2012-10-11, 01:06
Medlem
Joliet-Jakes avatar
HIttade vad ska vara Jimmie åkessons spotify playlists. Haha skön mix, allt från sabaton till afrikansk musik
Citera
2012-10-12, 23:15
Medlem
civ-ekonoms avatar
Fan det kanske bara är jag, men jag tycker att Åkesson har förändrats en hel del sista tiden, Framförallt sedan de kom in i riksdagen.

Dels så har han ju lyckats bantat en hel del, från tjockis/lönnfet till smal. Han borde träna lite?

Hur som helst, förr så hade han en enorm glöd. Han var mycket tuffare mot sina debatt-motståndare, inte bara i åsikterna utan i själva framtoningen också.

Kolla på följande YT-klipp med honom, tag exempelvis den klassiska debatten mot Måna Muslim. Jämför sedan med den senaste partiledardebatten i Agenda. Ingen rättvis jämförelse kanske, men ni som följer debatterna har nog också märkt en viss skillnad sedan 2-3 år tillbaka.

http://youtu.be/fK3exmnlXBk
Citera
2012-10-12, 23:30
Medlem
MoogBeats avatar
Ja, har vi fått bekräftat att Åkersorkens brud blivit kukad vid sidan om? Vem var hingsten och vad är status nu?
Citera
2012-10-12, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av civ-ekonom
Fan det kanske bara är jag, men jag tycker att Åkesson har förändrats en hel del sista tiden, Framförallt sedan de kom in i riksdagen.

Dels så har han ju lyckats bantat en hel del, från tjockis/lönnfet till smal. Han borde träna lite?

Hur som helst, förr så hade han en enorm glöd. Han var mycket tuffare mot sina debatt-motståndare, inte bara i åsikterna utan i själva framtoningen också.

Kolla på följande YT-klipp med honom, tag exempelvis den klassiska debatten mot Måna Muslim. Jämför sedan med den senaste partiledardebatten i Agenda. Ingen rättvis jämförelse kanske, men ni som följer debatterna har nog också märkt en viss skillnad sedan 2-3 år tillbaka.

http://youtu.be/fK3exmnlXBk

Där håller jag med dig fullständigt.
När jag såg hans nya look för ca 1 år sen, då han gått ner kraftigt i vikt och försökte föra sig mer formellt, så har han totalt tappat glöden och attityden som han såg bekväm, respektfull och mer auktoritär ut i.

Nu för tiden utstrålar han mer nervositet och osäkerhet, han var verkligen en bättre partiledare när han var kraftigare och hade en självsäker och målmedveten blick.

Sd:s framgång har inte så mycket med J.Åkesson att göra, utan hur samhällsutvecklingen ser ut.
Tycker JÅ skulle bli en bra riksdagsman för sd men skulle hellre se Erik Almqvist som framtida partiledare.
Senast redigerad av anteW 2012-10-12 kl. 23:54.
Citera
2012-10-13, 00:07
Medlem
libbens avatar
JÅ ska vara mer "neutral" nu, det är bara bra att JÅ sänder ut en lugnare framtoning, det gör det lättare för alla SD röstare att prata om deras politik med andra som tidigare varit negativt inställda.

JÅ kan fortfarande tempoväxla, men det ska ju ske i slutet av spurten, fram tills dess ska det vara en lugnare framtoning så majoriteten av icke SD röstare kan känna sig mer lugn inför hans framtoning och parti.
Citera
2012-10-13, 00:14
Medlem
civ-ekonoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteW
Där håller jag med dig fullständigt.
När jag såg hans nya look för ca 1 år sen, då han gått ner kraftigt i vikt och försökte föra sig mer formellt, så har han totalt tappat glöden och attityden som han såg bekväm, respektfull och mer auktoritär ut i.

Nu för tiden utstrålar han mer nervositet och osäkerhet, han var verkligen en bättre partiledare när han var kraftigare och hade en självsäker och målmedveten blick.

Sd:s framgång har inte så mycket med J.Åkesson att göra, utan hur samhällsutvecklingen ser ut.
Tycker JÅ skulle bli en bra riksdagsman för sd men skulle hellre se Erik Almqvist som framtida partiledare.

haha precis min tanke, skulle gärna se E.A som (framtida) ledare.

Ja, någonting hände. Han gick ner väldigt snabbt (?), samtidigt blev han väldigt formell och fåordig jämfört med tidigare. Jag tycker dock inte att han är osäker/nervös, snarare har han tappat den där glöden och kampviljan. Lite trist faktiskt.

Har inte hängt med i denna tråd så mycket, vem hänger han med nu, L.E?
Citera
2012-10-13, 00:22
Medlem
civ-ekonoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av libben
JÅ ska vara mer "neutral" nu, det är bara bra att JÅ sänder ut en lugnare framtoning, det gör det lättare för alla SD röstare att prata om deras politik med andra som tidigare varit negativt inställda.

JÅ kan fortfarande tempoväxla, men det ska ju ske i slutet av spurten, fram tills dess ska det vara en lugnare framtoning så majoriteten av icke SD röstare kan känna sig mer lugn inför hans framtoning och parti.

Jajo, det är förmodligen det som sker just nu. Men samtidigt, uppenbarligen fungerade det tidigare och lär även göra så framöver.

Fick han sitt första ligg efter bantingen och kom ner på jorden vilket tog bort kampglöden? Både en seriös och ironisk fråga..
Citera
2012-10-13, 03:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RexNemorensis
Ja, fast så är det ju redan enligt dagens svenska lagstiftning och så har det alltid varit. Så är det i de allra flesta av jordens nationer. Jus Soli är undantaget och Jus Sanguinis är normen.

Det är bara efterblivna lallare som har glott för mycket på judeoamerikansk skit-TV som tror att man räknas som svensk om man föds i Sverige. Judarna i västerländsk media vill att det ska bli så i alla vita länder, så att alla icke-vita som föds i våra länder barn ska få stanna, men det är inte så i en majoritet av alla jordens nationer.

ja för det är ju så jävla mycket judar som bestämmer allt, kamma dig! i Sverige så är det Svenskar som bestämmer allt, och då är de väl i händerna på judarna? please, sluta lögnerna!
Citera
2012-10-13, 23:02
Medlem
PeteDandys avatar
Har hört ryktesvägen att han efter uppbrottet med sin flickvän blivit torsk på Thaimassage-ställen runt om i Stockholm. Någon som vet om det är sant?
Citera
2012-10-13, 23:04
Medlem
Spy-Xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeteDandy
Har hört ryktesvägen att han efter uppbrottet med sin flickvän blivit torsk på Thaimassage-ställen runt om i Stockholm. Någon som vet om det är sant?
Nej det är inte sant. Fullständig lögn. Tack för mig.
Citera
2012-10-14, 00:10
Medlem
FidoDidos avatar
SD behöver en ny partiledare...Jimmie är komplett värdelös, blekare figur får man leta efter. Enda skälet till att jag röstar på det där skitpartiet är att de vill stoppa invandringen.
Citera
2012-10-14, 10:58
Medlem
SD växer och växer och växer och.... för närvarande 7,7%

Dagens fråga i bt.se : Kan du tänka dig att rösta på SD.
http://www.bt.se/nyheter/sveri...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in