2013-05-25, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mindgasm

Måste nog sälla mig till skaran som tror att hon har äntrat pärleporten eller motsvarande!

pärleporten är nog tveksamt i detta fall.. om man nu tror på mumbo jumbo!
skärselden handlar det nog mer om.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Som_en_h%C3%A4rlig_gudomsk%C3%A4lla

grov trolöshet mot huvudman mm handlar det mer om och det blir nog skärselden då:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Sk%C3%A4rselden

och sedan helvetet:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Helvete

och eftersom jag inte tror på mumbo jumbo så hittar man nog henne död strax pga självmord!
Citera
2013-05-25, 21:15
Medlem
Jag frågar än en gång: Varför sökte Missing People i Gävleborg, och hur visste de var de skulle söka?
Citera
2013-05-25, 21:27
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av n3urochrono
Jag frågar än en gång: Varför sökte Missing People i Gävleborg, och hur visste de var de skulle söka?
Första frågan besvaras nog enklast med att hon försvann från Gälve, och senast jag kollade låg Gävle i Gävleborg.
Citera
2013-05-25, 22:56
Medlem
Faunuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cybergrodan
Precis, det finns inte en chans att grejerna har legat där orörda sedan november förra året.

Cykeln däremot är mer intressant, det stod ju att den redan i november hade hittats av någon som tipsat polisen, men att man inte följt upp det. Någon hade tydligen hittat den igen nu (om det nu inte var samma person som tipsade polisen ännu en gång men glömde nämna att det var i november som h*n såg den). Det är dock väldigt underligt om en cykel skulle ligga orörd på samma ställe så länge, om det nu inte var på en plats där inte lika mycket folk rör sig.

http://www.expressen.se/nyheter/missing-people-soker-tuula-med-dronare/

"Det var i går fredag som Missing people fick ett tips från en privatperson som hittat en cykel i en bäckravin norr om sjukhuset i Gävle.
Cykeln ska ha hittats redan i november förra året, men området, som ligger i närheten av Tuulas arbetsplats, är trots det inte genomsökt av polisen."
Citera
2013-05-26, 00:13
Medlem
bagarn29s avatar
Eftersom det ligger långt ner på både GD och AB så kan man kanske anta att det inte blev något avgörande fynd idag.

Någon här som deltog i söket?
Citera
2013-05-26, 19:17
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Eftersom det ligger långt ner på både GD och AB så kan man kanske anta att det inte blev något avgörande fynd idag.

Någon här som deltog i söket?

Nej, det hittades inget som kunde kopplas ihop med TL.
MPS skulle ha dykare med igår. Är det nån som vet var? och om? det gjordes nåra dyk?
Jag sätter mina sista muffins på att hon finns i vatten. Då kan det bli svårt att hitta henne.
Senast redigerad av LaScala 2013-05-26 kl. 19:54.
Citera
2013-05-26, 19:24
Medlem
SithBoboSiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Nej, det hittades inget som kunde kopplas ihop med TK.
MPS skulle ha dykare med igår. Är det nån som vet var? och om? det gjordes nåra dyk?
Jag sätter mina sista muffins på att hon finns i vatten. Då kan det bli svårt att hitta henne.
Ligger hon i vatten kommer hon hittas snart såvida hon inte flutit ut till havs. Det som talar emot att hon flutit ut till havs är att då ska hon ha kastat sig i ån någonstans från Heartbreak och ut mot utloppet varpå det varit överhängande risk att någon skulle sett henne.

Jag har från början haft magkänslan att hon finns åt andra hållet mot vad sökpatruller mm tror, att hon cyklat i motsatt riktning till sitt jobb, söderut alltså. Skogarna runt Järvsta-Mårtsbo-Grinduga-Furuvik-ga Bomhus, kanske Hemlingby, att hon tagit cykelvägen ut längs gamla 76:an och efter den finns massor med stigar mm djupt in i skogen. Och finns hon i dom skogarna finns risken att det dröjer till bärsäsongen innan hon hittas.
Citera
2013-05-26, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SithBoboSith
Jag har från början haft magkänslan att hon finns åt andra hållet mot vad sökpatruller mm tror, att hon cyklat i motsatt riktning till sitt jobb, söderut alltså. Skogarna runt Järvsta-Mårtsbo-Grinduga-Furuvik-ga Bomhus, kanske Hemlingby, att hon tagit cykelvägen ut längs gamla 76:an och efter den finns massor med stigar mm djupt in i skogen. Och finns hon i dom skogarna finns risken att det dröjer till bärsäsongen innan hon hittas.

Vad jag vet så söktes det i skogarna kring Järvsta och Hemlingby under MPS första sök, tätt inpå försvinnandet i november, så de områdena har varit aktuella tidigare. Tydligen ska hon ha motionerat en del i Hemlingby, och det ska ha varit en av anledningarna till att söka där. Längs 76:an söderut finns det som du säger mycket skog där stora områden nog sällan besöks.
Citera
2013-05-26, 20:16
Medlem
Kungsgardens avatar
[quote=SithBoboSith]Ligger hon i vatten kommer hon hittas snart såvida hon inte flutit ut till havs. Det som talar emot att hon flutit ut till havs är att då ska hon ha kastat sig i ån någonstans från Heartbreak och ut mot utloppet varpå det varit överhängande risk att någon skulle sett henne.[/QUOTE

Varför skulle hon ha kastat sig i mitt i stan?

Den där killen Deber såg ingen lalla i. Det var mot Alderholmen utanför tåg/busstationen = mkt folk i rörelse även en helgkväll när han försvann. Killen hittades fast han hade flutit ut till havs men det tog lång tid. Kommer du ihåg? Han hade fastnat i en båt. Det finns många hamnar, stora och små, så helt omöjligt är det inte.
Citera
2013-05-26, 20:27
Medlem
SithBoboSiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungsgarden
Varför skulle hon ha kastat sig i mitt i stan?

Den där killen Deber såg ingen lalla i. Det var mot Alderholmen utanför tåg/busstationen = mkt folk i rörelse även en helgkväll när han försvann. Killen hittades fast han hade flutit ut till havs men det tog lång tid. Kommer du ihåg? Han hade fastnat i en båt. Det finns många hamnar, stora och små, så helt omöjligt är det inte.
Jag minns Deber mycket bra, jag har barn i hans ålder. Deber försvann mitt i natten och man vet inte exakt var även om det är mest troligt att han druttade i på södra skeppsbron, men om han var en bit mot Briggen Gerda(restaurangen) så var han skymd av skogsdungen och mittemot finns inga bostadshus. Han kan även ha försökt ta sig ombord på någon båt och druttat ner mellan reling och kaj, det syns nog inte på håll. Men Tuula åkte hemifrån under morgonrusningen, då finns folk längs hela ån, finns no blind spots.

Dom flesta som druttat i ån har hittats, oftast direkt utanför utloppet och som i Debers fall mot båthamnen i Bomhus, gissar att bakströmmar gör så dom driver in där. Jag minns också en tjej som hittades väldigt långt efter hon ramlat i en nyårsafton eller vad det nu var, har för mig hon hittades på nåt sätt under alderholmen i nåt pålverk, blev aldrig klok på var dom menade men hon hade inte flutit långt alls.

Men driver man inte in till land medan man flyter så driver man ut till havs och då slutar man som ålföda och lär inte hittas öht. Sen kan hon ju ha stoppat sten i fickorna så hon sjunkit men det låter långsökt.
Citera
2013-05-26, 22:28
Medlem
cybergrodans avatar
Det är något i det här fallet som är så jävla underligt, det finns 3 olika alternativ vad som kan ha hänt med henne: 1. Hon har tagit livet av sig, 2. Hon har blivit mördad, 3. Hon lever, gömd.

Det första alternativet låter mest troligt, och det som är underligt med det är varför man inte har hittat henne. Om en människa tar livet av sig, framförallt om man har barn och familj, så ''borde'' man väl ändå göra det på en lämplig plats, där man vet att folk kommer att hitta en. Anledning? Jo, om du har anhöriga (speciellt anhöriga som man har bra kontakt med), så vill man väl inte att dem ska behöva leva i ovisshet hela livet? Det måste finnas platser som MSP och polisen har missat, platser som hon har anknytning till.
Citera
2013-05-27, 05:19
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cybergrodan
Det är något i det här fallet som är så jävla underligt, det finns 3 olika alternativ vad som kan ha hänt med henne: 1. Hon har tagit livet av sig, 2. Hon har blivit mördad, 3. Hon lever, gömd.

Det första alternativet låter mest troligt, och det som är underligt med det är varför man inte har hittat henne. Om en människa tar livet av sig, framförallt om man har barn och familj, så ''borde'' man väl ändå göra det på en lämplig plats, där man vet att folk kommer att hitta en. Anledning? Jo, om du har anhöriga (speciellt anhöriga som man har bra kontakt med), så vill man väl inte att dem ska behöva leva i ovisshet hela livet? Det måste finnas platser som MSP och polisen har missat, platser som hon har anknytning till.
Just det faktum att man inte har hittat henne gör att alterntiv 1 är det minst troliga.
Antingen har hon planerat detta ensam och då lever hon gömd någonstans utomlands under nytt namn.
Eller också har något manipulerat henne till detta och då är det troligt att hon redan är mördad och någon annan har lagt beslag på pengarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in