Gladbach förlorade inför förra säsongen två viktiga spelare i Reus och Dante. Trots detta lyckades de med att ta två poäng från Bayern i höstens möte, även mot BvB har jag för mig.
Schalke har många skadade spelare, dessa måste komma tillbaka någon gång.
Inte bara två viktiga spelare utan två spelare i världsklass - då märks det även om man förstärker och breddar truppen(vilket Gladbach gjorde i sommar). De har ändå ett bra lag och en bra tränare så jag tror de kan utmana om en CL-plats nästa säsong.
Flashback-eliten tippade Gladbach ganska högt inför säsongen.
Tack marc0p0l0, motvall, Steff83 m fl för lysande svar och vidareutveckling…
På tal något helt annat:
Så tillbringade jag ett par timmar av natten åt att kolla in ekonomiska nyckeltal för fotbollsklubbar. Och kan kort konstatera att det ser bra ut för tyska toppklubbar allmänhet och Bayern München i synnerhet. Även om det såklart, som ni påpekar, även finns klubbar som har problem. Och med tanke på Bayerns ambitioner så har jag svårt att se att de två spanska klubbarna får fortsätta som de gör. Men då har vi lämnat logiken och vandrat in i politikens område…
Äsch, hade lovat mig själv att sluta posta saker här som kan uppfattas som OT, eftersom jag i princip har noll koll, men…
Snedtände lite innan angående religionsfrågan och kollade som hastigast upp klubbemblemen för de tyska klubbarna. Och det slog mig hur avskalade de var från allt annat än referenser till just fotboll. Eller missar jag något?
Köln har sin Kölner Dom, men överskuggas av geten som visserligen är grundad i klubbens historia, men som trots allt är ett relativt ofarligt och nytt påfund (1950-talet?).
Har snickesnackat om det i spagge-tråden (Cagliari; färger efter staden Cagliari som i sin tur fått dem från Genoa, och flaggan för ön Sardinien som anspelar på hur man besegrade de muslimska piraterna, osv bla bla bla…)
Bayern München har färger och anspeglingar som grundar sig i regionen och sin historia, FC Hansa har en båt osv, men många andra verkar har valt bort detta. Om det är så, varför? För att avdramatisera motsättningar och koncentrera på själva sporten? För att man ville starta på nytt efter kriget?
Och samtidigt som man briljerar med stort publikstöd så läser jag regelbundet om stök och bråk. Är verkligen alla som bråkar från öst? Hur kommer de nya, lite hårdare tagen mot bråk att påverka publiken?
Jag inbillar mig nämligen att den unga generationen tyskar har en annan syn, och kanske större intresse för sin historia?
Äh vafan, ok att bortse från det här inlägget… men postar det ändå.
Senast redigerad av Brille68 2013-04-14 kl. 06:14.
Det har vi alla,
Bayern spelade en liknande match för Aachen som för ditt lag i vintras. Den gången kom inte tillräckligt mycket folk för att allt skulle ordna sig för Alemannia. Eftersom det finns lite problem efter den nya stadions byggnad med kommunen så ser det tyvärr mörkt ut nu.
Varit där innan det nya tivolit byggdes och sett dem spela på det gamla. Kalla det halvkoll jag har på klubben, inte mer.
Menade absolut inget illa Ibland hinner man dock bara inte hänga med på alla plan och nivåer trots stort intresse. Bayerns välgörenhetsmatch var jag medveten om men har missat att Freddy gick till Darmstadt. I så fall har han inte gjort nåt mål där för jag brukar kolla resultaten inklusive målgörare. Gjorde han ens mer än ett enda för Aachen?
Man får inte glömma att om Freiburg tar en EL plats och besegrar Stuttgart i tyska cupen och går till final, samtidigt som Bayern besegrar Wolfsburg. Då blir plats 7 en kval-EL-plats.
HSV har uruselt i målskillnad, jag gissar som du att Freiburg och Frankfurt tar de första platserna i EL men osäker på vem som följer med dem om plats 7 blir en europaplats. Gladbach är fullt möjligt!
Stämmer ju bra det. Skrivit det själv tidigare men glömt bort det i all min iver.. Skämskudde på!
Citat:
Ursprungligen postat av fortississimo
Gladbach förlorade inför förra säsongen två viktiga spelare i Reus och Dante. Trots detta lyckades de med att ta två poäng från Bayern i höstens möte, även mot BvB har jag för mig.
Schalke har många skadade spelare, dessa måste komma tillbaka någon gång.
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Inte bara två viktiga spelare utan två spelare i världsklass - då märks det även om man förstärker och breddar truppen(vilket Gladbach gjorde i sommar). De har ändå ett bra lag och en bra tränare så jag tror de kan utmana om en CL-plats nästa säsong.
Flashback-eliten tippade Gladbach ganska högt inför säsongen.
Förvisso. 'gladbach har/hade samtidigt större medel att täcka upp en sådan förlust, även om den är mer märkbar än 3 tongivande spelare i ett överlag mediokert lag. Får väl avvakta lite och se hur de agerar på marknaden.
'gladbach skämde mer eller mindre ut sig under kvalet till CL. Antar att spelet med nya spelare inte hunnit sätta sig än då. Förväntar mig med det i åtanke nästintill samma sak ifall det skulle handla om CL. Tror det blir EL, som borde räcka för klubben. Ett bra, moget steg att ta. CL känns bortkastat för ligan. Bättre att få in ett lag som klarar av det bättre.
Får ju inte heller glömma bort att 'gladbach tappade Roman Neustädter också.
Skulle nästan säga att det fortfarande syns på spelet att man tappat Reus & Dante.
Senast redigerad av Rummenigge 2013-04-14 kl. 13:41.
Äsch, hade lovat mig själv att sluta posta saker här som kan uppfattas som OT, eftersom jag i princip har noll koll, men…
Snedtände lite innan angående religionsfrågan och kollade som hastigast upp klubbemblemen för de tyska klubbarna. Och det slog mig hur avskalade de var från allt annat än referenser till just fotboll. Eller missar jag något?
Köln har sin Kölner Dom, men överskuggas av geten som visserligen är grundad i klubbens historia, men som trots allt är ett relativt ofarligt och nytt påfund (1950-talet?).
Har snickesnackat om det i spagge-tråden (Cagliari; färger efter staden Cagliari som i sin tur fått dem från Genoa, och flaggan för ön Sardinien som anspelar på hur man besegrade de muslimska piraterna, osv bla bla bla…)
Bayern München har färger och anspeglingar som grundar sig i regionen och sin historia, FC Hansa har en båt osv, men många andra verkar har valt bort detta. Om det är så, varför? För att avdramatisera motsättningar och koncentrera på själva sporten? För att man ville starta på nytt efter kriget?
Och samtidigt som man briljerar med stort publikstöd så läser jag regelbundet om stök och bråk. Är verkligen alla som bråkar från öst? Hur kommer de nya, lite hårdare tagen mot bråk att påverka publiken?
Jag inbillar mig nämligen att den unga generationen tyskar har en annan syn, och kanske större intresse för sin historia?
Äh vafan, ok att bortse från det här inlägget… men postar det ändå.
Jag är inte nykter så jag gör en kort version.
Nix det är inte bara i öst som det är bråk men en överväldigande majoritet.
Kommunistjävlarna är alltid rädda för främlingar och förändringar så det är självklart att dom inte fattat att det itne är putin som styr i tyskland.
Bayern har som sagt dom Bayerska färgerna i sin logga vad dom andra har får någon annan ta i don´t care.
Löv går ut och säger att semifinalerna är mellan två lag som spenderar mycket och två som fostrar egna spelare. Han menar att Bayern är spenderar mycket tillsammans med Real Madrid.
Vad är det för fel på människan? Bayern har ju lagt ut betydligt mindre än vad Barcelona har gjort de senaste åren. Zlatan-affären tar väl upp 3 år av Bayerns transfers bara den...
Bayern har ju betydligt fler egna produkter än den normala storklubben i Europa.
Löv går ut och säger att semifinalerna är mellan två lag som spenderar mycket och två som fostrar egna spelare. Han menar att Bayern är spenderar mycket tillsammans med Real Madrid.
Vad är det för fel på människan? Bayern har ju lagt ut betydligt mindre än vad Barcelona har gjort de senaste åren. Zlatan-affären tar väl upp 3 år av Bayerns transfers bara den...
Bayern har ju betydligt fler egna produkter än den normala storklubben i Europa.
Vem är Löv? men Bayern skulle lätt placera sig på en topp 10 lista över klubbar i världen som spenderat mest pengar på spelare de senaste 10 åren, sen är deras löneutgifter bland de högsta i världen(topp 5).
Men det är fortfarande så att Bayern och Real som nämndes har fått den här positionen genom hårt arbete så varför gnälls det?
Inget att bry sig om. Karlfan har visat ett flertal gånger att han i vissa, eller rätt många, frågor framstår som komplett galen.
... Hamburger SV ( !). Det var ju en omgång innan slutet som man säkrade kontraktet.
Luhukay avgick i slutet och nu sitter han där, killen med FC Bayern München erfarenhet Markus Weinzierl
PS: Bayern Amateur
Hoppas de klarar sig. Som det ser ut nu kommer de gå om Düsseldorf snart!
Vem är Löv? men Bayern skulle lätt placera sig på en topp 10 lista över klubbar i världen som spenderat mest pengar på spelare de senaste 10 åren, sen är deras löneutgifter bland de högsta i världen(topp 5).
Men det är fortfarande så att Bayern och Real som nämndes har fått den här positionen genom hårt arbete så varför gnälls det?
Menar självklar Löw (Jogi). Men ja, Bayern spenderar mycket pengar, sättet han säger och framställer det på är dock fult. Som om Bayern inte tog fram spelare ur egna leden vilket givetvis är skitsnack och tvärtemot sanningen.