2012-05-21, 21:29
Medlem
Richters twitter:

Tweets
19 May Margit Richert ‏@margitrichert
hej då så länge. Åter efter sommaren kanske.
Expand
Reply Retweet Favorite

Det jag har att säga är: 1) Min far är 85 och cancersjuk. 2) Min syster är 15 år. Ingen av dem bör terroriseras och få hotelser uttalade.
Collapse
Reply Retweet Favorite
10:11 PM - 19 May 12 via web · Details

Dock: Att jag skulle ha varit försvunnen är minst sagt en överdrift. Ann har vid upprepade tillfällen haft kontakt med mina föräldrar.
Expand
Reply Retweet Favorite

och inte heller har jag någon lust att bli en kvällstidningsföljetong, så jag tar en twitterpaus på obestämd tid.
Expand
Reply Retweet Favorite

Som ni säkert förstår finns det två sidor av berättelsen. Min tänker jag dock inte kungöra offentligt av hänsyn till de inblandade.
Citera
2012-05-21, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Jag tror inte de är tillsammans. De är vänner.

Det var intressant att Heberlein härom veckan ville ha plattskatt och svor över de höga skatterna. Tydligen har hon åkt på superhöga restskatter som har knäckt hennes ekonomi.

http://gittosmat.taffel.se/2012/05/0...otta-morotter/
Citera
2012-05-21, 22:31
Medlem
Skidaddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parboiled

Det höll i två veckor i alla fall. Skickligt jobbat....
Citera
2012-05-21, 22:50
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Jag tror inte de är tillsammans. De är vänner.

Det var intressant att Heberlein härom veckan ville ha plattskatt och svor över de höga skatterna. Tydligen har hon åkt på superhöga restskatter som har knäckt hennes ekonomi.
Jodå:

Citat:
Ursprungligen postat av Parboiled
Citat:
Vare sig det är via twitter eller facebook så vet många av er redan det underbara som hänt; Jag har gått och blivit tillsammans med Ann Heberlein. Oväntat, men samtidigt så fullkomligt självklart. Jag ville bara ha det sagt, så vi kan fokusera på väsentligheterna. Mat.
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
Richters twitter:

Tweets
hej då så länge. Åter efter sommaren kanske.
Expand
Reply Retweet Favorite

Det jag har att säga är: 1) Min far är 85 och cancersjuk. 2) Min syster är 15 år. Ingen av dem bör terroriseras och få hotelser uttalade.
Collapse
Reply Retweet Favorite
10:11 PM - 19 May 12 via web · Details

Dock: Att jag skulle ha varit försvunnen är minst sagt en överdrift. Ann har vid upprepade tillfällen haft kontakt med mina föräldrar.
Expand
Reply Retweet Favorite

och inte heller har jag någon lust att bli en kvällstidningsföljetong, så jag tar en twitterpaus på obestämd tid.
Expand
Reply Retweet Favorite

Som ni säkert förstår finns det två sidor av berättelsen. Min tänker jag dock inte kungöra offentligt av hänsyn till de inblandade.
Men sluta upp att kalla henne "Richter"! Du länkar ju till Margit Richert!
Citera
2012-05-27, 14:48
Medlem
Sanslöst... De här blir bara bättre och bättre. En professor som beter sig som ett nättroll och sen ljuger om det och sen en lesbisk romans. Vem är damen med morötterna? Mera!
Citera
2012-05-27, 16:31
Medlem
Nomen Nescios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butter200
Vem är damen med morötterna?
En psykiskt störd matbloggerska vid namn Margit (Gitto) Richert:
Citat:
Jag har en borderline-personlighetsstörning. Det innebär en väldig mängd saker, men vi kan dra de viktigaste*. För det första, jag pendlar enormt mellan euforiskt glad och upprymd och otroligt ledsen eller arg. Ofta flera gånger om dagen - som en slags manodepressivitet på speed kan man säga för att göra det enkelt för sig. För det andra, jag har ett onaturligt starkt behov av att vara älskad och att känna mig bekräftad, vilket leder till att jag - i eventuell avsaknad på den bekräftelsen - har svårt att kontrollera mina känslor. Minsta kritik blir lätt ett bevis på min absoluta värdelöshet, precis som minsta uppmuntran är som ett bragdguld. För det tredje är jag väldigt impulsiv, och har svårt att se och tänka över konsekvenserna av mitt handlande, vilket gör att jag kan vräka ur mig fel saker vid fel tillfälle, köpa saker jag inte alls har råd med och få för mig att jag kan ignorera hyresinbetalningen ända tills den går till kronofogden.
Källa: http://gittosmat.blogspot.se/2007/07/outing.html
Citera
2012-05-27, 18:56
Medlem
William Hainess avatar
Hur gammal är Heberlein?

Richert ser ju rätt ung ut, men det kan väl vara en gammal bild...
Citera
2012-05-27, 19:07
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Hur gammal är Heberlein?

Richert ser ju rätt ung ut, men det kan väl vara en gammal bild...
Heberlein är 41 och Richert 31.
Citera
2012-05-28, 00:08
Medlem
Schenkmanis44s avatar
Det är väl bara Richert som antyder att de två skulle vara ett par, eller har jag missat något som Heberlein har skrivit?
Citera
2012-05-28, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schenkmanis44
Det är väl bara Richert som antyder att de två skulle vara ett par, eller har jag missat något som Heberlein har skrivit?

nja, hon går väl länge än till att antyda utan skrev ju rakt ut på sin blogg att hon hade träffat kärleken i heberlein.
Citera
2012-05-28, 14:03
Medlem
Hett hett hett! Hoppas det håller ett tag, två rätt snygga borderlinebrudar, det är ju dynamit! Tänk om dem gifter sig.
Citera
2012-05-28, 14:11
Medlem
Parallaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butter200
Hett hett hett! Hoppas det håller ett tag, två rätt snygga borderlinebrudar, det är ju dynamit! Tänk om dem gifter sig.

Men läs! Uppenbarligen har något hänt. Ann Heberlein har lagt ner sitt twitterkonto och Margit har slutat både twittra och blogga. Undrar också vad som hänt. Men det är nog lätt hänt med två bipolära borderlinekvinnor som blir tillsammans
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in