Resultat: .
0%
röster
2012-12-22, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av v.brockheim
Tja, varför inte? De har bevisat sig på högsta möjliga nivå genom att slå City, Real och Bayern.

Ignorera clownen. Men visst har de bevisat det genom att vinna Bundesliga två gånger i rad. Å slagit tunga giganter som Real, City och Bayern. Tänk om de hade haft kvar Sahin och Kagawa.
Citera
2012-12-22, 21:08
Medlem
motvalls avatar
Wolfsburg har gjort klart med en ny tränare, det blir Dieter Hecking från Nürnberg som tar över. Nu letar Nürnberg tränare istället.
Citera
2012-12-22, 22:40
Medlem
TKD_1337s avatar
Sky Sports säger att Subotic förlängt till 2016.

Citat:
A number of the Premier League's big guns, including Chelsea, Manchester United and Manchester City have held a long-term interest in Subotic and were linked moves for the 23-year-old.

The Serbia international has earned himself a reputation as one of the best defenders in Europe after impressing for club and country over the last couple of seasons.

http://www1.skysports.com/football/news/11881/8348594/Borussia-Dortmund-defender-Neven-Subotic-has-agreed-a-new-deal-at-the-club

Jag gillar inte hans personlighet men han är en väldigt bra mittback och viktig för Dortmund.
Senast redigerad av TKD_1337 2012-12-22 kl. 22:53.
Citera
2012-12-22, 22:47
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Wolfsburg har gjort klart med en ny tränare, det blir Dieter Hecking från Nürnberg som tar över. Nu letar Nürnberg tränare istället.

Underligt men Wolfsburg köpte loss Dieter Hecking.

http://sportsillustrated.cnn.com/soccer/news/20121222/dieter-hecking-nuremberg-wolfsburg.ap/

Bernd Schuster förhandlade med Wolfsburg. Tar han månne över just Nürnberg?
Senast redigerad av TKD_1337 2012-12-22 kl. 22:57.
Citera
2012-12-22, 23:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Underligt men Wolfsburg köpte loss Dieter Hecking.

http://sportsillustrated.cnn.com/soccer/news/20121222/dieter-hecking-nuremberg-wolfsburg.ap/

Bernd Schuster förhandlade med Wolfsburg. Tar han månne över just Nürnberg?
Vete fan. Om jag kommer ihåg rätt så går inte hans filosofi allsihop med Nurnbergs spelarmaterial.
Men det säger väl egentligen inget...
Kommer du ihåg nånting från hans enda(?) säsong i Real?
Han kanske är anpassningsbar :P
Citera
2012-12-22, 23:37
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laas
Vete fan. Om jag kommer ihåg rätt så går inte hans filosofi allsihop med Nurnbergs spelarmaterial.
Men det säger väl egentligen inget...
Kommer du ihåg nånting från hans enda(?) säsong i Real?
Han kanske är anpassningsbar :P

Jag friskade upp minnet genom att läsa på Wikipedia. Schuster gjorde det bra i Real Madrid och vi vann ligan 07/08 och den spanska Supercupen 2008 men han fick sparken kort in i 08/09. Han misslyckades i CL då vi åkte ut i åttondelen mot Roma men å andra sidan var det inget unikt under den perioden (ett par år innan och efter hans sejour) fram tills Mourinho anlände.

Schuster misslyckades efteråt med Besiktas men jag har ingen koll på turkisk fotboll och därför kan jag inte uttala mig om det.

Det finns inte så många tillgängliga tränare som är bättre än Schuster och dessutom så är han tysk och det är ju ett plus för Nürnberg.
Senast redigerad av TKD_1337 2012-12-22 kl. 23:40.
Citera
2012-12-23, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Ignorera clownen. Men visst har de bevisat det genom att vinna Bundesliga två gånger i rad. Å slagit tunga giganter som Real, City och Bayern. Tänk om de hade haft kvar Sahin och Kagawa.

Nu kanske du tänker på ett universum i utopi och syftar på att de skulle ha råd att ha kvar dessa samtidigt som de kunnat köpa in Reus.
Om inte så är fallet så måste man ju välja mellan Reus, Kagawa eller Sahin och det valet är svårt.. Riktigt svårt då man inte vet hur bra Sahin kunnat bli om han stannat i Dortmund t.ex.
Skulle nog välja Kagawa om jag satt i Dortmunds läger trots allt. Även om det inte var upplagt som en fråga så måste jag ju fråga vem du helst skulle se stannat/stanna?
Citera
2012-12-23, 13:29
Medlem
marc0p0l0s avatar
http://www.spiegel.de/sport/fussball/fc-schalke-klaas-jan-huntelaar-verlaengert-auf-schalke-a-874524.html

Huntelaar stannar alltså i Schalke till 2015. Äntligen lite positiva nyheter därifrån.
Citera
2012-12-23, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskaEliten
Nu kanske du tänker på ett universum i utopi och syftar på att de skulle ha råd att ha kvar dessa samtidigt som de kunnat köpa in Reus.
Om inte så är fallet så måste man ju välja mellan Reus, Kagawa eller Sahin och det valet är svårt.. Riktigt svårt då man inte vet hur bra Sahin kunnat bli om han stannat i Dortmund t.ex.
Skulle nog välja Kagawa om jag satt i Dortmunds läger trots allt. Även om det inte var upplagt som en fråga så måste jag ju fråga vem du helst skulle se stannat/stanna?

Sahin och Kagawa hade utgående kontrakt ifall jag fattade de rätt så man var mer eller mindre tvungna till att sälja dem. Om de hade gått med på nya kontrakt så hade man väl kunnat behålla dem och köpa Reus? ni som har mer koll får gärna rätta mig om jag har fel. Det finns ju pengar i klubben.

Men om jag om jag skulle fått välja mellan Kagawa och Reus så hade jag nog valt japanen. Jag tycker helt enkelt det är en fröjd att se honom spela - mycket mer underhållande spelare än vad Reus är även om han nödvändigtvis inte är bättre.
Citera
2012-12-23, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Sahin och Kagawa hade utgående kontrakt ifall jag fattade de rätt så man var mer eller mindre tvungna till att sälja dem. Om de hade gått med på nya kontrakt så hade man väl kunnat behålla dem och köpa Reus? ni som har mer koll får gärna rätta mig om jag har fel. Det finns ju pengar i klubben.

Men om jag om jag skulle fått välja mellan Kagawa och Reus så hade jag nog valt japanen. Jag tycker helt enkelt det är en fröjd att se honom spela - mycket mer underhållande spelare än vad Reus är även om han nödvändigtvis inte är bättre.

Fast när de sålde Sahin så fanns det inte mycket pengar i klubben som jag förstod det. Det handlar ju även om löner, dessa tre spelare skulle nog kräva hyfsat feta löner tillsammans och frågan är ju om så mycket pengar finns. En rekordvinst är inte alltid bra ekonomiskt, de har fortfarande massor med lån som skulle vara en större ekonomisk vinning om man betalade av istället för att visa rekordvinster för fotbollsvärlden. Insåg nu att jag kom in på något helt annat i slutändan..

Hoppas bara Sahin får massor med speltid i Liverpool så han utvecklas ännu mer.
Citera
2012-12-23, 18:23
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marc0p0l0
http://www.spiegel.de/sport/fussball/fc-schalke-klaas-jan-huntelaar-verlaengert-auf-schalke-a-874524.html

Huntelaar stannar alltså i Schalke till 2015. Äntligen lite positiva nyheter därifrån.

Instämmer, det beskedet behövde verkligen klubben och dess supportrar. Sedan har jag läst rykten om att Stevens på något sätt ska vara kvar, fast då i en annan roll givetvis.

Edit; Kontraktsförlängningen med Huntelaar är inget rykte utan något som officiellt meddelats av Schalke, se länk nedan (på engelska);

http://www.schalke04.com/news/single-view/artikel/huntelaar-agrees-new-two-year-deal.html
Senast redigerad av motvall 2012-12-23 kl. 18:27.
Citera
2012-12-23, 19:39
Medlem
Simsonites avatar
Vet att detta har behandlats tidigare på lite olika ställen i tråden, men tänkte se om jag kan få någon sorts komprimerat svar. Hur bra är Eurosport Player för att se fotboll? Kan jag streama både det som sänds på de vanliga Eurosportkanalerna, dvs matcher med kommentatorer, samt andra matcher utan kommentatorer? Jag ska nämligen investera i en TV för första gången (fattig student) och är lite nyfiken på hur stora förväntningar jag ska ha på de Bundesligamatcher jag i framtiden kommer att kunna se hemma
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in