2003-09-19, 23:42
Medlem
Fat bastards avatar
Simon & Garfunkel har återförenats och skall på turne igen.
Det finns förmodligen ingen otrendigare grupp överhuvudtaget, men jävlar annamma så bra dom sjunger.
Jag gillar dom verkligen.
Citera
2003-09-20, 02:22
Medlem
Truman_Peyotes avatar
Jä jä...Såg dem på Letterman ikväll...Lät underbart...Ser inte ut som om de kommer att besöka europa dock...Synd...Men man kan kanske hoppas på en ny låt eller två...
Citera
2003-09-20, 08:23
Bannlyst
Såg dom oxå på Letterman igår, blev förvånad att rösterna håller såpass bra som de gör, sångares röster har ju en tendens att krackelera när de kommer upp i åren.
Hade hoppats på att få höra min absoluta S&G favoritlåt: El Condor Pasa, men men.
Citera
2003-09-21, 15:45
Medlem
Smockes avatar
Älskar Paul Simon.

Tips: The Paul Simon Collection.
Citera
2003-09-21, 18:01
Bannlyst
Jag gillar också Simon & Garfunkel. Scarborough Fair är mycket trevlig. Gillar även The Boxer.

// Roger P.
Citera
2003-11-10, 20:18
Medlem
Jaha, hemkommen efter konserten igar. I America West Arena i Phoenix var jag och ca 18 000 andra och det var precis hur bra som helst. Satt med gashud langa stunder, helt otroligt. Man verkligen drogs med in i musiken, det kandes som om tiden slutade att existera. De spelade i ca 2h 15 min och den enda lat som jag saknade var "Me and Julio down by the school yard". I ovrigt fick vi hora alla favoriter. Vi fick aven se The Everly Brothers framfor nagra latar, speciellt "Dream, Dream" var riktigt bra.

Den har konserten kommer jag att leva pa lange, kanner mig fortfarande helt upprymd.
Citera
2003-11-10, 20:45
Medlem
sursomfans avatar
När var Simon & Garfunkel stora?

Jag vet att Paul Simon har haft en någorlunda framgångsrik solokarriär men Garfunkel då? Det var väl dessutom Simon som skrev alla låtar? Låter lite grann som Wham men vem är jag att döma?
Citera
2003-11-10, 20:49
Medlem
WSEs avatar
Jag såg Garfunkel på skansen för något år sedan. Han drog några oneliners och det hela var allmänt småtrevligt.
Citera
2003-11-10, 21:06
Medlem
Fat bastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Queen
Jaha, hemkommen efter konserten igar. I America West Arena i Phoenix var jag och ca 18 000 andra och det var precis hur bra som helst. Satt med gashud langa stunder, helt otroligt. Man verkligen drogs med in i musiken, det kandes som om tiden slutade att existera. De spelade i ca 2h 15 min och den enda lat som jag saknade var "Me and Julio down by the school yard". I ovrigt fick vi hora alla favoriter. Vi fick aven se The Everly Brothers framfor nagra latar, speciellt "Dream, Dream" var riktigt bra.

Den har konserten kommer jag att leva pa lange, kanner mig fortfarande helt upprymd.
Grattis! Jag är avundsjuk som satan.
Citera
2003-11-12, 01:57
Medlem
Har kommer latlistan ocksa =)

Old Friends
Hazy Shade of Winter
I Am a Rock
America
At the Zoo
Baby Driver
Kathy's Song
Hey Schoolgirl

(Everly Brothers Set)

Wake Up Little Susie
All I Have to Do Is Dream<
Let It Be Me
Bye Bye Love

Scarborough Fair
Homeward Bound
Sounds of Silence
Mrs. Robinson
Slip Slidin' Away
El Condor Pasa
Keep the Customer Satisfied
Only Living Boy in New York
My Little Town
Bridge Over Troubled Water

Encore

Cecilia
The Boxer

2nd Encore

Leaves That Are Green
Feelin' Groovy
Citera
2003-11-12, 22:14
Medlem
Chims avatar
America tycker jag är jädrigt skön låt faktiskt, en av de bästa de gjort, också såklart alla självklara såsom Bridge over troubled water, mrs robinson, The Boxer och Sound of silence
Citera
2003-11-12, 23:20
Medlem
Pellenezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sursomfan
När var Simon & Garfunkel stora?

Jag vet att Paul Simon har haft en någorlunda framgångsrik solokarriär men Garfunkel då? Det var väl dessutom Simon som skrev alla låtar? Låter lite grann som Wham men vem är jag att döma?

Nja, sant att Simon skrev mest och har lyckats bäst solo.
Dock anses den nog att Garfunkel har den bästa rösten. Han har släppt några soloplattor, men framförallt turnerat mycket.

Duon var som hetast 65-70. Allra störst var det 1968. Har för mig att de efter konserten i Central Park 1970 körde vidare på var sitt håll.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in