2012-04-11, 17:19
Medlem
JoliQuZs avatar
Varför väntar de så länge med dödsstraffet?

Varför inte bra avrättning dagen efter domen? Det hade varit billigast
Citera
2012-04-11, 18:46
Medlem
prmanentwacks avatar
Något jag inte förstår med debatten angående dödsstraffet i USA är att dödsdömda verkar mer värda än livstidsdömda av någon anledning. Varför ge en dödsdömd(givetvis så ska det vara jävligt klara bevis för att någon ska dömas till döden) chansen att överklaga i 25 år och dessutom betala hans advokater osv? Är det verkligen OK att de andra fångarna som "bara" fick 75 år i finkan ges en kortare rättsprocess?

Hade de i USA satt en 5-7 årsgräns på överklagan hos dödsdömda så hade det lönat sig med dödsstraff istället för att låta dem vela fram och tillbaka i 25 år.

Breivik till exempel. Han kommer ju att kosta Norge hur mycket som helst trots att det inte är några som helst tvivel över att han är skyldig. Vore det fel att avrätta honom en månad efter attentatet?
Citera
2012-06-27, 01:26
Medlem
Ni som vill döda pedofiler

Alla ni som vill ha hårda tag mot pedofiler typ dödstraff om någon tänder på ett barn. Vad skulle ni tycka om ni upptäcker att en nära släkting till er är pedofil? Säg att det är din egen kusin, bror eller pappa? Skulle ni verkligen direkt vilja döda er bror, kusin eller pappa om du få veta att någon av dem är pedofil?
Citera
2012-06-27, 01:28
Medlem
emmarrs avatar
ja.. fyfan, det är ju ännu äckligare att se min farsa knulla mina syskon! vad tror du liksom?
Citera
2012-06-27, 01:29
Medlem
SevMs avatar
Knipsa kulorna borde räcka?
Citera
2012-06-27, 01:30
Medlem
Spadess avatar
De borde alla dödas i förebyggande syfte. Fast det finns vissa som inte går till handling så besparar det barn lidande. Är det en släkting skulle jag tycka detsamma.
Citera
2012-06-27, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emmarr
ja.. fyfan, det är ju ännu äckligare att se min farsa knulla mina syskon! vad tror du liksom?
håller med. skulle vara som ett "svekt" ifall fadern skulle visa sig vara så jävla sjuk i huvudet.
Citera
2012-06-27, 01:31
Medlem
ConAir21845s avatar
Absolut. Vad hade du själv gjort? Bjudit över farsgubben till sommarstugan där han får feasta på dina 2 söner? Alla pedofiler ska utrotas
Citera
2012-06-27, 01:33
Bannlyst
Det gör väl inte saken mildare även om det är släkting som är pedofil. Sedan bero också på vad som är pedofil brottet, om det är en 16 åring som knullar en 14 åring , eller om det är 50 åring som knullar en 3 åring.

I första exemplet är inte särskilt allvarligt, medan i de andra exemplet kan bara lösas genom att tömma ett mag med m/39b i gm.
Citera
2012-06-27, 01:37
Medlem
doeiaidss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConAir21845
Absolut. Vad hade du själv gjort? Bjudit över farsgubben till sommarstugan där han får feasta på dina 2 söner? Alla pedofiler ska utrotas

Man kan inte utrota alla pedofiler. Det kommer nya. Det är en parafili som man inte väljer.
Citera
2012-06-27, 01:42
Medlem
apflickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers
Det gör väl inte saken mildare även om det är släkting som är pedofil. Sedan bero också på vad som är pedofil brottet, om det är en 16 åring som knullar en 14 åring , eller om det är 50 åring som knullar en 3 åring.

I första exemplet är inte särskilt allvarligt, medan i de andra exemplet kan bara lösas genom att tömma ett mag med m/39b i gm.

Första exemplet är inte pedofili ö.h.t. Hade 16-åringen varit 30 år så hade det nog kunnat klassas som hebefili.

Hur som helst så är pedofili som vilken fetish och sexuell avvikelse som helst; det är våldtäktsmän som borde bestraffas, inte pedofiler.
Citera
2012-06-27, 01:51
Medlem
ConAir21845s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doeiaids
Man kan inte utrota alla pedofiler. Det kommer nya. Det är en parafili som man inte väljer.

Det har du så rätt i, snillet. Det föds en ny pedofil varje dag, tyvärr.

Detta hör inte till saken men jag tänkte på en sak då jag läste ditt svar: Jorden är rund.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in