2010-08-12, 12:18
Bannlyst
Just den här artikeln är ganska intressant. Åkesson och co. kan få livvakter dygnet runt. Detta kommer förstås att kosta en hel del.

Då ska det bli intressant om han fortfarande gnäller om att invandring kostar, när han själv kostar.
Det finns ett mönster, bbåde Åkesson och flyktingar behöver skydd för att inte skadas, dvs samma sak.

http://www.expressen.se/Nyheter/1.2093722/akesson-kan-ge-fler-jobb-pa-sapo

Tänka vad dessa pengar kunde gå till, skolor, sjukhus och äldrevård, Jimmie Åkessons hjärtefråga.
Citera
2010-08-12, 14:10
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extremisten
Just den här artikeln är ganska intressant. Åkesson och co. kan få livvakter dygnet runt. Detta kommer förstås att kosta en hel del.

Då ska det bli intressant om han fortfarande gnäller om att invandring kostar, när han själv kostar.
Det finns ett mönster, bbåde Åkesson och flyktingar behöver skydd för att inte skadas, dvs samma sak.

http://www.expressen.se/Nyheter/1.2093722/akesson-kan-ge-fler-jobb-pa-sapo

Tänka vad dessa pengar kunde gå till, skolor, sjukhus och äldrevård, Jimmie Åkessons hjärtefråga.
Men snälla, Åkesson är född här, hans föräldrar och släkt har betalat skatt i decennier för våran välfärd.

Det har inte "flyktingen"

Fattar du själv inte varför vår skattefinansierade välfärd går åt helvete med en sånhär invandringspolitik så har ud nog faktiskt lämnat in hjärnan.
Citera
2010-08-12, 14:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Men snälla, Åkesson är född här, hans föräldrar och släkt har betalat skatt i decennier för våran välfärd.

Det har inte "flyktingen"

Fattar du själv inte varför vår skattefinansierade välfärd går åt helvete med en sånhär invandringspolitik så har ud nog faktiskt lämnat in hjärnan.
Så för att han är svensk gör honom mer värd? Knappast! Min familj betalar också skatt och har gjort det i flera decennier. Jag vill också ha livvakter för att jag har kommit med kontroversiella uttalanden.

Edit: Jimmie Åkesson har judiskt och vallonskt ursprung
Citera
2010-08-12, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240

Statsfinanserna är alldeles utmärkta, vi har den bästa offentliga ekonomin i Europa efter Norge och någon mer. Att välfärden skärs ner är borgerlig politik och har inget med invandrare att göra.
Citera
2010-08-12, 14:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bolt
Statsfinanserna är alldeles utmärkta, vi har den bästa offentliga ekonomin i Europa efter Norge och någon mer. Att välfärden skärs ner är borgerlig politik och har inget med invandrare att göra.
Låter vettigt och bra.
Organisationen Svensk Handel räknar med att Ramadan i Sverige årligen omsätter ungefär en miljard kronor i dagligvaruhandeln
Citera
2010-08-12, 18:18
Bannlyst
Citat:
Låter vettigt och bra.
Organisationen Svensk Handel räknar med att Ramadan i Sverige årligen omsätter ungefär en miljard kronor i dagligvaruhandeln

Där förmodligen 95% är svarta pengar så det sket sig för dig i allafall.
Citera
2010-08-12, 19:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av allemand
Där förmodligen 95% är svarta pengar så det sket sig för dig i allafall.
Varför är det negativt för mig? Jag betalar skatt och lever bra.
Citera
2010-08-12, 22:46
Medlem
Citat:
Så för att han är svensk gör honom mer värd? Knappast! Min familj betalar också skatt och har gjort det i flera decennier. Jag vill också ha livvakter för att jag har kommit med kontroversiella uttalanden.

Svaret på den frågan är ett rungande JA!
Citera
2010-08-12, 22:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jepperdi
Svaret på den frågan är ett rungande JA!
Inte undra på att ni kallas rasister.
Citera
2010-08-13, 00:47
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:

Nej men han har rätt till välfärden.

Och politiker som blir hotade av demokratiföraktande löss ska självklart få livvaktsbeskydd.
Citera
2010-08-13, 02:44
Medlem
Citat:
Inte undra på att ni kallas rasister.
Man är inte rasist för att man tycker att ens egen familj är mer värd.
Citera
2010-08-13, 10:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jepperdi
Man är inte rasist för att man tycker att ens egen familj är mer värd.
Är du släkt med JÅ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in