2011-03-11, 22:19
Medlem
alaskapollocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nocomments
Dom gula turtle wax roststopp, finns dom verkligen kvar? Har hört att de finns kvar men bara på vissa mackar och också hört att dom inte tillverkas längre. http://www.bildelar.nu/productfiles/images/73297e71-bea1-4dba-95c8-616889161326_thumb.jpg Då menar jag sånna roststopp
Peace

Dem finns kvar. Fast att påstå att det är gul är ju lite missvisande .
Citera
2011-03-17, 20:50
Medlem
Tja! Är det någon här som testat Mtn Hardcore och skulle kunna ge någon liten recension om dom? Gärna med jämförelser mellan t.ex. Montana Black etc. Säg gärna också vad dom kostade i butik då du köpte dom!
Citera
2011-03-17, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skissarn
Tja! Är det någon här som testat Mtn Hardcore och skulle kunna ge någon liten recension om dom? Gärna med jämförelser mellan t.ex. Montana Black etc. Säg gärna också vad dom kostade i butik då du köpte dom!

skön burk, dock inte bästa burken för detaljerat arbete/beställningsarbeten.

Bra:
-trycket
-täckförmågan på mörkare färger/nyanser, t.ex ljusgul eller beige täcker inte så jätte bra
-färgerna
-priset

Dåligt:
-Dåligt för detaljarbete pga cap-systemet
-cloggar nyare caps
-glansig finish (diggar matt finish mer)

sammanfattning: Rikitgt skön bomb och fyll can, man får en riktigt old-school känsla med den, dock sviker cap-systemet.
Citera
2011-03-17, 21:40
Medlem
ejes avatar
Citat:

MTN suger, rinner, täcker inte alls och kostar typ 3 kronor mindre än en black burk. Vet att det är häftigt och känns exotiskt med andra burkar, men det är inte värt.
Citera
2011-03-17, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zkype
skön burk, dock inte bästa burken för detaljerat arbete/beställningsarbeten.

Bra:
-trycket
-täckförmågan på mörkare färger/nyanser, t.ex ljusgul eller beige täcker inte så jätte bra
-färgerna
-priset

Dåligt:
-Dåligt för detaljarbete pga cap-systemet
-cloggar nyare caps
-glansig finish (diggar matt finish mer)

sammanfattning: Rikitgt skön bomb och fyll can, man får en riktigt old-school känsla med den, dock sviker cap-systemet.

Citat:
Ursprungligen postat av eje
MTN suger, rinner, täcker inte alls och kostar typ 3 kronor mindre än en black burk. Vet att det är häftigt och känns exotiskt med andra burkar, men det är inte värt.

Ah okej, tack för svaren. Det är inte så att någon har testat dessa burkar http://www.deathwishindustries.com/home/What%20Is%20Best/Spray%20Paint%20and%20Marker%20Reviews/Bombers%20Spray%20Paint.gif och skulle kunna skriva vilken av Mtn Hardcore och Bombers burkarna som är mest prisvärd? Hade vart guld!
Citera
2011-03-18, 11:52
Medlem
nocommentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alaskapolloc
Dem finns kvar. Fast att påstå att det är gul är ju lite missvisande .
Ok, tackar för svar.
Citera
2011-03-18, 13:17
Medlem
vet någon om sprayen som hette något i stil med "stoppa läckan" finns någonstans? används till att stoppa läckor i rör. var minst 10år sen jag använde den sist. den är frätande och äter sig in i metall, vilket hade sina fördelar.
idag använder man en slags tejp istället, men funkar inte till det jag vill ha det till.
Citera
2011-03-18, 20:05
Medlem
Citat:
Ah okej, tack för svaren. Det är inte så att någon har testat dessa burkar http://www.deathwishindustries.com/home/What%20Is%20Best/Spray%20Paint%20and%20Marker%20Reviews/Bombers%20Spray%20Paint.gif och skulle kunna skriva vilken av Mtn Hardcore och Bombers burkarna som är mest prisvärd? Hade vart guld!

Mtn och bombersbest är enligt mig samma burk med olika etiiketter, fast beställ några och avgör själv.

www.graffitishop.eu
Citera
2011-03-19, 14:38
Medlem
Montana white kromen, hur e den?
Citera
2011-03-23, 20:56
Medlem
nocommentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vogue
Montana white kromen, hur e den?
Den är riktig go' asså, speciellt om man ska bomba..
"verdens beste kråm" gick jag runt och sa en vacker kväll när jag var ute och bomba när jag hade den med mig
Citera
2011-03-25, 14:50
Medlem
oldschool33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nocomments
Den är riktig go' asså, speciellt om man ska bomba..
"verdens beste kråm" gick jag runt och sa en vacker kväll när jag var ute och bomba när jag hade den med mig

Ha ha det var ju troligt *asg* , här har du en mycket bättre krom utan tvekan om du är ute efter en budgetburk.............http://www.curbservin.se/se/categories-1/cans/flame-ultra-acrylic-paint-400ml.html
Citera
2011-03-25, 18:37
Medlem
DJ-D33Clays avatar
Vad är skillnaden mellan Montana Gold och Black? (Förutom pris såklart)
Vilka cans rekommenderar ni till nybörjare?
Går det bra att börja med Biltema cans?
Tacksam för svar!
Senast redigerad av DJ-D33Clay 2011-03-25 kl. 18:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in