Citat:
Ursprungligen postat av HimmelsBlau
Okej, jo, det har jag också tänkt på. Mätte bröstvidden nu och jag ligger på en 96-97 cm utan kavaj och den här ligger på 112 cm runtom hela bröstet. Den ska förvisso vara lite bylsig, jag är mest oroad för hur den ska sitta vid axlarna.
Bäst är väl egentligen att gå och testa en..
Jag testade en för drygt ett år sedan och behövde då 52 för en kavaj under men jag har också 52 (eller snarare 51,7 typ) på andra kläder, så så mycket för stora tror jag inte att de är. Men mäta brukar man som bekant komma en bit med.
Däremot låter 250 pund som ganska mycket för en begagnad trench. Är den väldigt fin, för annars verkar det finnas en hel del som ligger runt 100-lappen snarare än 250.