2013-05-28, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Money22
Vem styckade hunden och varför??

Jag kan inte gå ed på att han gjorde det själv, men det är antagandet. Den förpackades iallafall i 2 separata sopsäckar, och dumpades från hängbron ner i älven. Han dumpade hunden ajälv iallafall, och sedan berättade han det för kompisarna helt appropå ingenting under någon sorts social tillställning (bastu tror jag bestämt??) Min kompis blev iaf upprörd och gick.
Citera
2013-05-28, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Eftersom det diskuteras så friskt om KJ:s hunds död undrar jag...Tänker ni att han dödat den? Provstyckat?

Ja, det tror jag.Jag är övertygad om att han har planerat det här. Jag tror inte alls på några elkablar..
Citera
2013-05-28, 17:15
Medlem
Buddisch13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Channy
Men varför göra sig omaket att stycka hunden? De flesta hade väl grävt ned hunden? Känns inte helt logiskt att stycka den och kasta i en älv??

Troligtvis för att hunden inte dog av att tuggat på el kablar utan att KJ dödade den på nåt sett & skyllde på det inför familjen det e mitt tips, Annars gör man inte så
Citera
2013-05-28, 17:16
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pentagrammaton
De enda som hade uppmärksammat det är de ungdomar som går dit (olagligt) och om den var placerad för fönstret hade de nog bara tänkt att kommunen reparerat så ingen ska komma in och släppt det och slutat gå dit.

Och det hade varit fullt möjligt för GM att stoppa för den där. Det noterade jag när jag var där och "inspekterade". Vilket får mig att tro att GM ville att någon skulle hitta platsen fort.

Vilka ungdomar brukar gå dit olagligt, vet du att ungdomar gör det, hur vet du det?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Den åt ju på en el-kabel och small i luften. Inte konstigt att det droppade blod från påsen med hunden i.

hur starka kablar pratar vi om då?! eller var hunden någon liten papillon?
aldrig hört om djur som "flyger i luften" då dem tuggat elkabel, dött ja, men sådär explosionsartat? Nej. Dessutom skrev ju personen att hunden "styckades" och då utgår iaf jag ifrån att hunden var i ett helt stycke då den dog....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joelbitarn
Ja, Läser lite teorier om att det skulle kunna vara MB/AN spåret. Sure, allt är möjligt, men är det två som har gjort det så är det väl ännu större chans att psyket pajjar på någon ,när de inser vad de har gjort ,och därmed att det kommer fram. Om inte alla inblandade är empatilösa psykopater förstås.

MB och AN har nog mycket att berätta oavsett om de är skyldiga eller inte. Mycket pekar på de pga ett tydligt motiv
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PanelHona86
Ang hunden, så har min kompis och hennes pojkvän sett efter den några gånger - den dog av att ha tuggat på kablar, styckades i 2 delar, packades i plastsäck och dumpades i älven ( det vet polisen, min kompis o hennes pojkvän har berättat det. )

Citat:
Ursprungligen postat av Channy
Men varför göra sig omaket att stycka hunden? De flesta hade väl grävt ned hunden? Känns inte helt logiskt att stycka den och kasta i en älv??

Precis, Av bilderna att döma så verkade han gilla hunden. Om ditt husdjur dör så pga olycka eller liknande så dumpar man det väl inte i älven och man styckar det definitivt inte först. Om det nu var hans pappa som hjälpte till med "bortskaffandet" så har vi ytterligare en sjuk människa i den familjen.

Det logiska hade väl varit att de begravt jycken ute i skogen vid sommarstugan
Citera
2013-05-28, 17:17
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PanelHona86
Jag är Bodensare, kände dock inte VB och känner inte KJ mer än att jag vet vem han är, samt att jag har en kompis vars pojkvän också är kompis med KJ.

Ang att han skulle vara nykterist -skitsnack, kan jag säga eftersom han spårade på en fest förra sommaren (jag kikade bara förbi, han hade druckit way to much och skrek och gapade så lägenhetsinnehavaren slängde ut honom...
Min kompis som känner honom är också en av de ungdomar som för ca 2 veckor sedan var med KJ i föräldrarnas stuga, även då drack han, men mera måttligt...
Ang hunden, så har min kompis och hennes pojkvän sett efter den några gånger - den dog av att ha tuggat på kablar, styckades i 2 delar, packades i plastsäck och dumpades i älven ( det vet polisen, min kompis o hennes pojkvän har berättat det. )

Vad var det för ras på hunden? Var det motiverat att stycka den, har ni ingen veterinär i Boden eller vad är brukligt när ett djur dör? Var styckade han hunden, med vilket verktyg, berättade han om styckningen efteråt?

Hade KJ en fest i föräldrarnas stuga för två veckor sedan? Varför det? Var livet som vanligt då, trots att VB var spårlöst borta?

Vad tror du har hänt? Har du träffat VB och KJ tillsammans? Vad säger folk om deras relation?
Citera
2013-05-28, 17:18
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xistence1
Bernt Benny har RÄTT.. AN MB spåret är ytterst relevant!

Det har du INGEN ANING om. De kan ha 100% solida alibin för hela lördagskvällen. Fast egentligen behöver de bara ha det för kl 21-22. Det här är ännu en omständighet som många av er har väldigt svårt att förstå. Om KJ inte är den skyldige så måste GM ha sammanträffat med VB någon gång under denna tid. Varför? Därför att KJ saknar anledning att ljuga om tiden ifall han är oskyldig. Om VB begav sig hemåt då så skulle hon ha varit hemma senast vid 22-tiden. Hem kom hon uppenbarligen inte. Ergo: Tidsfönstret är mellan kl 21 och 22.

När det gäller KJ däremot duger inga alibin om de inte täcker hela lördagseftermiddagen, kvällen och natten. Han kan nämligen ha mördat VB när som helst under denna tid.
Citera
2013-05-28, 17:20
Medlem
ME077s avatar
Tycker det är märkligt att ingenting har läckt ut från polisen vad det gäller misstankarna mot KJ. Skulle ju underlätta extremt om vi bara fick några hintar. Kan tänka mig viss del av sådan info inte alls behöver störa polisens utredningsarbete - tvärtom.

Senaste tiden har jag inte deltagit i diskussionen här då den inte leder någon vart. Med hjärnan tror jag att det är KJ men med magen tror jag att AN har lejt en torped. Alternativt att gm är okänd och det faktiskt handlar om något riktigt riktigt sjukt.

Inom några dagar lär vi väl få lite mer info från polisen/media hoppas jag. Om KJ släpps (i så fall förmodat oskyldig) tycker jag vi får ta och strukturera upp vårt arbete här... T ex att vi delar upp oss i olika spår/misstänkta GM, och sedan sköter en viss del av kommunikationen via PM. Tråden har spårat ur för länge sen, ungefär ett inlägg av 100 är av intresse. Tycker i alla fall jag.
Citera
2013-05-28, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Money22
Äntligen börjar det hända saker i den här tråden!

Bortskaffande kan också betyda begrava.
Citera
2013-05-28, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Vad var det för ras på hunden? Var det motiverat att stycka den, har ni ingen veterinär i Boden eller vad är brukligt när ett djur dör? Var styckade han hunden, med vilket verktyg, berättade han om styckningen efteråt?

Hade KJ en fest i föräldrarnas stuga för två veckor sedan? Varför det? Var livet som vanligt då, trots att VB var spårlöst borta?

Vad tror du har hänt? Har du träffat VB och KJ tillsammans? Vad säger folk om deras relation?

Jag känner som sagt inte KJ, och kände inte VB, men jag har en kompis som känner KJ. Ja, dom åkte ut till atugan och hade ngn typ av Party, och dagen innan han greps ringde han runt och ville ha "supa-sällskap". Men min vän ville inte att hon o killen skulle umgås m honom för att hon tyckte det var creepy...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in