2012-11-05, 11:39
Bannlyst
Har varit vaken i lite mer än ett dygn nu och bestämde mig för att käka mig ett korvmål på det lokala haket. Kommer in, beställer två franska, en korv med mos, och två 150g hamburgare. Ska fram och betala men ser att det varken finns senap eller kerre ELLER rostad lök. Wtf, tänker jag liksom. Frågar var kerren står och får som svar att de inte serverar "tillbehör innan lunch". Då frågar jag om jag verkligen måste betala fullt pris och då kollar han på mig som om jag vore en idiot och säger "ja", som om svaret vore självklart.

Har en restaurang rätt att göra på det här viset? Har fan aldrig hört talas om att de inte serverar tillbehör innan lunch. Vad fan är det för jävla sätt. Kunden har alltid rätt my ass.
Citera
2012-11-05, 11:44
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OMGClayAiken
Har varit vaken i lite mer än ett dygn nu och bestämde mig för att käka mig ett korvmål på det lokala haket. Kommer in, beställer två franska, en korv med mos, och två 150g hamburgare. Ska fram och betala men ser att det varken finns senap eller kerre ELLER rostad lök. Wtf, tänker jag liksom. Frågar var kerren står och får som svar att de inte serverar "tillbehör innan lunch". Då frågar jag om jag verkligen måste betala fullt pris och då kollar han på mig som om jag vore en idiot och säger "ja", som om svaret vore självklart.

Har en restaurang rätt att göra på det här viset? Har fan aldrig hört talas om att de inte serverar tillbehör innan lunch. Vad fan är det för jävla sätt. Kunden har alltid rätt my ass.

Om du sa just "kerren" kanske korvsnubben blev lika förvirrad som jag. Annars ska man förstås få senap och ketchup till. Det är nog inte ett juridiskt tvång, men så ska det bara vara! Rostad lök är väl inte lika självklart.
Citera
2012-11-05, 11:47
Medlem
Matte__s avatar
Vad är det för jävla gnäll?
Passar det inte så gå ut därifrån utan mat eller att betala, vad är problemet?
Du kommer överens om att betala för maten, du har inte avtalat innan om att få tillbehör, därför har han all rätt att göra så.

Tycker du inte om hur det företaget sköts så gå till ett du tycker om istället
Citera
2012-11-05, 11:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Om du sa just "kerren" kanske korvsnubben blev lika förvirrad som jag. Annars ska man förstås få senap och ketchup till. Det är nog inte ett juridiskt tvång, men så ska det bara vara! Rostad lök är väl inte lika självklart.
Nej, jag sa ju naturligtvis inte "kerren". Jag skrev det i all hast nu bara för jag tycker att ketchup är ett sånt jävla jobbigt jävla ord att stava till. Varför skulle inte rostad lök vara en självklarhet? Jag tycker att allt ska stå framme hela tiden. Jag betalar för fan för deras tjänster då ska deras tjänster vara 100% - INTE 85% - som i det här fallet.
Citera
2012-11-05, 11:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Matte__
Vad är det för jävla gnäll?
Passar det inte så gå ut därifrån utan mat eller att betala, vad är problemet?
Du kommer överens om att betala för maten, du har inte avtalat innan om att få tillbehör, därför har han all rätt att göra så.

Tycker du inte om hur det företaget sköts så gå till ett du tycker om istället
Rent spontant tänker jag att man gnäller förvånansvärt ofta när någonting har öppenbara brister. Det är en naturlig reaktion. Att en korvkiosk drar in på både ketchup och senap är ju för fan skandalöst. Det är som om ICA helt plötsligt skulle sluta sälja kött på morgonen och istället börja vid lunchtid. Hade inte du blivit sur då? Att tvingas köpa frukostrelaterade produkter fram till lunch sen är det okej att köpa köttprodukter.

Vadå avtalat? Ketchup och senap är fan ett obligatoriskt tillbehör i vårt land.
Citera
2012-11-05, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OMGClayAiken
Nej, jag sa ju naturligtvis inte "kerren". Jag skrev det i all hast nu bara för jag tycker att ketchup är ett sånt jävla jobbigt jävla ord att stava till. Varför skulle inte rostad lök vara en självklarhet? Jag tycker att allt ska stå framme hela tiden. Jag betalar för fan för deras tjänster då ska deras tjänster vara 100% - INTE 85% - som i det här fallet.
Be dom köpa in det då, om de bryr sig om deras kunder gör de förhoppningsvis detta annars behöver du inte gå dit i framtiden så behöver du inte irritera dig över detta.

Btw, skulle du äta en korv och två 150grammare själv?
Citera
2012-11-05, 11:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Knugenafsvea
Be dom köpa in det då, om de bryr sig om deras kunder gör de förhoppningsvis detta annars behöver du inte gå dit i framtiden så behöver du inte irritera dig över detta.

Btw, skulle du äta en korv och två 150grammare själv?
Nä, kommer inte gå dit mer men jag orkade inte laga någonting själv.

Ja, jag var hungrig.
Citera
2012-11-05, 13:07
Medlem
BrainDisorders avatar
Känns ju som att dom flesta vill ha antingen ketchup eller senap på något utav den maten du beställde, speciellt när du äter som en flodhäst också. Finns ingen rimlighet i att man inte kan servera ketchup eller senap innan lunch, varför ska man få en torr hamburgare pga att man vill äta innan lunch?
Du fick säkert gurka, tomat, sallad eller dylikt, det är ju också tillbehör.

Med tanke på det du beställde nästan lär ha kostat 200:- så tycker jag att korvgubben var en snål klåpare som inte kunde erbjuda dig lite simpla bastillbehör som senap & ketchup.
Citera
2012-11-05, 13:27
Medlem
morbrostewarts avatar
det var en snål jävel. Bör givetvis aldrig mer föräras med ett besök, varken före eller efter lunch.
de s.k. tillbehören är väl standard och bör finnas framme hela tiden. t.om. ambulerande små jävla korvvagnar tillhandahåller ju kerre o dyl. utan snack.
Citera
2012-11-05, 14:18
Medlem
Eddie.Hs avatar
Ni som tycker detta är ett OK beteende av en korvgubbe kan gärna ta livet av er snarast så slipper man iaf några imbeciller.

Tycker du ska lägga upp namn på stället så att fler inte gör misstaget att gå dit.
Citera
2012-11-05, 14:19
Medlem
Ostkroks avatar
Jag ser det som en självklarhet att åtminstonde ketchup och senap SKA ingå i maten vid ett sådant ställe, allt annat låter ju helt jävla flippat!

I mitt fall hade jag dock frågat ifall jag kunde få lägga till en femma eller så bara för att få det jag ville, men finns inte en chans att jag någonsin kommer tillbaka. Det hade jag även sagt.

Sådana ställen = bojkotta. De ska inte "tjäna" på att vara snåla, tvärtom.
Citera
2012-11-05, 14:24
Bannlyst
Varför ska verksamheten tvingas servera maten på det sätt som lever upp till din världsbild? Kan jag som kund gå runt till restauranger och kräva av dem att de ska tillaga och servera maten på det sätt som passar mig? Om ägaren eller personalen på restaurangen har ett bestämt upplägg och förklarar för dig att det inte finns ketchup den tiden på dygnet så få du väl finna dig i det. Om det inte faller dig i smaken så är det inte svårare än att du väljer en annan korvkiosk hädanefter.

Citat:
Ursprungligen postat av Eddie.H
Ni som tycker detta är ett OK beteende av en korvgubbe kan gärna ta livet av er snarast så slipper man iaf några imbeciller.

Tycker du ska lägga upp namn på stället så att fler inte gör misstaget att gå dit.

Du verkar ju vara en skön prick. Ovanstående gäller dig också. Varför ska ägaren eller personalen ändra sitt förutbestämda upplägg för att tillfredsställa någon jävla tattare som är där första gången och som med största sannolikhet inte kommer återkomma?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in