2012-12-10, 22:05
Medlem
Keyness avatar
Kan ju kommentera dufflarna från dufflecoatsuk. Beställde först en för liten, som jag sedan sålde vidare. Tog då en storlek större som passade bra. Beställde på söndagen i båda fallen, och fick leveransen på fredag.

På mitt exemplar har sömmarna börjat gå upp i den högra fickan, och i innerfickan, vilket är lite synd (dock inget som inte är väldigt lätt åtgärdat). Antar att jag fick ett måndagsexemplar. Den jag sålde har det inte varit några problem med. Den är lite vid i ryggen, så ska ta in den lite senare, men det är inget brådskande. Dufflarna är grymt snygga, och jag är väldigt nöjd med köpet. De är varma, och funkar fint i -16 som det var för ett tag sen (t-shirt, skjorta och pullover under). Skulle göra om köpet.

Jag är 185 cm, väger 91 kg och har 43 tum runt bröstet. Storlek 44 satt bra (det var 42 jag hade innan, som var för tajt i axlarna). Kan mäta dem (axlarna, alltså) och fixa bilder om någon skulle vilja det. Har också postat deras storleksguide nån sida bak.
Citera
2012-12-11, 04:03
Medlem
zaimans avatar
Älskar denna jacka jag hittat på ebay, hur stor är den egentligen?

Tjenaretjenare!
Har letat runt ett bra tag på ebay nu efter en snygg ullkappa att ha i vinter och har tillslut fallit för denna; http://www.ebay.com/itm/390500990646?_trksid=p5197.c0.m619 . Kan beskriva hur jag känner för den med en mening; Je t'adore.

Handlar inte så mycket på nätet så är väldigt dålig på mått och storlekar så jag behöver hjälp av någon mer erfaren med hur stor den egentligen är. Jag är 1,85 lång och inte alls muskulös, antar att den är alldeles för stor för mig då? Storleken på den är 52R som motsvarar UK 42 (och svensk Large?)

Om jag nu beställer hem den kan en skräddare då minska ner den en storlek? Typ förminska den i axlarna då jag tror det är där den kommer att sitta riktigt illa. Hur mycket kommer det kosta då typ? Blir resultatet bra om jag lämnar in den för förminskning?

Ursäktar för en väldigt luddig tråd, är trött och desperat
Senast redigerad av zaiman 2012-12-11 kl. 04:19.
Citera
2012-12-11, 04:52
Medlem
PinniPucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zaiman
Tjenaretjenare!
Har letat runt ett bra tag på ebay nu efter en snygg ullkappa att ha i vinter och har tillslut fallit för denna; http://www.ebay.com/itm/390500990646?_trksid=p5197.c0.m619 . Kan beskriva hur jag känner för den med en mening; Je t'adore.

Handlar inte så mycket på nätet så är väldigt dålig på mått och storlekar så jag behöver hjälp av någon mer erfaren med hur stor den egentligen är. Jag är 1,85 lång och inte alls muskulös, antar att den är alldeles för stor för mig då? Storleken på den är 52R som motsvarar UK 42 (och svensk Large?)

Om jag nu beställer hem den kan en skräddare då minska ner den en storlek? Typ förminska den i axlarna då jag tror det är där den kommer att sitta riktigt illa. Hur mycket kommer det kosta då typ? Blir resultatet bra om jag lämnar in den för förminskning?

Ursäktar för en väldigt luddig tråd, är trött och desperat

Här har du en bra hemsida!:
http://storlekar.se/storleksguide-klaeder-herr.html

Hoppas den kan hjälpa dej! ^-^

Och det tror jag mycket säkert att en skräddare kan göra, dom är skickliga!
Jag vet kompisar som har fått för stora storlekar när dom beställt och sedan farit till skräddare och fått dom mer "figur-sydda" på ett väldigt snyggt sätt!
Citera
2012-12-11, 05:44
Medlem
ShogunAssasins avatar
Trådstart sammanfogad.

/Mod.
Citera
2012-12-11, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keynes
Kan ju kommentera dufflarna från dufflecoatsuk. Beställde först en för liten, som jag sedan sålde vidare. Tog då en storlek större som passade bra. Beställde på söndagen i båda fallen, och fick leveransen på fredag.

På mitt exemplar har sömmarna börjat gå upp i den högra fickan, och i innerfickan, vilket är lite synd (dock inget som inte är väldigt lätt åtgärdat). Antar att jag fick ett måndagsexemplar. Den jag sålde har det inte varit några problem med. Den är lite vid i ryggen, så ska ta in den lite senare, men det är inget brådskande. Dufflarna är grymt snygga, och jag är väldigt nöjd med köpet. De är varma, och funkar fint i -16 som det var för ett tag sen (t-shirt, skjorta och pullover under). Skulle göra om köpet.

Jag är 185 cm, väger 91 kg och har 43 tum runt bröstet. Storlek 44 satt bra (det var 42 jag hade innan, som var för tajt i axlarna). Kan mäta dem (axlarna, alltså) och fixa bilder om någon skulle vilja det. Har också postat deras storleksguide nån sida bak.

Tack för info! Blir nog ett inköp inom en snar framtid. Tror det blir en storlek 48, då 48 i Gloverall satt bra. Lite trist att höra om sömmar osv, men det är ju lät åtgärdat ifall det skulle hända en själv.
Citera
2012-12-11, 13:14
Medlem
zaimans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PinniPuck
Här har du en bra hemsida!:
http://storlekar.se/storleksguide-klaeder-herr.html

Hoppas den kan hjälpa dej! ^-^

Och det tror jag mycket säkert att en skräddare kan göra, dom är skickliga!
Jag vet kompisar som har fått för stora storlekar när dom beställt och sedan farit till skräddare och fått dom mer "figur-sydda" på ett väldigt snyggt sätt!

Okej det låter skitbra! Vet du på ett ungefär vad det brukar ligga på att sy om den? Antar att det är ganska dyrt

EDIT; okej har kollat priser på vad det borde kosta och det velar vara helt rimligt så jag klickar nog hem jackan snarast
Senast redigerad av zaiman 2012-12-11 kl. 13:20.
Citera
2012-12-11, 16:56
Medlem
PinniPucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zaiman
Okej det låter skitbra! Vet du på ett ungefär vad det brukar ligga på att sy om den? Antar att det är ganska dyrt

EDIT; okej har kollat priser på vad det borde kosta och det velar vara helt rimligt så jag klickar nog hem jackan snarast

Det beror nog på vart och vilken skräddare du väljer!
Det är nog inte så himla dyrt! ^-^
Och grattis om du valde att köpa jackan~
Citera
2012-12-12, 03:21
Medlem
zaimans avatar
Mejlade en skräddare idag och de sa att det kunde fixas så jag är glad!

Har dock inte bestämt mig om jag ska köpa denna:

http://www.ebay.com/itm/BROOKS-BROTHERS-mens-CASHMERE-COAT-L-full-long-WOOL-overcoat-ITALY-designer-/170951260789?pt=US_CSA_MC_Outerwear&hash=item27cd7 d3a75

eller

http://www.ebay.com/itm/110986063875?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p398 4.m1438.l2649

eller

http://www.ebay.com/itm/390500990646?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p398 4.m1438.l2649

eller

http://www.ebay.com/itm/160932959543?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p398 4.m1438.l2649

Dessa fyra står det mellan, gillar nog den ljusgråa från movimento mest, för den är mest clean och ovanlig
Senast redigerad av zaiman 2012-12-12 kl. 03:23.
Citera
2012-12-14, 04:17
Medlem
hellbringers avatar
Hade tänkt köpa mig en mörkblå, mellanlång (ej knälång) rock. Har en budget på 4000-5000:-. Vilket märke rekommenderar ni? Är det möjligt att få en half-canvased till det priset?
Citera
2012-12-16, 01:47
Medlem
hellbringers avatar
Hittade en billigare från Charles Tyrwhitt. Är den prisvärdig? Kommer inte användas mycket till att bäras över kostym, kommer den fortfarande funka?
Citera
2013-01-05, 14:31
Medlem
Hallå! Tänker beställa en duffel från Gloverall och har lite funderingar kring storlekarna. I min kavaj har jag 48 och den sitter bra i axlarna, den var dock lite stor kring midjan som korrigerades hos en skräddare. Bör man då ta en motsvarande storlek på duffeln? Det står att dom är "classic oversized fit" betyder det att jag kan ta en storlek mindre? Jag är väldigt smal (67kg 184cm).

edit: nu kanske jag borde postat i tråden om överrockar istället.
Senast redigerad av laht 2013-01-05 kl. 14:38.
Citera
2013-01-05, 17:39
Medlem
Fixiebikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laht
Hallå! Tänker beställa en duffel från Gloverall och har lite funderingar kring storlekarna. I min kavaj har jag 48 och den sitter bra i axlarna, den var dock lite stor kring midjan som korrigerades hos en skräddare. Bör man då ta en motsvarande storlek på duffeln? Det står att dom är "classic oversized fit" betyder det att jag kan ta en storlek mindre? Jag är väldigt smal (67kg 184cm).

edit: nu kanske jag borde postat i tråden om överrockar istället.
En duffel ska sitta löst. Det viktigaste är att den sitter bra i axlarna, i övrigt får den vara hur luftig som helst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in