2012-11-05, 22:25
Medlem
Dålig jävla servis. Om du nu inte var dryg så förtjänar han konsekvenserna av sitt beteende och förlora en kund. Finns inget värre än folk som snålar med ordentliga kunder, nää fan bara att visa vem som bestämmer om du är en okej snubbe som blivit nedvärderad. Det finns mycket tankar du kan göra verkliga. Sprid ordet och rykten och skitkorvmojjen eller sätt den i lågor, ja jag vet inte vad som kommer falla dig i tankarna.
Citera
2012-11-05, 22:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vindihavet
Dålig jävla servis. Om du nu inte var dryg så förtjänar han konsekvenserna av sitt beteende och förlora en kund. Finns inget värre än folk som snålar med ordentliga kunder, nää fan bara att visa vem som bestämmer om du är en okej snubbe som blivit nedvärderad. Det finns mycket tankar du kan göra verkliga. Sprid ordet och rykten och skitkorvmojjen eller sätt den i lågor, ja jag vet inte vad som kommer falla dig i tankarna.
Jag var inte dryg på något sätt. Jag kom in på haket, gjorde min beställning. Han la ner mina saker i en vit plastpåse och jag råkade bara reagera på att han inte hade någon ketchup till min korv med mos. Jag frågade om han kunde hälla på lite ketchup på moset och korven, och då sa han att de inte serverar ketchup till menyerna innan lunch.

Så här nu i efterhand så skiter jag i det, men just då var jag lite konfunderad och smått förbannad. För jag hade som sagt varit uppe i ett dygn, har fortfarande inte gått och lagt mig än, och var väl lite smått trött när jag väl gick därifrån. Jag kommer inte gå tillbaka dit igen, utan det får väl bli onlinepizza.se eller något liknande.

Startade mest tråden då detta beteende är helt främmande för mig. Jag har käkat en jävla massa snabbmat i mitt liv och jag har aldrig råkat ut för den princip hos ett gatukök. Lite larvigt av dem att ha som regel att inte ha ketchup till maten för deras gäster som kommer in innan lunch.
Citera
2012-11-05, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OMGClayAiken
Jag var inte dryg på något sätt. Jag kom in på haket, gjorde min beställning. Han la ner mina saker i en vit plastpåse och jag råkade bara reagera på att han inte hade någon ketchup till min korv med mos. Jag frågade om han kunde hälla på lite ketchup på moset och korven, och då sa han att de inte serverar ketchup till menyerna innan lunch.

Så här nu i efterhand så skiter jag i det, men just då var jag lite konfunderad och smått förbannad. För jag hade som sagt varit uppe i ett dygn, har fortfarande inte gått och lagt mig än, och var väl lite smått trött när jag väl gick därifrån. Jag kommer inte gå tillbaka dit igen, utan det får väl bli onlinepizza.se eller något liknande.

Startade mest tråden då detta beteende är helt främmande för mig. Jag har käkat en jävla massa snabbmat i mitt liv och jag har aldrig råkat ut för den princip hos ett gatukök. Lite larvigt av dem att ha som regel att inte ha ketchup till maten för deras gäster som kommer in innan lunch.

Han kanske bara ville känna lite makt och jävlas, mm ja det är sött. Var han svensk, ålder?
Citera
2012-11-05, 22:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vindihavet
Han kanske bara ville känna lite makt och jävlas, mm ja det är sött. Var han svensk, ålder?
Ja, han var svensk. Han var väl runt 30-45, kanske. Han behöver nog inte visa leg på systembolaget iallafall.
Citera
2012-11-05, 23:00
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
[quote=OMGClayAiken]Har varit vaken i lite mer än ett dygn nu och bestämde mig för att käka mig ett korvmål på det lokala haket. Kommer in, beställer två franska, en korv med mos, och två 150g hamburgare. Ska fram och betala men ser att det varken finns senap eller kerre ELLER rostad lök. Wtf, tänker jag liksom. Frågar var kerren står och får som svar att de inte serverar
Citera
2012-11-05, 23:28
Medlem
Anbivalents avatar
Helt sjukt, tycker det är lite som att beställa en french hotdog och inte få sås.

Det är något som "ingår" i rätten eller hur jag ska beskriva det.

Arbetar själv inom restaurangbranschen och förstår inte hur man kan vara så trång-synt, självklart har kunden alltid rätt (med få undantag). Vi är oftast generösa med folk som ber snällt (speciellt när dom ber om billiga saker som i detta fall) vilket i 99% av fallen lönar sig då dessa nästa gång tar mig sig arbetskamrater eller liknande pga hur trevlig service var osv.

Dessutom så är mängden ketchup/senap/rostad lök du har på din korv en fis i rymden, priset övergår inte många ören.
Senast redigerad av Anbivalent 2012-11-05 kl. 23:31.
Citera
2012-11-06, 00:43
Medlem
Grus-i-skons avatar
Ketchup och senap ingår i föreställningen om korvmoj-mat så det var jävligt märkligt, och som någon sa tidigare är det knappast så att de använder förmiddagen till att stå och göra egen ketchup. Det är ju bara att ställa fram flaskan så blir alla nöjda. Det är lite som att få ett stycke kött rakt i handen med hänvisning till att bröd och tillbehör inte ingick när man beställde "en 90 grammare". Tekniskt sett har man fått precis vad man bad om men egentligen ville man ju ha en hel hamburgare.
Citera
2012-11-06, 00:44
Medlem
GryningsMytomanens avatar
Sjukt att sälja lunch och sen i efterhand inte ge kerre för att det är innan lunch. Då får han väl för fan informera om det innan eller sluta sälj lunchmat innan lunch.
Citera
2012-11-06, 01:00
Medlem
Sikkans avatar
Jag lär nog säga att ketchup o senap iaf bör vara ett obligatoriskt tillbehör oavsett tid på dygnet? Mycket märkligt. Jag har aldrig i hela mitt liv haft några diskussioner ang detta när man handlar utan det har ju nästan alltid varit frågan: "Vill du ha senap o ketchup på"?

Förstår om du bojkottar stället faktiskt.
Citera
2012-11-06, 01:08
Medlem
NewDeers avatar
OT raderat. Huruvida TS är fet eller inte har inget med saken att göra /mod
Citera
2012-11-06, 03:33
Medlem
Manginazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matte__
Vad är det för jävla gnäll?
Passar det inte så gå ut därifrån utan mat eller att betala, vad är problemet?
Du kommer överens om att betala för maten, du har inte avtalat innan om att få tillbehör, därför har han all rätt att göra så.

Tycker du inte om hur det företaget sköts så gå till ett du tycker om istället

Du är måste skämta? serverar man pommes frites, korv eller burgare så är det totalt oförsvarbart att inte erbjuda senap och ketchup!

TS jag antar att det var senap och ketchup på bilderna dom har på sina korv och burgar rätter?

Nån som sett nån sån bild utan? NEJ!!!! självfallet inte, DÅ SKA DET INGÅ!

Nu blev jag hungrig!
Citera
2012-11-06, 04:47
Medlem
FBMinchias avatar
Nej, jag är skeptisk. Får faktiskt trollvibbar av den här tråden. Jag skulle vilja att ts outar haket eller bevisar på något sätt att det är sant.
Det kan inte vara möjligt att en korvmoj serverar korv utan senap och ketchup.
Om det trots allt är möjligt, så borde ts ha bjudit idioten på en knogmacka så han lärde sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in