Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2006-01-21, 15:03
Medlem
TomiXs avatar
Kan lägga till att i Sverige säljes Oxykodon under varunamnen Oxycontin (depotabletter) och Oxynorm som "direktverkande".

Lite mer info om ämnet i fråga så tycker jag där kan sättas klister på detta

Bra Hemoglobin!
Citera
2006-02-21, 23:11
Medlem
Hasse Heroins avatar
Är det någon som vet vad halveringstiden är på oxycodone?
Citera
2006-02-21, 23:17
Medlem
GaiNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hasse Heroin
Är det någon som vet vad halveringstiden är på oxycodone?

http://www.rxlist.com/cgi/generic/oxyasa_cp.htm
Citera
2006-02-21, 23:28
Medlem
canibuss avatar
vad kostar oxy på gatan ca?
hur är tillgången söder ut?
Citera
2006-02-23, 08:14
Medlem
DrugstoreCowboys avatar
Jag fick tag i as mycket Oxycontin och oxynorm för nått år sen. Det va Oxycontin 10 och 20mg och Oxynorm 5mg. Jag kom inte ihåg mycket av de halvåret...
Citera
2006-02-23, 10:56
Medlem
bayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemoglobin
OXYCODONE FAQ

Vad är oxycodone?
...Oxycodone är en ganska ny medicin inom den svenska sjukvården men har används flitigt i Amerika...

Vilka doser skall jag ta och vilka metoder intar jag drogen med?
Doserna varierar självklart mycket men en helt ny användare utav opiater bör följa dessa anvisningar.
Oralt: 30-40mg...

Hmmm...Oxycodone är inte någon ny medicin i Sverige. Den fanns i FASS under många år (fram till 1976) under namnet OXIKON, och också sedan den avregistrerats som farmaceutisk specialitet i FASS så användes den då och då på sjukhusen. Men det är sant att den på senare år blivit mycket vanligare sedan Oxynorm och Oxycontin registrerats.

Den ovan rekommenderade orala dosen 30-40 mg är enligt min mening ALLDELES FÖR STARK FÖR EN NYBÖRJARE! Oxycodone tas - som Hemoglobin skriver - upp dubbelt så bra som morfin, och en hel del nybörjare skulle bli överdoserade med kräkningar och huvudvärk med en så hög dos första gången.

Den största faran med beropende av opiattyp är - som jag många gånger tjatat om på detta forum - INTE att ruset är så behagligt att man fastnar direkt, utan att ens egna endorfiner minskas mycket långsamt, så att de dagar man inte tar opiater omärkligt blir mer och mer ledsamma...
Citera
2006-02-23, 11:21
Medlem
GaiNs avatar
Helt rätt Bayer. Detta kan även vara bra att veta, om man är intresserad av att testa.

"Farmakokinetiskt är biotillgängligheten högre än för morfin. Oxikodon meta-boliseras i levern och i tarmen till noroxikodon, oximorfon och olika konjugerade glukuronider. Dessa verkar inte ha någon eller endast marginell egen effekt.

Man har inte funnit några större mängder av aktiva metaboliter av oxikodon, men vid njursvikt (kreatinin-clearance < 60ml/min) är plasmakoncentrationen avoxikodon ca 50 % högre än hos patienter utan njursvikt. Således måste man även vid användande av oxikodon ta hänsyntill njurfunktion."

Cashad länkning från Google, ursp.dok.

(http://orebroll.se/upload/Lakemedelskom/Dokument/RoL/2005/ROL139.pdf)

Edit: Blev fel med länkningen, råkade bli en "" på ett ställe
Citera
2006-02-23, 11:45
Medlem
DrugstoreCowboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bayer
Den ovan rekommenderade orala dosen 30-40 mg är enligt min mening ALLDELES FÖR STARK FÖR EN NYBÖRJARE! Oxycodone tas - som Hemoglobin skriver - upp dubbelt så bra som morfin, och en hel del nybörjare skulle bli överdoserade med kräkningar och huvudvärk med en så hög dos första gången.
Jag håller med, det låter jätte högt för en nybörjare. Jag började med att krossa halva 20mg tabletter och svälja med vatten. Och jag vart bra på det, när ruset började lägga sig tog jag andra halvan. Men toleransen steg fort, efter några veckor va dosen bra mycket högre.
Citera
2006-02-23, 18:34
Bannlyst
jo grabbar vi kanske bara e lite olika, 30-40mg skulle inte ge mig mycket!

har ganska hög tolerans fastän jag är av en längre tid,, har väll bygts upp med åren!
MVH Johan
Citera
2006-02-26, 18:22
Medlem
Är det nån som har erfarenhet av att peta i sig Oxycontin ?!

Gör man rätt om man skalar av "plasten" eller vad det nu är, sen krossar den noga, lägger det t ex i en sked med vatten rör om eldar lite så de löst upp så mycket som möjligt, sen suga upp sen spruta in ??

Har nästan ingen erfarenhet av Oxycontin och IVa det. Bara käkat det som vanligt när jag fått tag i det.

Ska väll vara ett grymt rus, en polare berätta att det nästan är i klass som horse!

Tacksam om nån gav mig en utförligare beskrivning hur man gör, råkar ha 7 st 40 mg Oxyontin hemma hihi..
Citera
2006-02-26, 19:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Natty
Är det nån som har erfarenhet av att peta i sig Oxycontin ?!

Gör man rätt om man skalar av "plasten" eller vad det nu är, sen krossar den noga, lägger det t ex i en sked med vatten rör om eldar lite så de löst upp så mycket som möjligt, sen suga upp sen spruta in ??

Har nästan ingen erfarenhet av Oxycontin och IVa det. Bara käkat det som vanligt när jag fått tag i det.

Ska väll vara ett grymt rus, en polare berätta att det nästan är i klass som horse!

Tacksam om nån gav mig en utförligare beskrivning hur man gör, råkar ha 7 st 40 mg Oxyontin hemma hihi..

Jodå, det är i klass med bra vitt H.
Du löser på samma sätt som dolcontin, samma storlek på tabletterna oxå btw.
Citera
2006-02-26, 22:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Papaver
Jodå, det är i klass med bra vitt H.
Du löser på samma sätt som dolcontin, samma storlek på tabletterna oxå btw.

Jag kan bara hålla med och sen tycker jag att priserna på moffe och oxy är inte så farliga, H är ju inte direkt billigt det heller och särskillt inte om man köper i kabbe, o större vill man ju inte köpa åt gången när man inte kan hålla händerna i styr, fan för mig är det nu lugnt att betala 300-350kr för en 200mg oxy eller dolk då jag bara vill ha till helgen, om det hadde blitt varje dag med ökande doser då kan det bli dyrt!

MVH Johan Hemo

ville bara tilägga: att man får ju aldrig tag i varken oxy eller morfin nuförtiden vilket jag tycker är tråkigt som fan!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in