Citat:
Ursprungligen postat av civ-ekonom
Fan det kanske bara är jag, men jag tycker att Åkesson har förändrats en hel del sista tiden, Framförallt sedan de kom in i riksdagen.
Dels så har han ju lyckats bantat en hel del, från tjockis/lönnfet till smal. Han borde träna lite?
Hur som helst, förr så hade han en enorm glöd. Han var mycket tuffare mot sina debatt-motståndare, inte bara i åsikterna utan i själva framtoningen också.
Kolla på följande YT-klipp med honom, tag exempelvis den klassiska debatten mot Måna Muslim. Jämför sedan med den senaste partiledardebatten i Agenda. Ingen rättvis jämförelse kanske, men ni som följer debatterna har nog också märkt en viss skillnad sedan 2-3 år tillbaka.
http://youtu.be/fK3exmnlXBk
Där håller jag med dig fullständigt.
När jag såg hans nya look för ca 1 år sen, då han gått ner kraftigt i vikt och försökte föra sig mer formellt, så har han totalt tappat glöden och attityden som han såg bekväm, respektfull och mer auktoritär ut i.
Nu för tiden utstrålar han mer nervositet och osäkerhet, han var verkligen en bättre partiledare när han var kraftigare och hade en självsäker och målmedveten blick.
Sd:s framgång har inte så mycket med J.Åkesson att göra, utan hur samhällsutvecklingen ser ut.
Tycker JÅ skulle bli en bra riksdagsman för sd men skulle hellre se Erik Almqvist som framtida partiledare.