2013-05-28, 11:40
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zebulah
Om GM vet att det förekommer rykten på Flashback så sitter han/hon/hen/hun/den/det garanterat och läser men jag tror knappast att han/hon/hen/hun/den/det är aktiv. Inte ens för att lägga ut dimridåer kring den häktade för såna dimridåer brukar avslöjas av Polisen. Och att Polisen sitter och läser tråden kan Ni ge Er attan på.

Ja, det förstår man ju efter att ha läst om polisens attityd till sociala medier i det här fallet.

När det rör sig om allvarliga brott och svårlösta fall uppstår vilda spekulationer i olika nätforum.

- Människor berättar vad de vet, tror eller har hört. Det ska man inte underskatta. Grunden till allt polisarbete är att ta del av vad folk berättar. Det gäller förstås i det här fallet också, säger An*ers Ahl*vist.
Citera
2013-05-28, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av benny-haag
varför smyger du med att du tror att det är MB och AN som är gm, du svarar inte häller på frågor registrerad i nu i maj misstänkt....

Nu vet jag inte om det var mig du refererade till eftersom du inte citerade och varför mitt konto är nytt står tidigare i tråden.

Jag tycker inte om att spekulera i namngivna GM som det är i det här fallet så länge som inte Polisen lägger ner mer jobb på de man pratar om. Finns alldeles nog många människor på mindre orter som får sitt liv förstört för att skvallerkärringar av båda könen spekulerar hejvilt. Om de är misstänkta på något sätt så jobbar Polisen redan i bakgrunden med att undersöka dem.

Har ingen som helst anledning att skydda MB eller AN eftersom den enda kopplingen är att jag har haft träningsläger och graderingar tillsammans med MB men det är ungefär 15 år sedan så släpp den teorin.
Citera
2013-05-28, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury
Ja då måste han gjort två högst tre snabba vändor till lägenheten, det i sig kan ju framkalla uppmärksamhet från grannar. Men på natten så är det ju inte otänkbart att han lyckats smyga obemärkt förbi grannarna iofs.

Men du tror inte att två väskor med vikten jämt fördelat skulle kunna tas till bilen i ett svep? Då blir det 30 kg per väska. Ganska stora väskor med andra ord. Vi vet iaf säkert att han måste haft en där VBs torso med armar fått plats. En stor militärryggsäck och en sportbag skulle det kunna funka i ett svep?

Synd att ingen sparade bilder på hans utrustning och diverse annat han fotat i lägenheten, skulle funnits en guldgruva där nu. Bland annat planlösningen inuti lägenheten.
Militära väskor har jag för mig ha sett när hans fb var uppe. En sådan sväljer ju ganska mycket.
Jo dom bilderna han hade där hade vart av intresse att granska lite.
Just nu käns det som alt kan vara möjligt. Till och med finns möjligheten att en oskyldig sitter och en mördare går lös och känner sig ganska säker. Om vi spånar att den skyldiga är på fri fot. Kommer de isf hända nå mer obehagligt i Boden?vet inte hur dessa människor funkar om man nöjer sig med en eller om dessa får "mer smak"?
Citera
2013-05-28, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av benny-haag
igår kväll skrev nån att hen hade besökt ödehuset där kroppsdelar hittades, hen skulle också lägga upp bilder senare vad hände med dem? troll?
Jag har besökt och har bilder. Men är så grymt okunnig så vetta fan hr man lägger upp. Är de nu nån som vil ha bilder och dela så kan jag isf mms
Citera
2013-05-28, 11:45
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rojne85
Militära väskor har jag för mig ha sett när hans fb var uppe. En sådan sväljer ju ganska mycket.
Jo dom bilderna han hade där hade vart av intresse att granska lite.
Just nu käns det som alt kan vara möjligt. Till och med finns möjligheten att en oskyldig sitter och en mördare går lös och känner sig ganska säker. Om vi spånar att den skyldiga är på fri fot. Kommer de isf hända nå mer obehagligt i Boden?vet inte hur dessa människor funkar om man nöjer sig med en eller om dessa får "mer smak"?

Jag har också för mig att jag sett väskor på en bild- men tror de var svarta och små.

Jag tror allmänheten kan känna sig trygga...
Citera
2013-05-28, 11:46
Medlem
cupcakemans avatar
Citat:
Är inte heller något mastsnille men det borde vara tämligen god täckning där. Visst kan hennes batteri ha dött- men jag finner det osannolikt att hon drar ut en lördag utan att ladda mobilen.

Och med tanke på att hon uppgavs av KJ ha lämnat bostaden vid 21, så är det ett jäkla sammanträffande.

Det är god täckning där, finns nog inget område på den sidan älven i närheten av Bodsvedjan som inte har mobiltäckning.

Men ser det inte som så osannolikt att hon glömt ladda telefonen, hon kan mycket väl haft en uppblingad iphone med wifi, 4g, filmstreaming och ficklampa på som gjort att hon haft en batteritid på under 24 timmar.
Citera
2013-05-28, 11:46
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rojne85
Jag har besökt och har bilder. Men är så grymt okunnig så vetta fan hr man lägger upp. Är de nu nån som vil ha bilder och dela så kan jag isf mms
E-posta dem till mig, adress i signaturen. Jag garanterar anonymitet.
Citera
2013-05-28, 11:47
Medlem
Citat:
Jag har också för mig att jag sett väskor på en bild- men tror de var svarta och små.

Jag tror allmänheten kan känna sig trygga...

Jo de tror och hoppas jag med. Men känns som allt kan vara möjligt dock
Citera
2013-05-28, 11:49
Medlem
Stämmer att det står hitta v, va precis och kika.
Va där i våras har för mig att texten va hel då.
Det skumma är att de finns 2 madrasser från säng strax bredvid.
Citera
2013-05-28, 11:55
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cupcakeman
Det är god täckning där, finns nog inget område på den sidan älven i närheten av Bodsvedjan som inte har mobiltäckning.

Men ser det inte som så osannolikt att hon glömt ladda telefonen, hon kan mycket väl haft en uppblingad iphone med wifi, 4g, filmstreaming och ficklampa på som gjort att hon haft en batteritid på under 24 timmar.

Bra att veta, tack så mycket.

Ja, det är ju det som vi inte vet. Men tidpunkten för när mobilen dog är intressant. Förövrigt ger inte alla telefoner av sig väsen innan batteriet dör? Varför gå hem själv en lördag kväll, en sådan sträcka som ensam tjej, med en telefon som man vet slocknar när som helst? Borde inte KJ isf kunna uppge ifall hennes mobil har haft dåligt batteri vid tidpunkten då hon var i hans lägenhet? Det troliga är ju ändå att eventuell gärningsman har stängd av den- hon försvinner spårlöst och just därefter dör mobilen är i sig ett helt sjukt sammanträffande.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dollo
Stämmer att det står hitta v, va precis och kika.
Va där i våras har för mig att texten va hel då.
Det skumma är att de finns 2 madrasser från säng strax bredvid.

Kan du plotta platsen på en karta och lägga upp här? Hur löd den fullständiga texten? Ska finns kåtor i närheten, kan du plotta den platsen också?
Citera
Medlem
jag skriver det som verkar rimligt med avseende på redan känt fakta......................

MB är en potentiell GM i detta fall
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in