Flashback bygger pepparkakshus!
2006-02-27, 01:08
Medlem
Har smällt i mig en 40 mg nu. Men jag tog sub igår, så det gav väll inte så mkt men jag kan säga att jag kände endå av det.. vart som varm i kroppen och så, men jag förväntar mig mkt mkt mer av det!

därför ska ta en ny firre imorgon

Men jag hade problem att lösa upp de, krossade först i sån där skål av marmor, sen hällde ner det i en sked, sen vatten, sen elda elda elda men det löstes aldrig upp nå bra.

Har nån nåt tips hur man kan göra det enklare eller effektivare ?

var otroligt jobbigt att skala av den också, men de kan man leva med
Citera
2006-03-02, 23:32
Medlem
Hehe ge mig era adresser så e det fixat

Men har löst det där problemet nu, löser upp det hur galant som helst!

Har tagit de konstant nu under nästan 1 veckas tid.. Men det tråkiga är att jag inte får tag i 40mg längre utan har bara 10mgs oxycontin, och usch vad dåliga dom är, dom biter inte det minsta på mig.

Köpte 11 st igår och har skjutit i mig alla vid de här laget. Utan att få nån vidare effekt, har väll kört ner max 4 st i en firre, sen har de blivit mindre å mindre, men tycker det funkar hur dåligt som helst & man e ju inte så sugen på slänga ner alla på en gång.

Men får man så fort hög tolernas av det ?! vad jag vet av nu har jag redan en rätt hög, och iofs kör jag mindre mängder nu än dom första dagarna. Vill ha mera usch usch

Funderar på köpe mig en pakke ihelgen för jag inte tagit sub på så länge så måste jag förgylla min helg med lite gott.

Förresten, borde inte den här tråden KLISTRAS ?! Väldigt bra FAQ.
Citera
2006-03-20, 17:43
Medlem
Bara jag på hela forumet som har tillgång till Oxycontin ? Synd det, har blivit min absoluta favvo, ungefär som horse. Men samhället ser inte ner på det lika mkt och kostar inte lika mkt pengar kan det bli bättre ?

Men nu till frågan, sitter Oxycontin i mer än 2 dygn, lr är det också 72 timmar där ? Tänkte kan ha urin prov imorgon men har 3 st hemma. Och måste verkligen ta dom för jag mår piss dåligt och inte tagit sen i fredags.

Varför inte klistra den här ??

Tacksam för snabba svar, går hursom å smäller i mig den nu fniss.
Citera
2006-07-16, 23:44
Medlem
Fisk_den_tredjes avatar
Oxycontin, dosering

Hur mycket bör en person utan tolerans ta, vill veta mängderna för de olika tillvägagångssätten IV, rektalt, Sub, Snorta, Röka?

Vill även veta styrkan eller vad man ska säga, vad är det jämförbart med?
Citera
2006-07-17, 00:09
Medlem
ExCowboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fisk_den_tredje
Hur mycket bör en person utan tolerans ta, vill veta mängderna för de olika tillvägagångssätten IV, rektalt, Sub, Snorta, Röka?

Vill även veta styrkan eller vad man ska säga, vad är det jämförbart med?

Styrkan är "stark". Det tillhör det stora starka opiaterna där andra som morfin och heroin ingår.

Svårt att säga vad som är en bra dos att börja med, 10-20 mg kanske, söndertuggat. På BL har jag för mig att de rekommenderar att man börjar med 5-10 men jag tror att iaf 5 mg är för lite för att man ska känna det. Men det är alltid bra att börja lågt, man kanske har naturligt låg tolerans.

Det har bra biotillgänglighet peroralt, så snorta eller SC är nog inte lönt. Personligen tycker jag det funkar sämre snortat än käkat, men jag kanaske är snorigare än genomsnittet.. Däremot ger rektalt och IV bättre effekt som med alla droger. Ska det skjutas så är nog 20 för mycket.
Citera
2006-07-17, 00:12
Medlem
SinCitys avatar
De enda sätten jag tar oxy på är nasalt och rektalt. Har man ingen tolerans alls kanske man ska testa snorta 20mg först, eller mindre beroende på kroppsstorlek mm samt att du kanske inte tål substansen. Rektalt klarar du dig på betydligt mindre då biotillgängligheten är så mkt bättre. Säkert kan du genom den omvägen ta hälften av oralt intag. Har för mig att jag hört siffror på ämnet, kommer inte ihåg riktigt dock, chansar iaf:

Biotillgänglighet:
Oralt 20-30%
Nasalt 30-40%
Rektalt 70-85%
IV +80%

Detta är siffror man får ta med en nypa salt, men rent generellt är det väl rangordnat så. Nasalt ger en snabbare administrering än oralt = Lite mer kick. Rektalt ger snabbare administrering än nasalt = Ännu mer kick. IV bör ju ge det absolut bästa av allt. Dock så har jag aldrig kört IV själv och kommer aldrig att göra det heller. Jag tycker de andra sätten är fullt tillräckliga och känner därför att det skulle vara grymt dumt av mig att testa. Efersom jag inte har någon karraktär så får jag satsa på scheman och diciplin...

*EDIT*
Håller med ovanstående, förutom det nasala. Men, han hann posta ungefär samma svar som mig före...eller jag råkade posta samma svar som honom efter...
*EDIT*
Citera
2006-07-17, 00:28
Medlem
Fisk_den_tredjes avatar
Vet det där om biotillgänglighet, menade mest ifall att det fanns några standarddoser, generellt sett för toleransfria
Citera
2006-07-17, 00:33
Medlem
Björnfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SinCity
De enda sätten jag tar oxy på är nasalt och rektalt. Har man ingen tolerans alls kanske man ska testa snorta 20mg först, eller mindre beroende på kroppsstorlek mm samt att du kanske inte tål substansen. Rektalt klarar du dig på betydligt mindre då biotillgängligheten är så mkt bättre. Säkert kan du genom den omvägen ta hälften av oralt intag. Har för mig att jag hört siffror på ämnet, kommer inte ihåg riktigt dock, chansar iaf:

Biotillgänglighet:
Oralt 20-30%
Nasalt 30-40%
Rektalt 70-85%
IV +80%

Detta är siffror man får ta med en nypa salt, men rent generellt är det väl rangordnat så.

Det är väl så när det gäller opiater. Men just opioiden Oxycontin har en biotillgänglighet på över 80 % när man tar den i munnen, enligt vad jag läst. Man kan lika väl käka den med andra ord.
Citera
2006-07-17, 00:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Björnfar
Det är väl så när det gäller opiater. Men just opioiden Oxycontin har en biotillgänglighet på över 80 % när man tar den i munnen, enligt vad jag läst. Man kan lika väl käka den med andra ord.

Jadå, du kan äta den, effekten kommer fortare om du snortar eller skjuter.
Citera
2006-07-17, 00:49
Medlem
Fisk_den_tredjes avatar
Om jag har fattat allt rätt nu så är biotillgängligheten på rektalt och oralt ungefär samma, nasalt lägre?

I såna fall så kvarstår frågan, hur mycket ska man ta oralt utan tolerans och liknande?

Smakar det nybakade kanelbullar eller bör man bomba det?
Citera
2006-07-17, 00:51
Bannlyst
ja du behöver ju inte tugga på det som smågodis direkt.

kör på 40mg oralt.

Hur starka tabletter har du btw?
Citera
2006-07-17, 00:52
Medlem
Fisk_den_tredjes avatar
20mg:are har jag

Låter inte 40mg lite overkill?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto