2012-12-18, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abdew
Jag håller med dig. Jag kommer också från balkan. Zigenarna från balkan brukar inte se ut sådär, de såg typiskt bosniska ut.
Dock vet jag exakt vilken familj det här är, och låt mig ta det kort. Det är Zigenare som lyckligtvis flyttat ifrån det område familjen bodde i under en 10-års period, under den tiden ställde dom till med kalabalik nästan varje dag.
Citera
2012-12-18, 20:43
Medlem
Den person som man ser den ensamma polisen "rycka" bort i några av filmerna. Är det samma tjej som blir upphunnen och sparkad i huvudet? Eller är det en reporter eller annan person. Har inte riktigt förstått vem det är?
Citera
2012-12-18, 20:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hushlittledarling
Många här retar sig på att invandrarna kutar omkring och skriker.. men jag säger: Hedrar åt blattarna som vågar säga ifrån när brott begås. Att hänga ut oskyldiga barn och ungdomar ska aldrig vara ok. Här tar blattarna tag i problemet och säger "Stopp!", "sluta"

Var är svenskarna?

Nej. Svenskarna går istället ihop som i Bjälsta och försvarar våldtäktsmannen, eller kutar omkring och gör upplopp när det handlar om fotboll.

Vet inte men... det känns inte ok att det skapas ett drev mot invandrarna för att de säger ifrån.

Det är väl bra att nån säger ifrån. Eller?

Haha! Det finns ingen heder i det här beteendet. Inget brott försvarar handlingar av den sort vi såg idag. I civiliserade Sverige ska en lagbrytande medborgare ställas inför rätta och avtjäna sitt straff i fångenskap. Inge lynchas av en blodtörstig mobb á mellanöstern.

Du verkar inte förstå att det här inte handlar om invandrare som säger ifrån; det handlar om ligistblattar som letar efter en anledning till att bete sig som svin utan att riskera att åka dit.
Citera
Medlem
Falken-92s avatar
Citat:
Många här retar sig på att invandrarna kutar omkring och skriker.. men jag säger: Hedrar åt blattarna som vågar säga ifrån när brott begås. Att hänga ut oskyldiga barn och ungdomar ska aldrig vara ok. Här tar blattarna tag i problemet och säger "Stopp!", "sluta"

Var är svenskarna?

Nej. Svenskarna går istället ihop som i Bjälsta och försvarar våldtäktsmannen, eller kutar omkring och gör upplopp när det handlar om fotboll.

Vet inte men... det känns inte ok att det skapas ett drev mot invandrarna för att de säger ifrån.

Du anser alltså att våld är rätt väg? Det finns bra mycket bättre vägar att gå om man vill säga stopp.
Att istället vinka med en flagga (kontakta lämplig myndighet, lämna anonymt tips) och varna för denna är en väg att föredra. På så vis skulle man kunna förebygga det som nu inträffat.
Väljer den myndighet man valt att kontakta att inte agera så har vi en annan femma. Däremot bör man aldrig tvingas ta till våld, vilket inte heller de som gjort det idag, bör ha gjort.

I Sverige tror vi på rättsväsendet, inte något frispråkigt land där man hämtar knivar och svärd om det blir problem.

Edit:
Jag hoppas att det är ironi som skiner bakom ditt inlägg.
Senast redigerad av Falken-92 2012-12-18 kl. 20:48.
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadeOf
Oavsett så är det förjävligt att misshandla en annan människa - även om denne har snackat skit om någon annan.

Där är vi helt överens. Vad diskussionen handlade om var hennes eventuella skador. Jag menar att om man blir sparkad på, när man ligger på marken, så kan det landa på allt mellan blåmärken till dödsfall. Det beror helt på hur sparkarna tar, var de träffar, hur hårda och hur många de är, liksom ren tur eller otur. I det här fallet verkar det ur brottsoffrets perspektiv ha gått bra.
Citera
Medlem
LasseBrandebys avatar
Citat:

Var är svenskarna?

Du är eller så borde du politiker, du bortser från de verkliga problemen och ger de mest märkliga förklaringarna.
Skärp dig för i helvete

I Sverige tror vi rättsväsendet, vi är inte ett "lägg in random barbariskt skitland".
Citera
Medlem
markiees avatar
Citat:
Sprider sig till Stockholm

Bland annat har det startats ett konto på Instagram som uppmanar till ryktesspridning om ungdomar i Stockholm.

Men Johnny Lindqvist tror inte att det kommer att leda till nya upplopp.

– Nu är det här redan gjort. Folk vet vad det handlar om. De som startar konton nu gör det mest för att provocera och få en reaktion. Jag tror inte att det kommer att starta upplopp i till exempel Stockholm eller Västerås.

Göteborgspolisen följer noga utvecklingen på Instagram och Facebook för att kunna stå rustade inför nya upplopp
(
)

Om det är så att det här är på väg mot Stockholm, någon som har hunnit med att få tag på ett sådant Instagram konto? Skulle vara "festligt" att få veta
Citera
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zemeksius
Lyckades även få fram att tjejen som blev misshandlad (GM's syster) inte hade något med kontot att göra och blev slagen bara på grund av att hon är besläktad med M*rin*.
Låter som typisk hederslogik.
Citera
2012-12-18, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zemfira
Hennes systers blogg
http://www.nattstad.se/minimi
Det var någon som skrev att det var hon som blev påhoppad bakifrån i klippet. Någon som vet om det stämmer?
Citera
2012-12-18, 20:45
Medlem
vetickes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonellen
"...men i verkligheten så är hennes fitta så ofantligt stor att man kan lägga in 1000 bollar i hennes fitta."
Fick mig att skratta högt

Varför ska man hänga ut folk på detta sättet egentligen? Dom som ska hängas ut är skaparna av instagramen och dom som betett sig som svin under dagen i Göteborg.

Ja ska man skratta eller gråta liksom...

Men hela händelsen och att den har blivit såpass uppmärksammad har faktiskt bjudit på ett antal skratt ändå.
Citera
2012-12-18, 20:46
Medlem
ZhongNanHais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnLocke2
Fri media i våra grannländer rapporterar från händelsen:
http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=10048709

haha gillar när dialogpolisen lugnt och passivt går fram när de ligger på backen och slåss... ingriper inte, sedan rusar en riktig polis fram och drar ut en av dom =)
Citera
2012-12-18, 20:47
Medlem
Vimurs avatar
Citat:

Var är svenskarna?

Exakt hur förhindrar de brott? Vem säger ifrån? Förtar de som du påstår förhindrar brott de övrigas agerande? "Ja konstapeln, Lasse gav honom en dansk skalle men Bertil försökte förhindra det hela så döm inte Lasse för hårt." What what in da butt?

Är "invandrare" en homogen grupp som alltid agerar i symbios? Jag ser inga thailändare, vietnameser eller latinos men en jävla massa mena-folk - slump?

Din poäng är att man inte ska generalisera om etnisk härkosmt och du illustrerar det genom att göra exakt detsamma om både invandrare och svenskar. Logik?

Du kanske inte kan skilja en invandrare från en annan men jag kan det definitivt. Det här är typiskt mena-agerande från början till slut, därav den stora andelen ungdomar med usprung i just den regionen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in