2012-12-18, 21:44
  #2341
Medlem
Falken-92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZhongNanHai
den verkar saklig vid första anblicken, men det är ett mycket välplanerat och medvetet val de gjort när de väljer att inte visa några bilder där det syns att det uteslutande är invandrarungdomar det rör sig om

Där har du rätt.

Men då det som inträffat nu är så färskt är det inte lämpligt för SVT att rapportera det som hänt på det sättet, oavsett om det är sant eller ej.
Citera
2012-12-18, 21:45
  #2342
Medlem
Har hört från en mycket osäker källa att 3 muslimska tjejer har tagit självmord till följd av det här, då deras framtid förmodligen hade innefattat ett hedersmord á la Allah. Någon som vet något om det?
Om det här redan har diskuterats, ber jag om ursäkt. Jag har inte tid att läsa igenom hela tråden.
Citera
2012-12-18, 21:45
  #2343
Medlem
johnfernstroms avatar
Är inte tiden ute för dialogpoliser? Polisens maktlöshet/flathet bevisar mer än väl att den svenska poliskåren förvandlats till en köckemödding av mesar. Det behövs fler vikingsnutar som kan handskas med buset på busets vis. Inga fler dialoger, låt batongerna tala.
Citera
2012-12-18, 21:46
  #2344
Medlem
fluff995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SluggoSkogsmus
Det här hade aldrig hänt om det inte varit för de lärarlösa lektionerna.
Eller i a f så hade risken för upplopp varit mindre ....

Man kan ju se det också som ett tecken på skolans kollaps, och inte endast som ett problem med "nybyggarmentaliteten". Visst kan man bli förbannad om en ung kvinna blir förolämpad, men detta ???

Barbarer är barbarer, vart de än kommer ifrån ....

Så fram för flera lärare/medhjälpare i skolorna, som håller koll på de som egentligen ska vara på plats, d v s eleverna .... för de behöver uppenbarligen lära sig om hue man beter sig, och INTE beter sig ....


Något jag funderar på så här i efterhand, och efter att ha sett 16-minutersfilmen som lades upp här för en stund sedan:

Var det egentligen vettigt av skolan att stänga portarna så att ingen kom ut eller in? Det öppnar ju för att redan uppvarvade elever börjar hitta annat att ta sig för utan övervakning.


Nu har jag förstås dålig koll på omständigheterna:

1. Var merparten av mobben ej elever på Plusgymnasiet? I så fall är det ju förstås rimligt att de heller inte släpps in.

2. Befann sig orre-stollen, eller någon som utpekats som densamme, eller överhuvudtaget någon annan som hotades av våld, inne på skolans område? I så fall är det också förklarligt att de stänger ute mobben.
Citera
2012-12-18, 21:46
  #2345
Medlem
bullstolsrundens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eadweard
Har hört från en mycket osäker källa att 3 muslimska tjejer har tagit självmord till följd av det här, då deras framtid förmodligen hade innefattat ett hedersmord á la Allah. Någon som vet något om det?
Om det här redan har diskuterats, ber jag om ursäkt. Jag har inte tid att läsa igenom hela tråden.

nej ingen åkte ens till sjukhus.
Citera
2012-12-18, 21:47
  #2346
Medlem
denisehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eadweard
Har hört från en mycket osäker källa att 3 muslimska tjejer har tagit självmord till följd av det här, då deras framtid förmodligen hade innefattat ett hedersmord á la Allah. Någon som vet något om det?
Om det här redan har diskuterats, ber jag om ursäkt. Jag har inte tid att läsa igenom hela tråden.

Självmord har diskuterats men det finns ingen särskilt stark källa som påstår att informationen är sann.
Citera
2012-12-18, 21:48
  #2347
Medlem
sanchoos avatar
Går dom inte i skolan?

Varför säger folk att personer har tagit självmord? bevis?
Citera
2012-12-18, 21:49
  #2348
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nemoooo
Förstår inte att så många i tråden tycker att misshandeln är så allvarlig. Hon blir påhoppad och ramlar framåt och får en spark eller två på kroppen. Varenda helg utsätts flertalet människor för värre saker och ingen av er bryr sig. Vare sig det är svenskar eller invandrare.
Tjejen i filmen verkar inte ens ha uppsökt akuten. Givetvis ska dessa idioter dömas för misshandel, men detta är bara en av tusentals som sker varje månad.

Ni borde alla ta en fredagkväll och sätta er vid akutintaget och se vad som verkligen händer i Sverige en fredagkväll...
Bara här på Flashback startas massor av trådar om det invandrarrelaterade våldet som sker varje helg, så att påstå att ingen bryr sig är helt fel.
Citera
2012-12-18, 21:49
  #2349
Medlem
epiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eadweard
Har hört från en mycket osäker källa att 3 muslimska tjejer har tagit självmord till följd av det här, då deras framtid förmodligen hade innefattat ett hedersmord á la Allah. Någon som vet något om det?
Om det här redan har diskuterats, ber jag om ursäkt. Jag har inte tid att läsa igenom hela tråden.
Ingen har tagit självmord Bara rykten
Citera
2012-12-18, 21:50
  #2350
Medlem
Claysons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El Capitano
Klippet på norska tidningen VG.no visar också ganska tydligt vad det är för folk som deltar i upploppet. Man kan roa sig med att försöka hitta etniska svenskar - poliserna räknas inte. http://www.vgtv.no/#!/video/59614/svensk-reporter-folk-kastet-stein-p%C3%A5-politiet-skolen-og-forbipasserende

Man skäms som svensk att se det där.

Fullt med massa äckliga MENA-invandrare som beter sig som apor i det där klippet.
Och inte nog med det, vad ser man mer, jo en dialogpolis..

Reinfeldt är nog nöjd iallafall.
__________________
Senast redigerad av Clayson 2012-12-18 kl. 21:52.
Citera
2012-12-18, 21:51
  #2351
Medlem
Fortis et libers avatar
Läser tråden och konstaterar att:

vissa fortfarande inte vet vad MENA står för (ledtråd, inte turkar iaf)

vissa inte har koll på att en av de hårdaste "hederskulturerna" (slut shame förekommer även bland svenskar by the way) är de KRISTNA syrianerna och kurderna.

vissa tydligen aldrig hört ordet "orre" som synonymt med slampig kvinna, något som varit vedertagen slang iaf i Stockholm i minst tio år
Citera
2012-12-18, 21:51
  #2352
Medlem
Kaptenklants avatar
Innan folk matar trollet ytterligare..

..att någon skulle ha begått självmord är rent trolleri!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in