2011-05-30, 00:35
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finnjaevel
De släppte ju bara fyra plattor (fem om man räknar med Simon & Garfunkel så det tar ju inte för lång tid att lyssna igenom alla. De är alla bra helt enkelt. Min favorit är nog ändå skivan Bridge over troubled water, titelspåret är också min favoritlåt med dem. Men lyssna igenom alla! Du kommer inte ångra dig.

Fem var det om man ska vara petig:

1 - Wednesday Morning, 3 AM
2 - Sounds of Silence
3 - Parsley, Sage, Rosemary and Thyme
4 - Bookends
5 - Bridge over Troubled Water
Citera
2011-05-31, 13:02
Medlem
Rembrandtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av --j--
Så har jag också uppfattat det. Båda kan sjunga som få, men Garfunkel är väl snäppet bättre? Har fått intrycket av att Simon inte kan sjunga lika högt - eller vad man nu kallar det i musikbranschen - som Garfunkel. Eller har jag fel?

Sen att Simon var geniet i duon som skrev de flesta låtarna är en annan sak

Mycket riktigt. Art Garfunkel var den bättre sångaren. Och Paul Simon var mannen som låg bakom mästerverken,med sina genomtänkta reflekterande låttexter.
Citera
2011-05-31, 14:21
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rembrandts
Mycket riktigt. Art Garfunkel var den bättre sångaren. Och Paul Simon var mannen som låg bakom mästerverken,med sina genomtänkta reflekterande låttexter.

Art Garfunkel fick sjunga de svåra partierna. Paul Simon har erkänt att han drabbades av ett styng av avundsjuka när publiken exploderade i ovationer och hyllningar till Art Garfunkel när han framfört Bridge Over Trouble Water. Paul Simon gör knappt någonting under den låten trots att det var han som skrev den.
Citera
2012-04-21, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Art Garfunkel fick sjunga de svåra partierna. Paul Simon har erkänt att han drabbades av ett styng av avundsjuka när publiken exploderade i ovationer och hyllningar till Art Garfunkel när han framfört Bridge Over Trouble Water. Paul Simon gör knappt någonting under den låten trots att det var han som skrev den.

Samtidigt tycker jag Pauls röst är mer välbevarad än Arts. Om man kollar live-klipp med dem hör man ju att Art har fått en riktigt hes röst.

EDIT: Visst fan använder de någon slags autotune under denna låt? http://www.youtube.com/watch?v=UVDg8fVC4EQ

Toppkommentarerna säger annat men jag tycker det låter som bullshit.
Citera
2012-09-24, 18:11
Medlem
lar_berts avatar
Nå, vad tycks? En liten wallpainting som brorsan hjälpte mig med. Nästan klar - nu tillkommer texten "A poet and a one man band".

http://i50.tinypic.com/34tc1ls.jpg
Citera
2012-12-06, 00:44
Medlem
murpes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lar_bert
Nå, vad tycks? En liten wallpainting som brorsan hjälpte mig med. Nästan klar - nu tillkommer texten "A poet and a one man band".

http://i50.tinypic.com/34tc1ls.jpg

Måste bara bumpa, men jävlar vad snyggt! Riktigt imponerad, hade gärna haft en sån också.
Citera
2012-12-22, 22:50
Medlem
theicebergs avatar
Letat mig GALEN nu på Youtube... Jag letar efter ett live-framträdande duon gör nu på senare år där Paul Simon får applåder efter sin entré och säger "Thank you" till publiken varpå en kille i publiken överröstar applåderna och skriver tillbaka "Thank YOU".

Är det någon vänlig själ som har länken? Jag skulle döda för den just nu!
Citera
2013-01-07, 11:27
Medlem
Sound of silence är imo den bästa låten som någonsin skrivits.
Citera
2013-08-14, 19:39
Medlem
Geomeisters avatar
Idag var jag och köpte "Still Crazy After All These Years" av Paul Simon.

För ett tag sedan fick jag upp ögonen av karln efter en dokumentär om "Graceland". Köpte sedan skivan Graceland och gillade den. Köpte ett tag därefter "Paul Simon" från 1972 och är nöjd även med den. Idag, efter köpet av Still Crazy... Tittade jag lite på hur alla skivorna blivit rankade och allt han gjort verkar fått väldigt höga betyg, men vilken skiva är egentligen den bästa tycker ni?
Citera
2013-08-14, 21:53
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mmaqtin
Sound of silence är imo den bästa låten som någonsin skrivits.

Den blev så otroligt mycket bättre när jag hörde den i originalversion - alltså den som är med på plattan Wednesday Morning, 3 A.M., och inte den med pålagda trummor, bas och elgitarr.
Citera
2013-11-28, 20:25
Medlem
Geomeisters avatar
Simon & Garfunkel - Bridge Over Troubled Water (40th Anniversary Edition) är nu i samlingen
Citera
2013-11-30, 12:59
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caesare
Vilka låtar, eller plattor, räknas som bandets bästa? Tänkte lyssna igenom någon men det är lite svårt att välja, de har ju ett par.

Bookends, Parsley, Sage, Rosemary & Thyme samt Bridge Over Troubled Water tycker jag håller jämn nivå. Deras första skiva The Sounds of Silence är betydligt sämre enligt mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in