2012-11-06, 08:21
Medlem
Guzs avatar
Självklart ska de grundläggande tillbehören tillhandahållas. Serverar man sådana rätter har kunden, enligt ett slags sedvanerätt, rätt att kräva det.

Jämför med att du betalar och sätter dig i en buss som har en skylt där det står platsen du ska till. Men bussen startar aldrig och chauffören säger "Jag har inte lovat att köra nånstans, den här bussen är till för folk som gillar att betala för att sitta i en buss."
Citera
2012-11-06, 08:39
Medlem
FBMinchias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guz
Självklart ska de grundläggande tillbehören tillhandahållas. Serverar man sådana rätter har kunden, enligt ett slags sedvanerätt, rätt att kräva det.

Jämför med att du betalar och sätter dig i en buss som har en skylt där det står platsen du ska till. Men bussen startar aldrig och chauffören säger "Jag har inte lovat att köra nånstans, den här bussen är till för folk som gillar att betala för att sitta i en buss."
Skulle hellre jämföra med ett café som serverar kaffe, men inte mjölk och socker till de som vill ha.
Citera
2012-11-06, 09:20
Medlem
TigerKids avatar
Senap och ketchup är så obligatorisk att jag tror alla normala korvkiosker skulle ta en sväng till affären/macken och köpa om det var tillfälligt slut. Skulle t o m vara motiverat att stänga några minuter "fixar ketchup - kommer strax!" Enda ursäkten att servera korv utan är om serveringen ligger uppe på ett fjäll el liknande långt från civilisationen. Eller mitt i natten där inga nattöppna mackar o ställen finns.

Lök och räksallad kan kallas tillbehör. Senap och ketchup ingår i rätten!

EDIT: Snart serveras kanske ärtsoppa utan senap och pannkakor utan sylt. Vart är vi på väg!?!
Senast redigerad av TigerKid 2012-11-06 kl. 09:24.
Citera
2012-11-06, 11:04
Medlem
johannes Xs avatar
ingen ketchup före lunch är ju helt galet på en korvmoj. Aldrig hört nåt liknande.
Citera
2012-11-06, 14:14
Medlem
En korvmojj utan kerre är ingen korvmojj. Gå aldrig någonsin tillbaka.
Citera
2012-11-06, 17:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Manginaz
Du är måste skämta? serverar man pommes frites, korv eller burgare så är det totalt oförsvarbart att inte erbjuda senap och ketchup!

TS jag antar att det var senap och ketchup på bilderna dom har på sina korv och burgar rätter?

Nån som sett nån sån bild utan? NEJ!!!! självfallet inte, DÅ SKA DET INGÅ!

Nu blev jag hungrig!
Ja, på korvarna har de ketchup och senap på bilderna. Finns säkert på burgarna också men man ser det inte för att den gröna salladen är i vägen.
Citat:
Ursprungligen postat av FBMinchia
Nej, jag är skeptisk. Får faktiskt trollvibbar av den här tråden. Jag skulle vilja att ts outar haket eller bevisar på något sätt att det är sant.
Det kan inte vara möjligt att en korvmoj serverar korv utan senap och ketchup.
Om det trots allt är möjligt, så borde ts ha bjudit idioten på en knogmacka så han lärde sig.
Gott Gott Grillen heter stället. Vart det ligger får du ta reda på för jag vill inte outa området jag bor i.
Citera
2012-11-06, 19:00
Medlem
Gauges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OMGClayAiken
Ja, på korvarna har de ketchup och senap på bilderna. Finns säkert på burgarna också men man ser det inte för att den gröna salladen är i vägen.

Gott Gott Grillen heter stället. Vart det ligger får du ta reda på för jag vill inte outa området jag bor i.

http://tensta.blogg.se/2007/may/fem-favoritstallen-i-tensta-av-adam-tensta.html
Citera
2012-11-06, 19:31
Medlem
DestroyPrometheuss avatar
Aha nu tror jag att jag löst varför snubben är snål som en arab, han är dels en arab och han drabbas av stenkastare:
Citat:
Ordningsvakter har jagats med järnrör, stenar och cyklar har kastas mot bussar. Till slut blev det för mycket.
- Katastrof. Jag kommer att gå i konkurs. De kastar sten på mig och mina kunder också. Sätt fast dem någon gång, muttrar Marwan Saliba i Gott Gott-grillen.
https://www.flashback.org/t663407

Klart han sparar in på senap och ketchup, vem faan vill handla på ett ställe där kalbs och sharmutas kastar sten på dig när du ska handla.
Citera
2012-11-06, 19:42
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FBMinchia
Skulle hellre jämföra med ett café som serverar kaffe, men inte mjölk och socker till de som vill ha.

Och...?

Det skulle inte gå något vidare för det cafeét, har du sett hur folk häller i mjölk?

Citat:
Kommer in, beställer två franska,

"två franska"...? är det kod för två sugjobb eller...?
Citera
2012-11-07, 09:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gauge
http://tensta.blogg.se/2007/may/fem-favoritstallen-i-tensta-av-adam-tensta.html
Yes, där har vi den jäveln.
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
"två franska"...? är det kod för två sugjobb eller...?
French hotdogs, men det hade lika gärna kunnat vara ett kodord för ett "sugjuobb"
Citera
2012-11-07, 13:02
Medlem
FBMinchias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Och...?

Det skulle inte gå något vidare för det cafeét, har du sett hur folk häller i mjölk?

Begriper inte hur du menar. Killen ovanför hade en liknelse och jag tog en som jag tyckte passade bättre.
Alla vanliga fik med bryggkaffe erbjuder socker och mjölk i kaffepriset.
Alla korvmojar erbjuder ketchup och senap till korven. Utom ts exempel, då.
Börjar det här ändras så får man väl kontra med knogmackan som jag talade om innan.
Citera
2012-11-07, 13:03
Medlem
FBMinchias avatar
Citat:
Yes, där har vi den jäveln.

Det verkar som om ägaren inte heter Andersson eller Pettersson. Kan det vara förklaringen?
Han har missat det här klassiska "when in Rome, do as the romans".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in