[quote=se_där...]
Förekommer i sytematiserat automatiserad religion men inte i de s.k esoteriska delarna av tron, iaf inte i Sverige, där man har försett rätten att sofistikera i lagtexten, dvs man kan åberopa "lagen" där man ägnar sig åt mer högtflyende planer, på att t.ex bibehålla de manipulativa delarna som värdefulla, vi kan ta det här vanligt förekommande uttrycket "jag ser på dig vad du vill och *vem du är* och det ger mig rätt att göra vad jag nu gör/vad jag vill".
Den friare versionen går mer som.. jag behöver ingen skolning, för jag vet allt jag behöver veta, eller jag är redan gud med licence to kill or drill the system. Vilket vi märkte.
Det sägs inte alltid uttalat men vill visa att "gud är med mig" men, inte i kyrklig kontext, utan i ateistisk kontext, dvs s.k civilt. där agenda inte ska kunna "utläsas"
Du menar hämd.
Citat:
, hets mot folkgrupp
Hämd.
Förarbetat via demolering hämd och noggrnna planeringar. Maktdemonstrationer också.
Citat:
för att nämna några få saker som religion bidrar till.
Du menar den religion som surrar i respektive skalle, efterso religionr inte alla manifesterar sig officiellt elelr har rum/tempel - t.ex har vi inte taj mahal eller alltför iögonfallande tempel, dyrkan däremot finns.
Att man tror mer på väsen än på varandra, därav alla tragiska utfall av död och dödande av varandra. Man har ingen koll på varandras "andar".