• 3
  • 4
2013-11-30, 13:29
Medlem
Eitzels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Bookends, Parsley, Sage, Rosemary & Thyme samt Bridge Over Troubled Water tycker jag håller jämn nivå. Deras första skiva The Sounds of Silence är betydligt sämre enligt mig.
Men för satan! Orkar folk inte ens läsa tre sidor för att se vad som diskuterats i tråden? Din åsikt om vilka skivor som är det ena eller det andra faller ju helt platt när du inte ens vet att även när det handlar om S&G så stavas 5 fem.
Citera
2013-11-30, 23:38
Medlem
Geomeisters avatar
För er som kan ha missat den.

Simon & Garfunkel - My Little Town: http://www.youtube.com/watch?v=1jg8jf9oTjw

En låt gjord på Paul Simons soloskiva "Still Crazy After All These Years".
Citera
2013-12-01, 21:22
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eitzel
Men för satan! Orkar folk inte ens läsa tre sidor för att se vad som diskuterats i tråden? Din åsikt om vilka skivor som är det ena eller det andra faller ju helt platt när du inte ens vet att även när det handlar om S&G så stavas 5 fem.

Vad var det som diskuterades i tråden då? Om du inte märkte det så citerade jag ett specifikt inlägg.

Sen förstår jag inte riktigt vad din sista mening vill säga. Är det att Simon & Garfunkel har släppt 5 (lel) skivor eller är det att du hittade ett stavfel som jag inte ens gjorde? Jag förstår seriöst inte: "Din åsikt om vilka skivor som är det ena eller det andra faller ju helt platt när du inte ens vet att även när det handlar om S&G så stavas 5 fem."

Du verkar dock ha ett härligt och eldigt humör. fem av 5 i betyg.
Citera
2014-01-25, 15:15
Medlem
Geomeisters avatar
Bookends av Simon & Garfunkel är inköpt
Citera
2014-02-12, 18:46
Medlem
Geomeisters avatar
Paul Simons The Rhythm of the Saints är numera min
Citera
2014-04-04, 16:26
Medlem
Geomeisters avatar
Simon & Garfunkel - The Concert In Central Park ifrån 1981 är nu i samlingen. Har även DVD-versionen sedan tidigare
Citera
2014-04-04, 22:32
Medlem
teddyB_VBGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
Simon & Garfunkel - The Concert In Central Park ifrån 1981 är nu i samlingen. Har även DVD-versionen sedan tidigare
Hur bra är den?
Citera
2014-04-05, 09:31
Medlem
Geomeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teddyB_VBG
Hur bra är den?

Tycker den inte är dum alls och båda versionerna går att hitta billigt. DVD:n har jag sett i 2 för 99-priser. Kul att även Garfunkel gick med på att spela en del av Paul Simons sologrejer istället för bara Simon & Garfunkel rakt av. Båda karriärerna innehåller bra material!

Med tanke på kvaliteten så föredrar jag denna DVD framför många andra äldre musik DVD:er jag sett. Skulle inte säga att det är 100%, men absolut inget att klaga på!
Citera
2014-04-28, 17:03
Medlem
Ratis avatar
Felpost.
Senast redigerad av Rati 2014-04-28 kl. 17:10.
Citera
2015-01-23, 08:27
Medlem
Geomeisters avatar
Hittade nyligen skivan "Live from New York City, 1967" i lokala skivbutiken och glädjes av att hittat något oväntat. En skiva som i princip bara innehåller en av duons största hits - The Sound of Silence. Sedan blandat med halvkänt och mindre känt material.

Studioalbumen är:

Wednesday Morning, 3 AM (1964)
Sounds of Silence (1966)
Parsley, Sage, Rosemary and Thyme (1966)
Bookends (1968)
Bridge over Troubled Water (1970)

Är det kända Bridge over Troubled Water som är den bästa? Jag tycker duon kört kvalitet rakt igenom. Det tidigaste skivorna kanske saknar lite i låtskriveriet, men det tas tillbaka genom sången. Dessa herrar skulle kunna få vilken låt som helst till världsklass!
Citera
2025-07-11, 13:10
Medlem
Man-At-Armss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Den blev så otroligt mycket bättre när jag hörde den i originalversion - alltså den som är med på plattan Wednesday Morning, 3 A.M., och inte den med pålagda trummor, bas och elgitarr.
Ett något sent svar
Jag visste inte att skivan först floppade och att "The Sound of Silence" först blev en hit efter senare version - med pålagda trummor, bas och elgitarr - fören jag såg del ett av "In restless dreams – Paul Simon och musiken". Finns att se på svt om någon missat det.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in