Citat:
Ursprungligen postat av bartram
Grandioso, läs också Gunnar Walls Mörkläggning. Tung som f-n men jag lovar dig, efter att ha läst den blir man ganska övertygad om att en Mörkläggning har ägt rum med trådar in mot Maktens centrum. Den avtäcker också ett antal rättsskandaler.
Tack för tipset, bartram!
Jag vet att hans bok betraktas som mycket seriös och väl genomarbetad och
räknas till de centrala verken som behandlar Palmefallet i icke fiktiv form.
Har inte läst den faktiskt. Nämner han månne nånting om SPF?
Visst - det finns nog så det räcker och blir över av skumheter knutna till detta Maktens
centrum, det betvivlas icke ett ögonblick från mitt håll och jag är en ganska cynisk natur
och misstror vanligen makten och hela härligheten. Konspiratorisk kan jag också vara vilket
du mycket väl känner till efter att hängt med ibland i JFK-tråden.
Emellertid förblir jag vid uppfattningen att man misstar somliga saker här för vad
det egentligen är frågan om. Det har begåtts oräkneliga misstag initialt och
längs vägen i utredningsprocessen och mycket av dylikt har, enligt min högst personliga
mening, uppfattats som led i en mörkläggningsaktion. Man läser in andra betydelser
helt enkelt. Man övervärderar somligt, drar för stora växlar på saker och ting.
Detta säger jag förstås utifrån min bestämda uppfattning om vem vi har att söka
som skyldig till mordet på Sveavägen och några intressen för att dölja dennes skuld
kan ju rimligen aldrig ha förelegat.
Den övertygelsen är orubblig hos undertecknad oavsett vad graverande ting man kan
uppdaga om Maktens centrum och dess moraliskt tvivelaktiga aktörer med sina olika
agendor.
Jag har inga som helst illusioner om nånting knutet till makten.
Vad som mest möter ett vaket öga är härsklystnad, korruption, intriger och
annat klandervärt. De goda, ärliga människorna är någon helt annanstans än i maktens
korridorer.