som i så fall stått där. Och utan vetskap om eventuell text blir det ju lite svårt för framtida Quick-galningar att ta på sig detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in