2012-03-07, 12:49
Medlem
fittas avatar
Hall dr!

Nu kan det vara lge att tanka SSAB. Jag kpte p 54kr idag och det fr man historiskt se som ett ganska bra inkpslge. Jag hller med skinner i allt han sger men kan samtidigt bara beklaga att ni ftt betala nstan det dubbla. Men hey! Vad gr det... jag r sker p att vi gr ver 100kr inom ett r eller tv. Slj inte.
Citera
2012-03-11, 19:36
Medlem
Peter77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fitta
Hall dr!

Nu kan det vara lge att tanka SSAB. Jag kpte p 54kr idag och det fr man historiskt se som ett ganska bra inkpslge. Jag hller med skinner i allt han sger men kan samtidigt bara beklaga att ni ftt betala nstan det dubbla. Men hey! Vad gr det... jag r sker p att vi gr ver 100kr inom ett r eller tv. Slj inte.

Jag kpte p mig en liten post i fredags. Har gtt upp lite sedan dess, kul att se.
Hoppas den stiger lite till s man kan slja med lite vinst typ p utdelningsdagen. Tnkte inte hlla SSAB ngon lngre tid utan ville mest f upp lite mer slantar.

Mvh
Citera
2012-03-19, 20:06
Medlem
Peter77s avatar
Den stiger lite nu efter nyheter om en hollndsk (tror jag det var) relativt stor order p slitstl.
Trevligt

Mvh
Citera
2012-04-25, 00:36
Medlem
En order p 19 miljoner r ingen stororder i sig fr SSAB, men det r en stororder fr just den typen av Hardox. I hstas var pipelinestl den strre ordern. Nu i vr r det orders frn Sydamerika som drog igng produktionen p helfart i Oxelsund igen.
Citera
2012-06-06, 17:59
Medlem
Phillemans avatar
Bump!

Vad tror ni om SSAB nu? Jag sjlv hade grna sett den nrmare 49kr men det knns som att det kan vara dags fr vndning, upp mot 60-65 ngonstans.
Citera
2012-07-26, 11:41
Medlem
mrjugs avatar
hur ser ni p SSAB nu, ner 6% efter rapporten idag och brjar nrma sig lga niver. r det dags att kpa p sig eller br man vnta?
Citera
2012-07-26, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrjug
hur ser ni p SSAB nu, ner 6% efter rapporten idag och brjar nrma sig lga niver. r det dags att kpa p sig eller br man vnta?

Kan inte ge dig exakt svar p den frgan men den kanske nr sin botten strax under 50? Har du kpt?
Citera
2012-09-28, 17:56
Medlem
Transformers avatar
Ssab - SSAB A - SSAB B

Jag tnkte att det skulle vara intressant om en ny trd om SSAB aktien kom upp. Den tidigare "aktuella" som jag hittade var rtt gammal och hanterade mer ifall "folk har slt" sina aktier pga det som hnder med SSAB.
Den finns hr:
https://www.flashback.org/t516916

Jag tycker denna kan handla mer om aktien i verlag och att rubriken r med ledande p det sttet.

I vilket fall, till saken:

Idag s kunde man lsa denna artikel upp p di.se:
http://www.di.se/artiklar/2012/9/27/...i-saljer-inte/

Idag s sknk allts SSAB lgre n vad de gjort p lnge. nd s finns det inga synliga bevis p att fretaget i sig skter sig dligt eller dylikt. Det mesta tyder p att det r ett bristande intresse och att stlpriserna str still. Samtidigt s vgrar storgarna att slja.

Vad tror ni? Dags att kpa SSAB aktier nu nr de ligger s lgt med tanke p en mjlig "gummiband-effekt"?

EDIT: Lgger till en lnk till aktien som ligger p 46 kr i skrivande stund:
https://www.avanza.se/aza/aktieropti...rbookId=184050
Senast redigerad av Transformer 2012-09-28 kl. 18:05.
Citera
2012-09-28, 18:03
Medlem
kurt-sunes avatar
SSAB r en utmrkt trading-aktie, men med hg risk. Jag brukar kpa denna fr att trada med ibland d den gtt ner krafigt.

Ett trick jag krt med r att kpa p mig d SSAB gjort en bra rapport. D kper man vid ppning. Iof har aktien redan gtt upp, men den brukar pressas en hel del till och d gr man ett snabbt klipp.

OBS: Detta r p ett mycket kortsiktigt plan.

Senast kom en vinstvarning vilket innebr negativt klimat ett tag framver. Vnta till nsta rapport och flj utvecklingen r mitt rd.

Marknaden oroar sig fr ett nyemmision-scenario vilket lr snka vrdet p aktien rejlt, om det blir sanning.
Senast redigerad av kurt-sune 2012-09-28 kl. 18:11.
Citera
2012-09-28, 18:09
Medlem
Transformers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
SSAB r en utmrkt trading-aktie, men med hg risk. Jag brukar kpa denna fr att trada med ibland d den gtt ner krafigt.

Ett trick jag krt med r att kpa p mig d SSAB gjort en bra rapport. D kper man vid ppning. Iof har aktien redan gtt upp, men den brukar pressas en hel del till och d gr man ett snabbt klipp.

OBS: Detta r p ett mycket kortsiktigt plan.

Senast kom en vinstvarning vilket innebr negativt klimat ett tag framver. Vnta till nsta rapport och flj utvecklingen r mitt rd.

Intressant tanke.
rligt talat s r jag ingen av de som ofta handlar kortsiktigt. Jag har dliga mjligheter att snabbt kpa och snabbt slja s att sga. Mnader emellan gr frvisso bra.

Nr man kollar p SSAB grafen tre r tillbaka s ser man ju en stadig nedgng. Men om man d tnker p att SSAB nu ligger lgre n ngonsin, samt att vi m vara p vg i en mjlig hgkonjunktur (?) s kanske det r dags att handla lite?
ven denna lnk i samband med den frra fr mig att fundera p att aktien m g upp till nsta r:
http://www.di.se/artiklar/2012/9/4/s...orst-nasta-ar/
Citera
2012-09-28, 19:54
Medlem
1979s avatar
Kp fr guds skull inte A-aktien.
Citera
2012-09-29, 05:49
Medlem
Transformers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1979
Kp fr guds skull inte A-aktien.

Varfr inte?
Jag frgar utav intresse d en av mina kamrater r mer insatt i detta n jag, och tyckte man skulle ta hnsyn till "antalet" nr man kper. D r de "lttare att slja" osv.

Har han rtt eller fel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in