Resultat: .
0%
röster
2012-06-04, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mastodontish
Kina är det väl som gäller för Pranjic va? Trodde det var så gott som klart.

Shaqiri är bra absolut och breddar mycket, men det behövs mer än det. Ett helt lag i reserv helst.

Okej, undra hur fotbollen ser ut i Asien om 15 år. (Inget vi ska diskutera i denna tråd dock)

Håller med dig men tycker man kan göra det lite klokare än att värva både Dzeko och Pizarro, inte för att det är helt klart med Dzeko men intresset verkar ju vara stort.
En ytter med kvaliteter skulle jag vilja se som kan avbelasta Robbery speciellt nu när Pranjic troligtvis lämnar.
Citera
2012-06-04, 15:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskaEliten

En ytter med kvaliteter skulle jag vilja se som kan avbelasta Robbery speciellt nu när Pranjic troligtvis lämnar.
Låter vettigt. Nu finns Shaqiri att tillgå, sen kan ju Alababa lätt kliva upp i banan och spela där, samtidigt som Contento för en gångs skull kan få lite speltid....

.... låter ju som Jupp va
Citera
2012-06-04, 18:22
Medlem
therifs avatar
Jag har väldigt svårt att tro att Dzeko skulle lämna Manchester City. För det första så gjorde han en bra säsong i City, så de ser nog ingen anledning att sälja, och för det andra så lär City knappast vara intresserade att sälja Dzeko med förlust.

Dessutom verkar inte Dzekos agent Irfan Redzepagic ha i sikte att få sålt sin klient.

"But Edin plans to stay at Manchester City. I recently spoke with Marotta, but we talked about other things and we have not talked about Dzeko, because he wants to play in England at City. I think Edin won't leave City." Källa.
Citera
2012-06-04, 20:43
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fchansa
Som jag skrev igår så drar jag strax till Prag. Inget mer flashback för mig innan EM.

För er som kan tyska och inte redan känner till den så ska jag tipsa om en hyfsad tysk fotbollsnyhetssida innan jag drar:

http://www.fussballportal.de/

Där kan man idag läsa att Löw, enligt Sammer, sitter säkert även vid ett EM-fiasko. Dessvärre kan man också läsa om stackars ex-bayraren Luca Toni

Förlåt om du läste mig med ett ont öga, Mitt öga är gott.

Det ursprungliga, samt kritiserade, inlägget avsåg er optimism för tråden kontra min pessimism. En negativ syn på all tysk fotboll givetvis färgad av Bayerns CL-final, Herthas sorti och Hansas nedflyttning. Mina lag alla på olika sätt i olika nivåer.

Prata tysk fotboll pratas bäst tyst i en liten tråd just nu för mig, inte en stor där folk talar om möjliga värvningar från BL eller andra tyska lag.

För Bundesligas fotboll är av mycket hög nivå, kanske bäst i världen för oss med ögon, reslust, fotbollsmatch-öl-smaklökar och inga förutfattade åsikter om rastillhörighet.

Bundesligatrådanhängare alltså.
Citera
2012-06-04, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av therif
Jag har väldigt svårt att tro att Dzeko skulle lämna Manchester City. För det första så gjorde han en bra säsong i City, så de ser nog ingen anledning att sälja, och för det andra så lär City knappast vara intresserade att sälja Dzeko med förlust.

Dessutom verkar inte Dzekos agent Irfan Redzepagic ha i sikte att få sålt sin klient.

"But Edin plans to stay at Manchester City. I recently spoke with Marotta, but we talked about other things and we have not talked about Dzeko, because he wants to play in England at City. I think Edin won't leave City." Källa.

Och en vecka senare sägs motsatsen. Källa
Jag har svårt att tro på Goal många gånger men har sett det på fler ställen. Har dock inte tid att leta upp det nu.

Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Förlåt om du läste mig med ett ont öga, Mitt öga är gott.

Det ursprungliga, samt kritiserade, inlägget avsåg er optimism för tråden kontra min pessimism. En negativ syn på all tysk fotboll givetvis färgad av Bayerns CL-final, Herthas sorti och Hansas nedflyttning. Mina lag alla på olika sätt i olika nivåer.

Prata tysk fotboll pratas bäst tyst i en liten tråd just nu för mig, inte en stor där folk talar om möjliga värvningar från BL eller andra tyska lag.

För Bundesligas fotboll är av mycket hög nivå, kanske bäst i världen för oss med ögon, reslust, fotbollsmatch-öl-smaklökar och inga förutfattade åsikter om rastillhörighet.

Bundesligatrådanhängare alltså.

Håller med dig fast samtidigt är det roligt med nya Bundesligaanhängare. Dock älskade jag mängden av användare och nivån på inläggen i den förra Bundesliga-tråden. Kän väl säga att jag är lite ambivalent...
Citera
2012-06-05, 01:48
Medlem
Steff83s avatar
Äsch..Det är lugnet före stormen nu..BLir fart med EM snart!

Silly Season blir nog senarelagd till stor del. Iaf med spelare som deltar i EM.
Citera
2012-06-06, 15:52
Medlem
motvalls avatar
Branimir Hrgota från Jönköping Södra har skrivit på för Oscar Wendts Gladbach. Alltid kul med mer svenskar i BL, även om han kanske inte direkt kan ersätta Reus.

http://www.j-sodra.se/web/Branimir_Hrgota_ar_klar_for_Monchengladbach.aspx
Citera
2012-06-06, 17:50
Medlem
marc0p0l0s avatar
Silly season i en dag till innan vi byter fokus i tråden till EM?

- Markus Weinzierl blir Augsburgs nya tränare (tidigare Jahn Regenburg, ett vågat val)
- Hennings går från St Pauli till Karlsruher
- Torun går från Hertha till Stuttgart
- Rösler går från Düsseldorf till Aachen (en spelare jag verkligen har fattat tycke för, kommer att tillföra mycket i 3.liga)
- Zidan lämnar Mainz

Bortsett från Kagawa och Pizzaro har det varit lugnt på den tyska transfermarknaden ett tag nu.

Lite utvalda rykten:
Altintop: Madrid -> Hamburg
Lewandowski: Dortmund -> Bayern
Ochs: Wolfsburg -> Hannover
Petersen: Bayern -> Bremen
Pogatetz: Hannover -> Nürnberg

För de transfergalna är det inte mycket att hänga i granen.
Citera
2012-06-07, 00:41
Medlem
Markmags avatar
Vill se att Dynamo Dresden kliver upp. Har visserligen ingen större koll på deras spelarmaterial. Kanske kan de klara det med ett par goda värvningar i sommar.
Citera
2012-06-07, 08:41
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Markmag
Vill se att Dynamo Dresden kliver upp. Har visserligen ingen större koll på deras spelarmaterial. Kanske kan de klara det med ett par goda värvningar i sommar.
Huh! Bevare mig väl för denna klubb.
För mig så kan dom gärna åka ner en division.

Ryktet att Müller skall till Inter är ett hett diskussionsämne på många Tyska siter och vad skall man säga, det vore trots allt kul att se honom i Serie A men jag inget om den klubben så jag vet inte om han skulle passa där.

Nu tror jag väl inte att affären blir av men som sagt rätt kul vore det.

1dag kvar till EM och vad tror ni blir det något spel i startelvan för Schweini?
Citera
2012-06-07, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Huh! Bevare mig väl för denna klubb.
För mig så kan dom gärna åka ner en division.

Ryktet att Müller skall till Inter är ett hett diskussionsämne på många Tyska siter och vad skall man säga, det vore trots allt kul att se honom i Serie A men jag inget om den klubben så jag vet inte om han skulle passa där.

Nu tror jag väl inte att affären blir av men som sagt rätt kul vore det.

1dag kvar till EM och vad tror ni blir det något spel i startelvan för Schweini?
Det är Inter, Müller är tysk, från Bayern München! Vad behöver du veta? Klart det skulle bli bra. Rummenigge banade vägen för grabbarna grus:
http://www.uhlsport.com/typo3temp/pics/34a0c08c9b8d1d3a11171154d59a4595e226f7a91590ba5429 989eaf8e1d0da6.jpg

Man fick ju då endast ha tre utlänningar, och Inter vann i stor stil Serie A 1989 med sin tyska stil. Bigones Napoli körde sydamerikanskt (Maradona, Careca och Alemao), Sacchis Milan körde holländskt (Gullit, Rijkaard och van Basten) och Trapattonis Inter körde alltså tyskt (Matthäus, Klinsmann och Brehme). Medan Sampdoria litade på sina egna stjärnor som Vierchowod, Mancini och Vialli. I gemelli del gol.

Dessutom har ju alla ovan nämnda tyskar en koppling till Bayern München.
Senast redigerad av Brille68 2012-06-07 kl. 09:48.
Citera
2012-06-07, 10:39
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Det är Inter, Müller är tysk, från Bayern München! Vad behöver du veta? Klart det skulle bli bra. Rummenigge banade vägen för grabbarna grus:
http://www.uhlsport.com/typo3temp/pics/34a0c08c9b8d1d3a11171154d59a4595e226f7a91590ba5429 989eaf8e1d0da6.jpg

Man fick ju då endast ha tre utlänningar, och Inter vann i stor stil Serie A 1989 med sin tyska stil. Bigones Napoli körde sydamerikanskt (Maradona, Careca och Alemao), Sacchis Milan körde holländskt (Gullit, Rijkaard och van Basten) och Trapattonis Inter körde alltså tyskt (Matthäus, Klinsmann och Brehme). Medan Sampdoria litade på sina egna stjärnor som Vierchowod, Mancini och Vialli. I gemelli del gol.

Dessutom har ju alla ovan nämnda tyskar en koppling till Bayern München.

Hans kämpaglöd och entusiasm är enorm och han skulle säkert inte göra bort sig i alla fall.
Han vill ju vara en startspelare vilket han inte varit hela säsongen och är väl lite orolig för att få ännu mindre speltid nästkommande säsong.
22år gammal vore det väl ett kul steg att prova på några säsonger där nere och det är ju bara 50mil till mamma om han får hemlängtan då och då den lilla bondpöjken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in