2013-05-28, 23:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bubbalee
vart tror du dom fått ritualmord ifrån?

Ja det var ju pga hur kroppsdelarna var utlagda men ingenting om någon text i blodet.
Citera
2013-05-28, 23:59
Medlem
Pentagrammatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xistence1
det kan råkat ha bli ett tecken också utan att GM hade det som avsikt.. annars borde GM gjort det mer tydligt kan jag tycka- så att GMs budskap gick fram om GM nu hade något sådan vill säga

Han kanske gjorde det hur tydligt som helst? Polisen kanske bara håller inne med det, vilket är mer troligt.
Citera
2013-05-29, 00:00
Medlem
Bernt-Bennys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Ja det var ju pga hur kroppsdelarna var utlagda men ingenting om någon text i blodet.

Även att dom där nio huggen tyder på något rituellt
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av xistence1
antagligen ett mediapåhitt
Kreativt! Särskilt att man får honom att posera långt innan han blir mordmisstänkt.
Citera
Medlem
Borde inte kriminalteknikerna spärrat av området om det rörde sig om skrift i blod på golvet?
Citera
2013-05-29, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bernt-Benny
Nej, det känns lite väl faktiskt.
Dock bra för media att krydda nyheten. Även med bilden som använder på KJ när han står i full militärutrustning

Känns inte som att det hänger ihop med en ritual, borde inte torson (där jag antar knivhuggen är) har varit i centrum då, dvs torson i ödehuset till för att hittas? Tror mer på en riktigt sjuk GM som ville känna hur det är att hugga någon gång efter annan.
Citera
2013-05-29, 00:02
Moderator
OYs avatar
Fick ett PM om vilket garage det gäller, ingen anledning att betvivla, avgör själva via gatuvy och mediabilder.

Här kommer en karta:

http://goo.gl/maps/IIyBI

OBS! Inte bekräftat, ni får avgöra själva.
Citera
2013-05-29, 00:03
Medlem
CloneWars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akinator
"Jag står för D här" får jag texten till. Fattar inte vad det ska betyda, om det nu ens står så...

Citat:
Ursprungligen postat av highfive
JAG STÅR FÖR DET HÄR

Nu vet jag inte om det verkligen är skrift i blod som vissa misstänker. Kan vara så självfallet och i så fall mycket makabert.

Hur som helst kom jag att tänka på en sak. OM det nu står: "Jag står för D här" innebär det enligt mig att det är en yngre förmåga som kladdat ner dessa ord. Även om vi alla påverkats av internet, smartphones, facebook eller liknande så känns dessa förkortningar av ord att tillhöra den yngre generationen.
Citera
Medlem
Bernt-Bennys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centurion3
Känns inte som att det hänger ihop med en ritual, borde inte torson (där jag antar knivhuggen är) har varit i centrum då, dvs torson i ödehuset till för att hittas? Tror mer på en riktigt sjuk GM som ville känna hur det är att hugga någon gång efter annan.

Exakt!
Skapa ett tecken med nio punkter krävs en rätt stor yta om inte GM är rätt fingerfärdig.
Skulle GM göra ett tecken så bör det ha gjorts efter att BO dött = att inget av de nio huggen var det dödliga.

Nej, jag tror också på att GM testade på att hugga lite extra och/eller tappade kontrollen över sig själv
Citera
Medlem
Nu är det bara en spekulation rätt ut i rymden, men är det gjort ett tecken, passar det säkert för en sån typ som nu är anhållen http://sv.wikipedia.org/wiki/Personlighetsenneagrammet
Citera
2013-05-29, 00:04
Medlem
MrsMagoo Nu är det ingen bekräftelse från polis eller åklagare, så man bör ta kvällsdrakarnas påstående med en lastbil med salt. Ritualmord jo men visst. Helt osannolikt enligt min uppfattning och man kanske käkat svamp på redaktionen eller läst här. Nu fattas rubriken skriven text i blod också, så kan man väl slå igen AB och co sen.

Haha,har du precis vaknat ur koma el ?? Klart mordet har nån form av rituellt inslag. Eller hur normalt är det bryta sig in i en stuga och ställa två avhuggna ben mot en vägg !????
Senast redigerad av mrbukkake 2013-05-29 kl. 00:16.
Citera
2013-05-29, 00:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bernt-Benny
Även att dom där nio huggen tyder på något rituellt

Källa på de nio knivhuggen? Tror inte på det för inte sett någon media ta upp detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in