• 1
  • 2
2003-09-19, 23:42
Medlem
Fat bastards avatar
Simon & Garfunkel har terfrenats och skall p turne igen.
Det finns frmodligen ingen otrendigare grupp verhuvudtaget, men jvlar annamma s bra dom sjunger.
Jag gillar dom verkligen.
Citera
2003-09-20, 02:22
Medlem
Truman_Peyotes avatar
J j...Sg dem p Letterman ikvll...Lt underbart...Ser inte ut som om de kommer att beska europa dock...Synd...Men man kan kanske hoppas p en ny lt eller tv...
Citera
2003-09-20, 08:23
Bannlyst
Sg dom ox p Letterman igr, blev frvnad att rsterna hller spass bra som de gr, sngares rster har ju en tendens att krackelera nr de kommer upp i ren.
Hade hoppats p att f hra min absoluta S&G favoritlt: El Condor Pasa, men men.
Citera
2003-09-21, 15:45
Medlem
Smockes avatar
lskar Paul Simon.

Tips: The Paul Simon Collection.
Citera
2003-09-21, 18:01
Bannlyst
Jag gillar ocks Simon & Garfunkel. Scarborough Fair r mycket trevlig. Gillar ven The Boxer.

// Roger P.
Citera
2003-11-10, 20:18
Medlem
Jaha, hemkommen efter konserten igar. I America West Arena i Phoenix var jag och ca 18 000 andra och det var precis hur bra som helst. Satt med gashud langa stunder, helt otroligt. Man verkligen drogs med in i musiken, det kandes som om tiden slutade att existera. De spelade i ca 2h 15 min och den enda lat som jag saknade var "Me and Julio down by the school yard". I ovrigt fick vi hora alla favoriter. Vi fick aven se The Everly Brothers framfor nagra latar, speciellt "Dream, Dream" var riktigt bra.

Den har konserten kommer jag att leva pa lange, kanner mig fortfarande helt upprymd.
Citera
2003-11-10, 20:45
Medlem
sursomfans avatar
Nr var Simon & Garfunkel stora?

Jag vet att Paul Simon har haft en ngorlunda framgngsrik solokarrir men Garfunkel d? Det var vl dessutom Simon som skrev alla ltar? Lter lite grann som Wham men vem r jag att dma?
Citera
2003-11-10, 20:49
Medlem
WSEs avatar
Jag sg Garfunkel p skansen fr ngot r sedan. Han drog ngra oneliners och det hela var allmnt smtrevligt.
Citera
2003-11-10, 21:06
Medlem
Fat bastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Queen
Jaha, hemkommen efter konserten igar. I America West Arena i Phoenix var jag och ca 18 000 andra och det var precis hur bra som helst. Satt med gashud langa stunder, helt otroligt. Man verkligen drogs med in i musiken, det kandes som om tiden slutade att existera. De spelade i ca 2h 15 min och den enda lat som jag saknade var "Me and Julio down by the school yard". I ovrigt fick vi hora alla favoriter. Vi fick aven se The Everly Brothers framfor nagra latar, speciellt "Dream, Dream" var riktigt bra.

Den har konserten kommer jag att leva pa lange, kanner mig fortfarande helt upprymd.
Grattis! Jag r avundsjuk som satan.
Citera
2003-11-12, 01:57
Medlem
Har kommer latlistan ocksa =)

Old Friends
Hazy Shade of Winter
I Am a Rock
America
At the Zoo
Baby Driver
Kathy's Song
Hey Schoolgirl

(Everly Brothers Set)

Wake Up Little Susie
All I Have to Do Is Dream<
Let It Be Me
Bye Bye Love

Scarborough Fair
Homeward Bound
Sounds of Silence
Mrs. Robinson
Slip Slidin' Away
El Condor Pasa
Keep the Customer Satisfied
Only Living Boy in New York
My Little Town
Bridge Over Troubled Water

Encore

Cecilia
The Boxer

2nd Encore

Leaves That Are Green
Feelin' Groovy
Citera
2003-11-12, 22:14
Medlem
Chims avatar
America tycker jag r jdrigt skn lt faktiskt, en av de bsta de gjort, ocks sklart alla sjlvklara ssom Bridge over troubled water, mrs robinson, The Boxer och Sound of silence
Citera
2003-11-12, 23:20
Medlem
Pellenezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sursomfan
Nr var Simon & Garfunkel stora?

Jag vet att Paul Simon har haft en ngorlunda framgngsrik solokarrir men Garfunkel d? Det var vl dessutom Simon som skrev alla ltar? Lter lite grann som Wham men vem r jag att dma?

Nja, sant att Simon skrev mest och har lyckats bst solo.
Dock anses den nog att Garfunkel har den bsta rsten. Han har slppt ngra soloplattor, men framfrallt turnerat mycket.

Duon var som hetast 65-70. Allra strst var det 1968. Har fr mig att de efter konserten i Central Park 1970 krde vidare p var sitt hll.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in