Citat:
Ursprungligen postat av Kungsgarden
Varför skulle hon ha kastat sig i mitt i stan?
Den där killen Deber såg ingen lalla i. Det var mot Alderholmen utanför tåg/busstationen = mkt folk i rörelse även en helgkväll när han försvann. Killen hittades fast han hade flutit ut till havs men det tog lång tid. Kommer du ihåg? Han hade fastnat i en båt. Det finns många hamnar, stora och små, så helt omöjligt är det inte.
Jag minns Deber mycket bra, jag har barn i hans ålder. Deber försvann mitt i natten och man vet inte exakt var även om det är mest troligt att han druttade i på södra skeppsbron, men om han var en bit mot Briggen Gerda(restaurangen) så var han skymd av skogsdungen och mittemot finns inga bostadshus. Han kan även ha försökt ta sig ombord på någon båt och druttat ner mellan reling och kaj, det syns nog inte på håll. Men Tuula åkte hemifrån under morgonrusningen, då finns folk längs hela ån, finns no blind spots.
Dom flesta som druttat i ån har hittats, oftast direkt utanför utloppet och som i Debers fall mot båthamnen i Bomhus, gissar att bakströmmar gör så dom driver in där. Jag minns också en tjej som hittades väldigt långt efter hon ramlat i en nyårsafton eller vad det nu var, har för mig hon hittades på nåt sätt under alderholmen i nåt pålverk, blev aldrig klok på var dom menade men hon hade inte flutit långt alls.
Men driver man inte in till land medan man flyter så driver man ut till havs och då slutar man som ålföda och lär inte hittas öht. Sen kan hon ju ha stoppat sten i fickorna så hon sjunkit men det låter långsökt.