2013-05-28, 17:26
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bernt-Benny
Bara för att dom är ex med varann så finns det ett motiv att stycka tjejen?
Jag tycker inte kopplingen/motivet/konflikten/triggaren/sista droppen finns mellan VB och KJ.
Varför skulle dom vara oense och vad skulle dom vara oense över?
Vi vet ju inte hur länge KJ och VB varit ihop, dom kunde lika gärna bara varit ihop i 2 veckor.
KJ hade ju en ny tjej som han tydligen gillade (enligt den där dejtsidan, fast den var gammal).

VB och MB prasslade med varandra och AN fick redan på det.
Där finns kopplingen/motivet/konflikten/triggaren/sista droppen.
Att AN lever rövare på Facebook och vräker ur sig osmakliga saker gör saken inte bättre.

Jag får väl vara ointelligent då

Kan det verkligen ha undgått dig att majoriteten av alla kvinnliga mordoffer blir mördade av en man de har eller har haft en relation med? Kvinnor som mördar kvinnor är ytterst ovanligt - tittar du på handens ena fingrar så räcker de med god marginal på årsbasis. När det gäller MB så haltar logiken: OM han blivit avslöjad - vad var då hans motiv för att undanröja sin älskarinna.

Dessutom är det påstådda förhållandet mellan VB och MB ENBART rykten! Det finns också rykten om att han haft en massa andra kvinnor i Boden med hustruns goda minne. Det ni gör är att ni blåser upp facebookkommentarerna bortom alla rimliga proportioner, bygger på dem med små, obekräftade rykten och gissningar och skapar något som ni tror är en teori men som bara är gissningar till 95% utan grund. Dessutom med risken att båda era "gärningsmän" har vattentäta alibin. Sen påstår ni att er teori är jämbördig med eller t.o.m. troligare än teorin att den person som sitter häktad och har en rad kända, verifierade och besvärande omständigheter emot sig också är gärningsmannen. Förstår du verkligen inte hur korkat detta verkar när man tittar på det utifrån???
Citera
2013-05-28, 17:27
Medlem
Jag tror inte att KJ slängde sin hund i
älven. KJ:s far hjälpte nog till att begrava den
som man brukar göra när ett djur dör eller
skicka den till kremering i Sunderbyn.
Citera
2013-05-28, 17:29
Medlem
nicamaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buddisch13
Jag har varit inne på att han styckat henne med en sån spade ute nånstans eftersom det varit en slarvig styckning & inte spec bra gjort, Men tyvärr har ingen nappat på den teorin...

Eeh jo, det var en hel diskussion om det igår där jag bl a ställde en allmän fråga om det går att kapa ett huvud med en spade och sen var det igång med attackspadar och fältspadar och jordspadar. Inte många trodde på en ev spade som styckningsredskap, dock förkastades det inte av alla.
Jag ser framför mig att mordet äger rum den 4-5 maj och kroppen ligger gömd i en vecka varpå en spade lånas den 11:e för att finish the job på annan location än mordplatsen. Efter avslutat arbete (som förövrigt blev allt annat än avslutat troligtvis pga rädsla för att bli påkommen, paranoia eller för mycket trafik i området) så hivas spaden upp på ett tak på hemvägen.
Citera
2013-05-28, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bolinda
Jag tror inte att KJ slängde sin hund i
älven. KJ:s far hjälpte nog till att begrava den
som man brukar göra när ett djur dör eller
skicka den till kremering i Sunderbyn.

Brukar man först stycka hunden innan man begraver den i Boden? Eller skickar den till kremering?
Citera
2013-05-28, 17:30
Medlem
dragonessa666s avatar
Är det någon här som känner till vilken symbol som det påstås att GM har åsamkat BO med 9 st kniv stick?
Citera
2013-05-28, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Money22
Brukar man först stycka hunden innan man begraver den i Boden? Eller skickar den till kremering?

Varför skulle han ha styckat den? Någon som sett det?
Citera
2013-05-28, 17:31
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Money22

Finns det skäl att stycka en hund om man ändå lägger delarna i samma sopsäck?

Det finns ingen som påstår annat än att de bar på en sopsäck.

Det går för fort och för enkelt att skapa fakta i denna tråd.
Citera
2013-05-28, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rhdf
Precis, Av bilderna att döma så verkade han gilla hunden. Om ditt husdjur dör så pga olycka eller liknande så dumpar man det väl inte i älven och man styckar det definitivt inte först. Om det nu var hans pappa som hjälpte till med "bortskaffandet" så har vi ytterligare en sjuk människa i den familjen.

Det logiska hade väl varit att de begravt jycken ute i skogen vid sommarstugan

Precis, jag har begravt två egna hundar vid sommarstugan en liten bit upp i skogen.

Om hunden styckats och dumpats i älven så är det väl en indikation på det mentala planet hos den människa som gjort det.
En normal människa styckar inte människans bäste vän, gör man det har man en störning.
Citera
2013-05-28, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moiraine
Spaden hittades mellan VB:s och AB:s lägenhet.
En teori att han varit hos föräldrarna på kvällen, stöter på VB på hemvägen och erbjuder skjuts då de ska åt samma håll. Han kanske fått följa med upp till henne för att prata och någonting händer. Då hade han några dagar att ha skytteltrafik mellan sin lägenhet och VB:s. Kanske inte är alltför svårt att hitta en random spade och rep som efter använding dumpats i hastigheten på väg hem en kväll.
Kanske även begärt hjälp av mamsen och pappsen, därav märkliga reaktioner på FB.

Långsökt förvisso, men ändå :-)

Ett scenario som jag presenterat tidigare! Mamman hatade BO, AB har haft en relation till BO, det har nämnts i tråden att att BO Kallat AB homosexuell. BO var tidigare god vän/flickvän (hänvisar till BO dikt på FB). BO känner MB via karaten och AN tycker att hon lägger an på MB.

Låter som twin peaks kanske att BO skulle haft ett förhållande medl AB Dottern och AN:s man, men det skulle förklara hatet. AB har följt efter BO från hemmet eller fått nys om hennes vistelse/sett hon efter vägen.

Kanske AB är den som varit efterhängsen den senaste tiden enligt BO bekanta var det en som hon var less på.

AB Försöker tvinga sig på BO, det slutar med mord, han dumpar BO i skogen åker hem och berättar, MB och AN skyddar honom, de åker tilsammans till brottsplatsen någon dag efteråt(regnig kväll/natt de delar henne och fraktar henne till stugan, blir störda och lämnar kroppen. Jag tror att styckplatsen inte är långt ifrån fyndplatsen. De törs inte åka tillbaka och gömma om eller frakta bort fler delar när uppmärksamheten kring fallet är så stort.

Skulle vilja veta om AB hade alibi för mordkvällen(när vi får den fastställd) har han varit hemma med AN så är det alibit värdelöst.

Kj är alldeles för mentalt vek enligt vad som framkommit om honom för att kunna tro att han är kapabel att först döda BO sedan stycka henne, och sedan i långa polishörhör neka till brottet.
Om de sedan inte hittar någon teknisk bevisning så betyder ju det att han även lyckats med att dölja röja alla spår efter sig.

Jag fråga? Tycker ni att en kille med god man skulle kunna lyckats med det, han verkar ju inte vara skarpaste kniven i lådan så att säga. Att sedan BO åkt dit frivilligt betyder ju att det inte fanns någon hotbild från KJ:s sida heller utan de var goda vänner efter haft ett förhållande för 3 år sen.

Mitt tips är att KJ blir frisläppt när veckan har gått!
Citera
2013-05-28, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bolinda
Varför skulle han ha styckat den? Någon som sett det?

I tidigare inlägg här har det sagts så. Det är rapporterat till polisen.
Citera
2013-05-28, 17:34
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Jag kollade igenom senaste 25 sidorna i tråden men såg inget om att "texten" varken bekräftats eller dementerats?

Tänker på dessa bilder:
http://i.imgur.com/DDWQbSC.png?1
http://imgur.com/DDWQbSC&ZGVQYQi

Är det inget? Jag tycker fortfarande att det står "STÅR" ovanför den den stora mörka fläcken.

HALLÅ! Bildanalys.

Jag tycker att det står .......... fläsk för..... och sista bokstaven är ett A.

Ja, jag har rediga grejor för att göra bildanalys om ni undrar. Orkar inte studera det här mer.

Mycket obehagligt och fruktansvärt sjukt när man adderar det till allt. Funderar man på det känns detta mer som ett verk av en riktigt sjuk person, är ens KJ så annorlunda? Med tanke på hur det var styckat är det här sinnessjukt! Det verkar för helvete som att personen omvandlat henne till "munsbitar". Fy i helvete. Tror man ska söka i arkiven för riktiga dårar i Boden med omnejd, inte bara wannabees. Tack, det här kommer ta lång tid att komma över visuellt. Snart ska jag radera inloggningen till denna sajt, det blir för mycket.
Senast redigerad av Cinnabar 2013-05-28 kl. 17:45.
Citera
2013-05-28, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Det har du INGEN ANING om. De kan ha 100% solida alibin för hela lördagskvällen. Fast egentligen behöver de bara ha det för kl 21-22. Det här är ännu en omständighet som många av er har väldigt svårt att förstå. Om KJ inte är den skyldige så måste GM ha sammanträffat med VB någon gång under denna tid. Varför? Därför att KJ saknar anledning att ljuga om tiden ifall han är oskyldig. Om VB begav sig hemåt då så skulle hon ha varit hemma senast vid 22-tiden. Hem kom hon uppenbarligen inte. Ergo: Tidsfönstret är mellan kl 21 och 22.

När det gäller KJ däremot duger inga alibin om de inte täcker hela lördagseftermiddagen, kvällen och natten. Han kan nämligen ha mördat VB när som helst under denna tid.

Visst, dom kan ha alibi men det är inte på något sätt bekräftat att de har alibi efter kl 21. Och det hindrar ju heller inte att AN är anstiftare och lejt någon annan, vilket tex skulle kunna vara AB.

Fram tills det finns stark teknisk bevisning mot KJ eller ett erkännande från honom så måste vi även kunna spekulera i andra scenarion. Jag håller med om att det mesta pekar på KJ just nu vi måste ändå kunna betrakta andra alternativ fram tills KJ faktiskt är dömd.

Rimligtvis bör ganska många ha kunnat gissa sig till vilken vän som VB "pluggade" med och därmed kan någon ha väntat på henne. Utöver slumpen att någon vän eller okänd stötte på henne när hon promenerade hem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in