2013-05-28, 07:59
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Men att nagelfara en bostad kanske tar ett tag? Det är väl inte omöjligt att spår kommer att hittas så småningom? De kanske inte hade hittats när häktningen skedde men dagarna går ju.

Utredningen har ju knappt börjat. Jag menar sedan KJ greps. Att samla bevis görs inte på en kafferast. När det då är dags för första häktningen har inte så mycket hunnit samlas in.

Ja detta har jag själv tjatat om i tråden.
Citera
2013-05-28, 07:59
Medlem
Vem är Yngv*?

Vatchareeyas granne, som hon brukade "övningsköra" med, hon kanske inte ville "övningsköra" med honom något mera.
Citera
2013-05-28, 08:00
Medlem
Förstår fortfarande inte varför man går hem till ett ex för att plugga.

Det sas att det var aktivitet på hennes facebook EFTER pluggkvälllen och att hon ska ha gjort nån LIKE nånstans.
Vem hade tillgång till henes FB och gjorde en LIKE?
Samma person som skrev att hon skulle gå och plugga??
Citera
2013-05-28, 08:00
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svullenbuk
Har teknisk undersökning gjorts i mammans och i Yngv*s lägenhet gjorts tycker han verkar som en ful fisk
På vilket sätt verkar han vara det?
Citera
2013-05-28, 08:01
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svullenbuk
Vem är Yngv*?

Vatchareeyas granne, som hon brukade "övningsköra" med, hon kanske inte ville "övningsköra" med honom något mera.

Han är en snäll gammal gubbe som p.g.a. sin höga ålder bör uteslutas från vidare spekulationer.
Citera
2013-05-28, 08:09
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Märkligt. Har polisen gått ut med att de inte har hittat några spår i bostäderna som undersökts? Har missat det i så fall. Annars kan de ju ha säkrat vissa spår men väntar fortfarande på analyssvar.

Jag lutar hur som helst mer åt att styckningen troligen skett i närheten av fyndplatserna.
Hade de haft analyssvar som visade på nån av bostäderna som BP, hade han varit häktad på sannolika skäl.
Citera
2013-05-28, 08:13
Medlem
Låter på åklagare som att dom har hittat något iallafall.

http://www.kuriren.nu/nyheter/?articleid=6851758
Citera
2013-05-28, 08:22
Medlem
http://www.kuriren.nu/nyheter/default.aspx?articleid=6851722
Citera
2013-05-28, 08:23
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyclonemouse

Ja, de har prover inne på analys hos SKL och dit skickar de förstås bara saker som kan vara av vikt.

De tror även att han ljuger och för ett sådant uttalande så bör det finnas någon grund till detta, kanske har han redan lämnat olika uppgifter eller osannolika uppgifter på det som han ställts inför.

Jag tror de har bundit honom till detta tills på fredag, så att det i alla fall når upp till sannolika skäl.
Senast redigerad av Lalajlaj 2013-05-28 kl. 08:33.
Citera
2013-05-28, 08:24
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyclonemouse

Nåt har dom.
VB har varit i lgh och i KJs bil, inte speciellt robusta spår.
Nu får vi hoppas att fler provsvar droppar in under veckan.

När tror ni att den ev skriften på golvet kommer upp i media? Nån gång under dagen?
Citera
2013-05-28, 08:29
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury
Nej jag tror att det faktiskt är så han värderar bevisläget med tanke på att KJ endast sitter för skäligen misstänkt.

Det tror jag också, han har kommit till samma slutsats som jag och några andra här i tråden, och då syftar jag inte på MrsMagoo.

Det är inte uteslutet, men så som det ligger nu finns en indikation på att inget bestialiskt har skett i de bostäder som har undersökts. Kanske har polisen vidtagit åtgärder i fel ordning, eller vad säger du MrsMagoo, tror du att det är så, och därför har misstankegraden inte ändrats till "sannolika skäl"?
Citera
2013-05-28, 08:29
Medlem
jabbe91s avatar
Ser verkligen ut som att det står något på golvet. Sjukt.

Det går inte att ta bilderna och redigera typ i mobilen med att vrida på kontrasten och göra den på något sätt för att få se lättare om det står något?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in