Flashback bygger pepparkakshus!
2012-10-02, 03:19
Medlem
1979s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Transformer
Varför inte?
Jag frågar utav intresse då en av mina kamrater är mer insatt i detta än jag, och tyckte man skulle ta hänsyn till "antalet" när man köper. Då är de "lättare att sälja" osv.

Har han rätt eller fel?

Om du inte tänker köpa och sälja för miljardbelopp med några sekunders intervall så är omsättningen inget problem. Vill du betala 41 eller 48 kr för samma ägarandel? Välj själv.
Citera
2012-10-02, 10:28
Medlem
SciOques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Transformer
Varför inte?
Jag frågar utav intresse då en av mina kamrater är mer insatt i detta än jag, och tyckte man skulle ta hänsyn till "antalet" när man köper. Då är de "lättare att sälja" osv.

Har han rätt eller fel?
Du kan själv ta en titt på orderdjupet här.

http://trader.di.se/index.php/quote/orderdjup/5361
Citera
2012-10-02, 10:41
Medlem
För några år sedan handlades aktier i börsposter. En börspost bestod av kanske 500 aktier eller något annat jämnt tal och då var det en stor fördel att handla hela eller åtminstone halva börsposter.
Men börsposterna avskaffades för ett par år sedan och nu är det inte svårare att köpa/sälja 82 aktier än 500 aktier.
Citera
2012-10-12, 01:18
Medlem
lottobarns avatar
Idag kom ännu en annosering att 450 arbetare får gå. Tråkigt för Sverige men förmodligen en genomtänkt effektivisering för företaget! Känns köpvärd på dessa nivåer!
Citera
2012-10-12, 04:34
Medlem
1979s avatar
Nu vänder det.

http://news.investors.com/business/101112-628979-arch-peabody-jump-on-chinese-steel-demand.htm?ven=djcp
Citera
2012-10-12, 16:03
Medlem
SciOques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lottobarn
Idag kom ännu en annosering att 450 arbetare får gå. Tråkigt för Sverige men förmodligen en genomtänkt effektivisering för företaget! Känns köpvärd på dessa nivåer!
Med så ambitiösa mål som att vara störst i Norden, ja vad kan gå fel?
Citera
2012-10-12, 16:15
Medlem
lottobarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SciOque
Med så ambitiösa mål som att vara störst i Norden, ja vad kan gå fel?

SSAB står för ca 1% av den totala stålproduktionen av deras slag, vad skulle det vara för fel på att bli störst i norden?
Citera
2013-03-04, 21:06
Medlem
Ministry.of.Truths avatar
bumpar tråden.... hur lågt ska SSAB egentligen? är det vettigt att köpa långsiktigt, eller har ssab som företag ingen framtid?
Citera
2013-03-05, 22:38
Medlem
flashgrenades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ministry.of.Truth
bumpar tråden.... hur lågt ska SSAB egentligen? är det vettigt att köpa långsiktigt, eller har ssab som företag ingen framtid?

Jag tror absolut att ssab har en ljus framtid och har även svårt att se aktien sjunka mycket mer. Har själv investerat i den idag
Citera
2013-03-06, 22:07
Medlem
Ministry.of.Truths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashgrenade
Jag tror absolut att ssab har en ljus framtid och har även svårt att se aktien sjunka mycket mer. Har själv investerat i den idag

ok, vad är det som gör att dom går så dåligt då? stål borde det ju va efterfrågan på menar jag... är det kinesiska och indiska stålbolag som helt tagit över marknaden eller?
Citera
2013-03-06, 22:27
Medlem
flashgrenades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ministry.of.Truth
ok, vad är det som gör att dom går så dåligt då? stål borde det ju va efterfrågan på menar jag... är det kinesiska och indiska stålbolag som helt tagit över marknaden eller?

Det kan jag tyvärr inte svara på. Men ssab gör kvalitetsstål till skillnad från kina/Indien, därför tror och hoppas jag på en ljus framtid för svensk stål.
Citera
2013-03-09, 16:10
Medlem
flashgrenades avatar
http://www.privataaffarer.se/borsguiden/blankarnas-nya-favorit-483335

..... betyder detta att man borde sälja snarast möjligt eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in