2012-01-10, 12:29
Medlem
Zeke Wargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fickludd
John Drake låter bekant men när jag tittar på introt ringer inga klockor. DangerMan - Patrick McGoohan TV Intro

Minns någon Korsnäsgården? Det var ett klassiskt naturprogram som sändes mellan 1961 och 1980. Inledningsvis hette programmet Just nu. Nils Linnman var programledare och andra som var med var bland andra Gunnar Brusewitz, Gert Engström och Harald Wiberg.

Här är vinjetten till Just nu: Just nu - Korsnäsgården

Jo, de där gubbarna minns jag, men trodde inte att de höll på så länge som ända fram till 1980 - det känns mer avlägset än så.

Tydligen var det detta program som inspirerade Jan Guillou, Leif GW Persson samt Pär Lorentzon att göra programserien "Grabbarna på Fagerhult", om jag inte missminner mig. Ett jakt- och naturprogram med matlagning och en del supande. (Som tydligen ägde rum bakom kulisserna även på Korsnäsgården. Nils Linnman, den trevlige och kunnige naturkännaren, var inte ovän med flaskan.)
Citera
2012-01-10, 14:27
Medlem
spajdamans avatar
Kommer någon ihåg Nightman?
Jävlar vad dåligt det var! Handlade om någon "het" saxofonist som nattetid blev en superhjälte med hjälp av någon fattig dräkt.

Gick obskyra tider på tv4 för en 10-15 år sedan. Vet inte varför jag kom att tänka på den just nu.. antagligen för att det är en långsam dag på jobbet...
Förbannat dåligt var det iaf. Nog den sämsta serie jag sett om man inte räknar 7th Heaven.
Citera
2012-01-16, 03:22
Medlem
BleAivanos avatar
I mitten på 90-talet så gick det en serie på tv3 (?) som hette Viper.
Handlade om nån skurk som blev tillfångatagen och omprogrammerad till polis och
förare av en Polis-prototyp version av Dodge Viper.

Lite Knight Rider plagiat typ.

http://www.youtube.com/watch?v=suIHb6x6lDw

http://www.imdb.com/title/tt0324452/combined
Citera
2012-05-05, 01:37
Medlem
DelGriffiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ortrud
Någon gång i slutet av 80-talet eller början av 90-talet fanns det ett finskt barnprogram, som gick på 1:an eller 2:an. Jag och min kusin mer eller mindre tvingades se på det när vi var hos mormor, trots att vi inte förstod ett ord (inte jag i alla fall). Jag minns så väl att det var en docka som var en upprätgående, vit mus eller råtta och den pratade med barnen i programmet. Den agerade väl någon slags programledare (typ Skurt). Jag hade så gärna velat se en bild på denna figur, för det finns en sådan hatkärlek till den. Jag har googlat "Hej små knattar" och "Moi mukulat", men jag är tveksam till att programmet hette så, då det inte finns några bilder på råttan. Är det någon mer som minns det?

https://www.flashback.org/t411957
Citera
2012-05-17, 04:01
Medlem
Någon som minns en barntvserie som gick i slutet av sjuttiotalet som påminde en del om "Kalle Vrånglebäck"? Fast det handlade om en flicka istället.

Jag tror inte det var "Loppas liv."
Citera
2012-05-17, 04:04
Medlem
Sorry, jag såg nu att jag postade mitt inlägg i fel tråd.
Citera
2012-05-22, 09:07
Medlem
iBoners avatar
Jag minns "Stookie", en kille som höll på Celtic, och så fick han ofta stryk av killar som höll på Rangers.
Citera
2012-05-23, 21:30
Medlem
Dwarfballs avatar
Är det någon som minns en TV-deckare från Tjeckoslovakien som gick på 60-talet som jag tror hette Deckare i Prag eller Spanare i Prag? Själv minns jag mest musiken i början som var någon slags klockspel inne i en kyrka. Om någon har mer/rätt info om denna deckarserie tas den tacksamt emot.
Citera
2012-05-23, 23:58
Medlem
DelGriffiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dwarfball
Är det någon som minns en TV-deckare från Tjeckoslovakien som gick på 60-talet som jag tror hette Deckare i Prag eller Spanare i Prag? Själv minns jag mest musiken i början som var någon slags klockspel inne i en kyrka. Om någon har mer/rätt info om denna deckarserie tas den tacksamt emot.

http://www.youtube.com/watch?v=GleNfb2IpJQ ?
Citera
2012-05-24, 00:10
Medlem
Dwarfballs avatar
Jajamen! Där var den!

Tack DelGriffith!
Citera
2012-07-17, 03:37
Medlem
Någon som minns en TV-serie som gick 1978 (vill jag minnas)? Det sändes från Gröna Lund. Jag undrar om den inte hette något i stil med "Sommar på Gröna Lund." Jag är dock inte säker.

Vill dock minnas att de en kväll visade ett och annat från spöktunneln. Jag var väl en 5 år gammal och blev skiträdd.
Citera
2012-07-17, 03:39
Medlem
Någon som minns alla dessa dockfilmer som gick på 70-talet? Jag tänker speciellt på en dokumentär som handlade om en kvinna som gjorde äppeldockor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in