2012-10-02, 03:19
Medlem
1979s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Transformer
Varfr inte?
Jag frgar utav intresse d en av mina kamrater r mer insatt i detta n jag, och tyckte man skulle ta hnsyn till "antalet" nr man kper. D r de "lttare att slja" osv.

Har han rtt eller fel?

Om du inte tnker kpa och slja fr miljardbelopp med ngra sekunders intervall s r omsttningen inget problem. Vill du betala 41 eller 48 kr fr samma garandel? Vlj sjlv.
Citera
2012-10-02, 10:28
Medlem
SciOques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Transformer
Varfr inte?
Jag frgar utav intresse d en av mina kamrater r mer insatt i detta n jag, och tyckte man skulle ta hnsyn till "antalet" nr man kper. D r de "lttare att slja" osv.

Har han rtt eller fel?
Du kan sjlv ta en titt p orderdjupet hr.

http://trader.di.se/index.php/quote/orderdjup/5361
Citera
2012-10-02, 10:41
Medlem
Fr ngra r sedan handlades aktier i brsposter. En brspost bestod av kanske 500 aktier eller ngot annat jmnt tal och d var det en stor frdel att handla hela eller tminstone halva brsposter.
Men brsposterna avskaffades fr ett par r sedan och nu r det inte svrare att kpa/slja 82 aktier n 500 aktier.
Citera
2012-10-12, 01:18
Medlem
lottobarns avatar
Idag kom nnu en annosering att 450 arbetare fr g. Trkigt fr Sverige men frmodligen en genomtnkt effektivisering fr fretaget! Knns kpvrd p dessa niver!
Citera
2012-10-12, 04:34
Medlem
1979s avatar
Nu vnder det.

http://news.investors.com/business/1...d.htm?ven=djcp
Citera
2012-10-12, 16:03
Medlem
SciOques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lottobarn
Idag kom nnu en annosering att 450 arbetare fr g. Trkigt fr Sverige men frmodligen en genomtnkt effektivisering fr fretaget! Knns kpvrd p dessa niver!
Med s ambitisa ml som att vara strst i Norden, ja vad kan g fel?
Citera
2012-10-12, 16:15
Medlem
lottobarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SciOque
Med s ambitisa ml som att vara strst i Norden, ja vad kan g fel?

SSAB str fr ca 1% av den totala stlproduktionen av deras slag, vad skulle det vara fr fel p att bli strst i norden?
Citera
2013-03-04, 21:06
Medlem
Ministry.of.Truths avatar
bumpar trden.... hur lgt ska SSAB egentligen? r det vettigt att kpa lngsiktigt, eller har ssab som fretag ingen framtid?
Citera
2013-03-05, 22:38
Medlem
flashgrenades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ministry.of.Truth
bumpar trden.... hur lgt ska SSAB egentligen? r det vettigt att kpa lngsiktigt, eller har ssab som fretag ingen framtid?

Jag tror absolut att ssab har en ljus framtid och har ven svrt att se aktien sjunka mycket mer. Har sjlv investerat i den idag
Citera
2013-03-06, 22:07
Medlem
Ministry.of.Truths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashgrenade
Jag tror absolut att ssab har en ljus framtid och har ven svrt att se aktien sjunka mycket mer. Har sjlv investerat i den idag

ok, vad r det som gr att dom gr s dligt d? stl borde det ju va efterfrgan p menar jag... r det kinesiska och indiska stlbolag som helt tagit ver marknaden eller?
Citera
2013-03-06, 22:27
Medlem
flashgrenades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ministry.of.Truth
ok, vad r det som gr att dom gr s dligt d? stl borde det ju va efterfrgan p menar jag... r det kinesiska och indiska stlbolag som helt tagit ver marknaden eller?

Det kan jag tyvrr inte svara p. Men ssab gr kvalitetsstl till skillnad frn kina/Indien, drfr tror och hoppas jag p en ljus framtid fr svensk stl.
Citera
2013-03-09, 16:10
Medlem
flashgrenades avatar
http://www.privataaffarer.se/borsgui...favorit-483335

..... betyder detta att man borde slja snarast mjligt eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in