2013-04-14, 00:34
Medlem
seikoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cookiz
Såg ditt inlägg tänkte shit vad billigt. Såg sen att man kan få en mini nova och ego (650) för typ 210kr plus frakt från lightyourefire och får det offtast med dagen efter leverans.

Slutanu.com blir yttligare lite billigare om man inte har några problem med att det är fejk ego

Självklart har man problem med att det är fejk, varför skulle man köpa en fejkad version med så lite pris skillnad, man vill ju ha ett bra batteri som håller länge inte någon kina kopia
Citera
2013-04-14, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cookiz
Såg ditt inlägg tänkte shit vad billigt. Såg sen att man kan få en mini nova och ego (650) för typ 210kr plus frakt från lightyourefire och får det offtast med dagen efter leverans.

Slutanu.com blir yttligare lite billigare om man inte har några problem med att det är fejk ego

Fast nu jämför du olika produkter. Jag tog fram priset på orginal Joytech ego twist(variabel volt), du verkar referera till en noname ego 3,7v?

Här är en jämförelse med samma produkt så ingen får fel uppfattning.

Joytech Ego Twist 900mah: Lyf 285kr / HC 147kr
Vision Mini Vivi Nova v2.5: Lyf 99kr / HC 54kr

Men visst, om man behöver snabb leverans är lyf toppen. Tycker också det är bra att sponsra svenska aktörer.
Citera
2013-04-14, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stighjalmar
Det kostar 188kr på healthcabin för 650mah twist + nova v2.5 Det är väl det billigaste man kommer undan med men då får man räkna med ~2 vekors leveranstid.

(behöver du laddare också blir det 32kr extra för en joytech orginal)

Tack för det!

650mah låter lite svagt, hur länger räcker det för dig? Funderar på om man ska satsa på en med starkare batteri alternativt köpa två st 650mah och alltid ha en fulladdad.
Citera
2013-04-14, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chilax
Tack för det!

650mah låter lite svagt, hur länger räcker det för dig? Funderar på om man ska satsa på en med starkare batteri alternativt köpa två st 650mah och alltid ha en fulladdad.

Jo jag brukade klara mig kanske 3/4 av dagen på ett batteri, men gillar storleken på 650 så varvar hellre 2st även om jag har större också. Också skönt att alltid ha med sig ett extra fulladdat.

Innokin iTaste är min favorit-ångmaskin nu men har twistarna som backup.
Citera
2013-04-14, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stighjalmar
Jo jag brukade klara mig kanske 3/4 av dagen på ett batteri, men gillar storleken på 650 så varvar hellre 2st även om jag har större också. Också skönt att alltid ha med sig ett extra fulladdat.

Innokin iTaste är min favorit-ångmaskin nu men har twistarna som backup.

Ok, återigen tack för info!

Kollade upp Innoki'n... Såg verkligen hi-tech ut.

Skall erkännas att jag är helt grön, men väldigt fäst, på detta med e-cigg.
Sitter med ego-kopior från chinabuye, funkar helt ok men märker av att kvalitén inte är direkt superb.

Så blir nog ett par twistar och ev. en Innoki eller dylikt inom snar framtid.

Hur lång livslängd (omladdningar) kan man beräkna att en twist har?
Citera
2013-04-15, 11:16
Medlem
Överlag är dubbla batterier grymt bra i min mening sjukt surt att sitta utan cigg i fyra timmar för att man missat ladda el dyl.
Citera
2013-04-16, 23:08
Medlem
Är PGW's e-cigg. nåt att ha? Kostar ju bara 199 kr.
Tänkte nämligen att det skulle vara perfekt när man nu ska sluta!

http://www.pgw.se/e-cigarett-startpaket.html
Citera
2013-04-17, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anton1234
Är PGW's e-cigg. nåt att ha? Kostar ju bara 199 kr.
Tänkte nämligen att det skulle vara perfekt när man nu ska sluta!

http://www.pgw.se/e-cigarett-startpaket.html

De här "startpaketen" som ser ut som äkta cigg, är egentligen skit. Vill du ha en skönare upplevelse ska du köpa följande:

http://www.smoktek.com/SmokTek-Expre...it-_p_362.html

Eller om du vill ha från en svensk sida:

http://www.nosmoke.se/e-cigarett-sta...cigarett-ego-k
Citera
2013-04-17, 00:48
Medlem
Det här verkar förjävla intressant.

Har blivit presenterad för jag antar är en sorts elektronisk cigarett någon enstaka gång i mitt liv so far. Är inte våldsamt beroende av nikotinet i sig, utan just rökningen som aktivitet. Som jag har förstått det så kan e-cigg användas som komplement, lika gärna som substitut?

Sitter och läser atm, men det är tamejfan knepigt att greppa. Om någon ville ta fyra minuter och klargöra lite för mig;

1. Vad består en e-cigg av?
2. Var köper jag dem till ett bra pris med schysst kvalité?
3. Vad behövs för att "komma igång"? (läser om batterier, smaker, laddare, andra komponenter och så vidare i all jävla oändlighet.

... och slutligen; kan dem rökas inomhus? (eller snarare; bör man ge fan att röka inomhus?)
Citera
2013-04-17, 03:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SlaktarBosse
Det här verkar förjävla intressant.

Har blivit presenterad för jag antar är en sorts elektronisk cigarett någon enstaka gång i mitt liv so far. Är inte våldsamt beroende av nikotinet i sig, utan just rökningen som aktivitet. Som jag har förstått det så kan e-cigg användas som komplement, lika gärna som substitut?

Sitter och läser atm, men det är tamejfan knepigt att greppa. Om någon ville ta fyra minuter och klargöra lite för mig;

1. Vad består en e-cigg av?
2. Var köper jag dem till ett bra pris med schysst kvalité?
3. Vad behövs för att "komma igång"? (läser om batterier, smaker, laddare, andra komponenter och så vidare i all jävla oändlighet.

... och slutligen; kan dem rökas inomhus? (eller snarare; bör man ge fan att röka inomhus?)

1. Det finns olika e-ciggs komponenter, men väsentligen så beror det av ett batteri, en förångare och en valfri smak av e-liquid. E-liquid är en flytande vätska som innehåller smaken.

2. Det finns en väldigt massa sidor där du kan beställa dem ifrån, men undvik att beställa från svenska sidor. De har snabbare frakt, men ofta så får du en kina-kopia som de har "re-brandat" till sin egna och säljer då den till dig för 10 gånger högre pris. En sida jag personligen rekommenderar är www.smoktek.com. Mycket bra grejer för priset.

http://www.smoktek.com/SmokTek-Expre...it-_p_362.html - Den här t.ex. är det bästa (enligt mig självklart) du kan få för priset. Det finns även en för $20 med mindre batteri. Om jag fick ge dig ett tips på ett paket så är det följande grejerna:

http://www.smoktek.com/SmokTek-Expre...Kit_p_361.html (e-ciggen som jag länkade ovan, fast mindre så att den blir lite billigare då batteriet egentligen är oväsentlig i detta fall)

http://www.smoktek.com/Vision-Spinne...ery_p_449.html - Detta är ett batteri på 1300mAh, vilket är jävla stort. Det kommer utan tvekan att räcka dig ett helt dygn. Det grymma med denna är även att du kan bestämma "styrkan" så att säga. 3.3V ger dig mindre smak och mindre ånga. Lägger du den på 4.8V så kan det ibland vara för mycket, men du får väldigt mycket smak och mycket ånga. Rekommenderar att du går sakta upp, för att inte bränna förångaren.

E-liquid kan du egentligen köpa från vilken sida som helst. Kvalitén varierar självklart, men du hittar helt okej priset på t.ex. http://nosmoke.se/ & www.slutanu.com

Dem kan rökas vart som helst. Enligt lag får du sitta på flygplan och röka dem. Det är 100% ånga, den är nästintill luktlös och känns bara fräscht än något annat.
Citera
2013-04-17, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iGenocide
Text

Min gode herre, du skall ha ett STORT tack. Det här är vad jag kallar klarhet! Tackar så mycket!
Skulle föredra en svensk sida förvisso, men rebranding och därmed överpris är ju inte så skoj. Provas på skall det göras hur som haver!
Citera
2013-04-17, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iGenocide
Du är väldigt välkommen min vän, glad att jag kunde hjälpa dig

Edit: Väldigt ironiskt att precis efter mitt inlägg så skriver ocbgb om sin egna sida som faktiskt har extremt bra priser. Aldrig sett så billiga priser på en svensk sida helt ärligt. Nu kan jag inte döma hans produkter i förväg, men vill man verkligen beställa från en svensk sida så vet jag inte om någon sida som är mer lovande än hans faktiskt. Många tillbehör som andra svenska sidor inte har, för mycket bra pris också.

Hm, ironi indeed. Han har ju någonting som heter "eGo-K" (http://www.esmokes.se/se/startkits/ego-k) för tvåhundra bananer som verkar helt acceptabelt. Finns ju Facebook, adress, namn och hela köret, så vafan - varför inte. Blir man blåst så får man se det som en nyttig erfarenhet.

Förresten, Genocide; som jag förstår använder sig en del e-cigg av filter med färdigladdade smaker, medan andra e-cigg har möjligheten att fylla på e-liquids efter lust och behov? Är det senarenämnda att föredra eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in