2013-05-07, 12:02
Medlem
Drömmer riktigt långa och invecklade drömmar ibland. Inatt va en av dem.
Först är jag på gården som familjen har, babblar med farsan så kommer det en dam.
Påminner på nått sätt om min mamma som gick bort för några år sedan, hon haltar fram med någon skridsko eller liknande på ena foten (?).
Jag gömmer mig först för att sedan prata med henne, kommer ej ihåg diskutionen men jag hjälper henne att sitta ner och jag håller om henne.

Vi diskuterar inte med ord utan känslor på nått sätt. hon visar mig en mental bild av en karta, en stor kontinent med vatten i mitten.
I nästa "scen" är jag i det här vattnet och guppar runt, det är som en stor "slush" (isdrink?). och jag har någon tjock dräckt på mig.
Min flickvän är med och hennes bästa vän + tidigare pojkvän.
Jag undrar varför vi inte fryser och de förklarar att vi är i vattnet i en vulkan.
Känner ingen värme eller kyla och jag börjar gilla hela känslan av att bara flyta runt i det här vattnet.

Vi börjar flyta mot någon kant/strand där det är lite små trän och plankor i vattnet som står upp.
Vi kommer till en kant som jag uppfattar som väldigt djup och brant där vattnet väller över.
Vi står vid kanten och strömmen är precis så stark att man kan stå kvar. (devils armchair i afrika typ)
Tjejens kompis säger att vi borde glida ner med vattnet men jag vågar inte, det kanske är flera hundra meter ner?

Jag höjer blicken och ser att det är vatten som strömmer över en till kant lite längre ut från avsattsen. Drömmer är väldigt svartvit nu och jag börjar ana oråd. Industrikänslan tar över drömmen.

Jag går in i nått under vattnet och ser som en manöverpanel som flyter upp.
Nu av någon anledning förstår jag att vi är på nått kärnkraftverk i ryssland och det är INTE OKEJ!

Vi vadar genom vattnet mot någon fastighet eller liknande. Jag ser kameror och hukar mig med tjejen och håller henne borta från kamerorna, något larm går och vi tar oss i motsatt rikning.
Vännerna är borta. . .
Vi hittar ett fastighetskomplex som kanske kan uppfattas som hypermodena sovbaracker. vi tar oss in för att gömma oss.
Någonting är oss i hälarna och tjejen börjar bli rädd, jag måste skydda henne till varje pris och vi lägger oss ner bakom en säng och trycker en stund, samlar tankarna "hur tar vi oss ur den här situationen".

I hörnet av rummet ser jag någonting som tjejen går mot, en cylinderliknande platå.
Tjejen går dit och ställer sig och försvinner (teleporteras) jag blir förbannad och rädd över att hon gjorde någonting förhastat, jag springer efter och ställer mig där och ser ett blått sken för att sedan vakna upp i samma rum, eller?
Vi ligger i sängen och jag frågar tjejen vart vi är, hon tittar bara på mig, jag känner igen tapeterna. Pew vi är hemma i hennes sovrum igen!

alla detaljer va så extrema i den här drömmen. Jag skulle kunna beskriva hur mycket som helst.
Drömmar kan ibland vara mer intressanta än livet. . .
Citera
2013-05-07, 17:27
Medlem
Mapojks avatar
Drömde att det var översvämning över hela stan.. + en björn som försökte komma in i mitt hus.
Citera
2013-05-08, 07:26
Medlem
Esset45s avatar
Jag drömde att jag låg i armarna och sniffade på en killes bröst. Han luktar så gott och har världens mysigaste famn irl också.. Sen drömde jag att jag åkte spårvagn och en väldigt påverkad man satte sig bredvid mig. (Varför alltid jag??) helt plötsligt satte han en spruta i mitt ben och vips var jag både hög och hade aids... Spännande twist ^_^
Citera
2013-05-10, 00:27
Medlem
lendrygghs avatar
Häromsistens drömde jag att jag väcktes av en vän som sov över i lägenheten. I drömmen var klockan halv tre på natten, det vill säga en halvtimma efter att jag somnat. Vännen var påklädd och hade öppnat ytterdörren, varför jag yrvaket blev tvungen att slänga på mig morgonrocken och se vart han tog vägen. När jag kom ut i trapphuset dök två hejdukar upp, log mot mig, och gick in i min lägenhet för att "hålla ställningarna". Blev förvånad, men gick vidare, dom föreföll inte göra annat än stå mitt i rummet med självsäkra miner. Då hoppade vännen fram bakom ett hörn, men istället för att bli skrämd medvetandegjordes jag om att allt bara var en dröm. Med den vetskapen kunde jag visserligen försökt öppna ögonlocken, men jag var nyfiken på vad som hände utomhus. Det hördes ett stort oväsen av motorer.

Jag gick ut och drog rocken närmare åt mig. Hela världen, så långt man såg i sydlig riktning, hade förvandlats till ett riktigt typiskt drömlandskap, av torra, bruna ängar, som ett hav som frusit mitt i böljegång. Mitt hyreshus och kvarter låg tydligen på randen av denna ödemark. Gräset såg sjukt och övervintrat ut, som när snön precis smält bort och allt är strävt och dammigt. Det var kvavt och avgasigt, och himmelen var liksom sommarnattsljus, men under ett grått molntäcke som det då och då glödde ur på hög höjd. Landskapet var bara befolkat av fordon och relaterade figurer: raggare, buss- och lastbilschaufförer, mopedgäng, motorcykelklubbar, rally-, cross- och speedwayförare, etc. Alla körde runt och omgav världen med ett dis av avgaser.

Jag gick mot en grupp människor som stod och pratade vid en stor och hög långtradare, men när jag frågade dom vad som pågick ignorerade dom mig, och fortsatte. Istället frågade jag chauffören till lastbilen, vars ansikte var helt förstört av sår, akne och fetma, men han sa bara att han var tvungen att köra snart, så han kunde inte prata mer. Jag gick därför vidare bort mot ljudet av en ranglig folkracebil som sladdade runt efter egen bana, på en liten plan som sänkte sig i en platt cirkel mellan de låga kullarna. När jag kom fram till kanten av sänkan fick han syn på mig, och upphörde, lade i en skrikande etta och försökte köra på mig. Jag slängde mig till skydd bakom en förruttnad kaktus, och bilen flög över. Sedan kom den tillbaka och jag hoppade flinkt över huven. Föraren, som knappast var mer än sjutton år, körde fram igen och sade åt mig att "bara lägga av". Sedan körde han bort till ett gäng crossförare, som stod och bedömde ett jämt lopp vid en därför avsedd bana, ett par hundra meter förbi mitt hus.

Jag satte mig vid kaktusen, som kanske var en bikupa eller ett dött träd, eller allt kombinerat, och funderade på om jag skulle inrikta mig på att vakna. Ingen brydde sig om mig ändå och jag hade redan sett allt, det kanske var lika bra att försöka innan drömmen övergick till mardröm. Min vän vet jag inte vart han tog vägen.

Då kom en gammal man gående över krönet, åtföljd av en skitig liten pojke i fyraårsåldern. Också mannen halvt förruttnad och sårig, med ett par röda ögon som nätt och jämnt hölls inne i huvudet av köttiga rynkor och sår. Han var fruktansvärt ohygienisk, hade en gulnad fläckig skjorta och en käpp. Han frågade, leende, om jag inte ville följa med honom in i (det mer och mer ruttnande) trädet, där en mörk nedgång, liksom en por eller ett djupt sår, tydligen hade öppnat sig, där han sade sig ha andra liknande vänner. Och gäster i min ålder. Jag tyckte mig höra skrik och skratt ur djupet, och sade bestämt nej tack, och slog med en kraftansträngning upp ögonen i min egen lägenhet.

Ytterligt mystisk dröm.

(Till saken hör förresten att en motorcykel börjat passera i tid och otid utanför min ventil.)
Citera
2013-05-10, 09:26
Medlem
lendrygghs avatar
Drömde att en kompis skulle hjälpa mig med ventilerinen, i ett kallt rum i en lagård. Vi tände först en kakelugn och sedan ett värmerör. Därefter klättrade han upp på rummets "loft", och la sig tillrätta att jobba där. Han sa att det kunde ta ett tag, så jag gick ut i väntan.

En barnjungfru (Pernilla August från Fanny & Alexander), som hörde till personalen, som stod utanför, sade att min kompis låg i fejd med hennes älskare. Jaså, sa jag, och vi talade lite hit och dit. Då kom älskaren (Gomer Pyle från Full Metal Jacket, fast normal) gående på grusvägen, och dom omfamnades i ett stort hångel. Jag glöms bort helt. Undertiden märker jag att min kompis varit i lagården ett bra tag nu. Älskaren fick en chock när han hörde kompisens namn, för att han trodde att kompisen var död, och att kompisen lagt en förbannelse över honom, som lyder att när den sista droppen svett runnit ur honom, kommer älskaren att dö. Kompisen var tydligen också förälskad i barnjungfrun.

Älskaren och jag springer in i lagården, bakom oss ropar barnjungfrun att hon ska ligga med båda oss om vi löser det här. Det lös inifrån rummet. Vi öppnar dörren och ser att allt står i lågor. Mitt i en stor brasa låg kompisen med ansiktet nedåt, sönderbränd kropp och förkolnade armar. Vi släpar ut honom, hämtar en vattenhink och kastar på honom. Elden släcks, och kolet och smutsen rinner av honom i en skitig sörja. Vi insåg att det var en plan av honom att utplåna all svett ur sin kropp, även om det innebure att han dog själv på kuppen. Han vaknade till liv och skrattade hejvilt åt hur dumt det var av honom; nu hade han ju inga armar längre. Pernilla och Pyle hjälpte honom till ett sjukhus, jag sade att jag skulle gå åt andra hållet. Pernilla varnade mig bara, i dom trakterna har det funnits häxor och neanderthalare i tiotusentals år, eftersom det låg så avskilt. Jag såg mig omkring och blev varse att vi tydligen befann oss på ett lappländskt högfjäll, mitt i en backe i djupsnö. Hur vet man att det varit häxor, undrade jag. Hon svarade: för att man funnit rispor på skenbenen på vartenda skelett man någonsin hittat här; sådant gör häxor med sina offer. Okej.

Det mörknade. Nåväl, jag ville ändå åt motsatt riktning och tog farväl av dom. Tror förresten att jag vaknade här, men somnade om. Var tillbaka i backen, och såg en neanderthalare komma lubbande tvärsöver den och in i en skog på andra sidan. Gick vidare uppåt och kom till ett litet samhälle på toppen av fjället, och fick en enorm utsikt som badade i kvällssol och blåröda moln. Försökte fotografera, men kameran krånglade. Gick vidare in i samhället och frågade var jag befann mig. "Arjeplog". Jaså. Hyrde en liten ATV och körde iväg. Dag igen, och sommar. Körde på en väg bland ängar röda av ris och snår, genom små dungar av ekskog, ständigt följande gula flaggor, tills jag kom fram till ett övergivet högfjällshotell, vartill rutten som jag följde gick. Körde in i ett rum med en ramp i. Då drogs en dörr åt sidan och blottade en brandstation, och jag frågade en kvinnlig anställd om jag fick låna telefonen.

Slut.
Citera
2013-05-10, 12:59
Medlem
Det fanns inte mycket logik i drömmen, det var som att flera hundra drömmar utspelade sig samtidigt. den brörjade med att jag var ute på stan. Sen knullade jag och min gamla kompis en tjej. Hon vart med barn.

efter detta så var vi i en lägenhet jag och min kompis med barnet som hette Ted. Han stal sedan barnet och tjejen och gick iväg med dom och såg väldigt flashiga ut i skinjackor.

Här spårade allt ur och jag börjar dö om och om igen i paralella världar, men jag kan se alla världar samtidigt och förstår hur allt hänger ihop. Det slutar med att alla mina paralella jag sammanstrålar i ett massivt självmord. Några hade stulit en buss och några kom från andra håll.

Högst uppe på en skyskrapa så hoppar alla jag ut samtidigt och jag ser nu från ett perspektiv hur 100tals jag faller neråt. Några är ovanpå en gul buss.

Vi faller men vi kommer inte längre ner, och jag vaknar tillslut av att en kanna med vatten far i backen.

Känner mig halvdöd och kroppen känns att den har legat still väldigt länge.
Citera
2013-05-14, 21:43
Medlem
Punklivs avatar
Jag och en kompis var på väg hem ifrån en fest. När vi går förbi en skola ser vi att där finns några väldigt fina fåglar som vi måste hälsa på. Vi går fram och klappar fåglarna, men plötsligt fylls jag och min vän av en väldigt stark ilska. "Nu jävlar ska de få!" säger vi till varandra.
Vi börjar plåga och döda fåglarna och har det väldigt trevligt. Vissa sparkar vi på, vissa slår vi, vissa halshugger vi, vissa skär vi upp långsamt med stora knivar.
Sedan cyklar en tävlingscyklist förbi och vi bestämmer oss för att gå hem.

När jag vaknade hade jag en extrem ångest för att jag först trodde att det hade hänt på riktigt, men jag kom ganska snabbt underfull med att det bara var en dröm. Varför jag drömde om en sådan sjuk sak vet jag inte, hatar djurplågeri. Men jag drömmer sjuka och obehagliga drömmar varenda gång jag sover, kommer att fylla på här så ofta jag kan.
Citera
2013-05-16, 12:43
Medlem
Detvardåsjälvas avatar
Drömde om Harry Potter. Han och Dumbledore skulle göra något (minns inte vad), men Dumbledore satt i nån permobil av nåt slag, och kunde inte prata.
Citera
2013-05-16, 13:01
Medlem
Esset45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detvardåsjälva
Drömde om Harry Potter. Han och Dumbledore skulle göra något (minns inte vad), men Dumbledore satt i nån permobil av nåt slag, och kunde inte prata.

Haahahahah, grym du är! Permobil ^_^

Jag drömde att jag var med i Lyxfällan, jag fick massa mat av dem och en ny säng...
Citera
2013-05-21, 12:47
Medlem
Uncle Dukes avatar
Jag drömde att jag var en fruktad pirat som besökte ett syndens näste för att röka opium. Några backpackers (två killar, varav en var den där göteborgaren från Grotesco-gänget, Per Andersson eller vad han heter, och två snygga tjejer med dreadlocks) var där och klagade på att sojamjölken var sur. Jag slängde ut killarna genom fönstret (efter att ha tröttnat på att göteborgaren försökt roa mig med sina slapstick-tricks) och sålde tjejerna till bordellen. Kände mig mäktig när jag vaknade
Citera
2013-05-21, 16:45
Medlem
Jagvetfaktistintes avatar
Hade en jävla skum lucid dröm inatt..

jag var mitt i nån stor korridor med en kompis på typ ett sjukhus tror jag. Hursomhelst, helt plötsligt kom jag på att det var en dröm så jag sa det till honom.. "aha jag drömmer, kolla nu" och så skulle jag såklart prova på dehär jag läst om att man ska kunna bestämma vad som ska hända typ kunna flyga och sånt. Så jag tänkte att jag hoppar rakt in i en vägg och igenom den ut på en öken på andra sidan jordklottet. Men när jag hoppade in i väggen så slog jag mig bara och ramlade ner på golvet.. och så sa jag det till min polare "fan dethär är en dröm, det ska funka ju!" och så provade jag några gånger till men det gick inte.

Tycker det känns rätt skumt att jag inte kunde kontrollera det hela.
Citera
2013-05-21, 17:50
Medlem
Pipharens avatar
Ibland på vissa morgonar, speciellt sovmorgonar, ligger jag i sängen, medveten om att jag sover och att ingen klocka kommer ringa snart, fasandes ut och in i drömmar, som brukar ta vid där det slutade. Det konstiga är inte drömmarna, utan när jag är semimedveten om att jag inte drömmer, tänker jag så sjukt skumma grejer.

Det som jag tänkte mig i morse var: Mina skelettmuskler har fått vila bra, men alla andra muskler som finns i cellerna (?) behöver vila mer, därför ska jag inte vakna helt än, utan gå tillbaka till drömmarna.

Och jag är alltid övertygad om det jag tänker på, men när jag vaknar och inser vad som babblades i huvudet verkar det extremt bisarrt. Någon som känner igen sig? Jag är alltså inte vaken, men på väg ut kan man säga, dock kan det vara i flera timmar (upp till 4h), kanske 10ggr som jag kommer ut ur drömmarna, omplacerar min position, tänker på något konstigt, somnar om igen.
Senast redigerad av Pipharen 2013-05-21 kl. 17:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in