2012-03-22, 13:27
Medlem
Falcãos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byfåne
Det där går också att ljuga ihop. Det står på TorAulin att Heberlein inte ska ringa anonymt, medan Heberlein twittrar att hon inte ringer anonymt.

Fast vad talar egentligen för att Aulins konto har blivit kapat, förutom att han hävdar det? Titta på lite av hans tidigare tweets till och om andra personer, som han inte förnekar att han skrivit. Tycker du inte de går i samma stil? Tror bara han fick lite kalla fötter nu som sagt när han insåg att han gått för långt.

Citat:
@calmaalm @jajemenanna Mucka var det ja! Varför svarade du mig? Håll truten och lycka till med ditt flum.

@calmaalm @jajemenanna Ännu en fjolla som uttalar sig om vad en professor bör säga. Vill forska i pseudoämne. Pärlor och svin, är det bekant

@tonnyvildevall Jag spiller inte min tid på svin/hjärndöda. Bye!

@tonnyvildevall Jag ser att någon har hjälpt dig stava. Argumenten hos dig nere på nivå hjärndöd.

@tonnyvildevall wiskey, vad är det. Kan det vara whisky tro? En amöba stavar bättre.

Och det är fem snabba exempel bara. Finns massor av andra.
Citera
2012-03-22, 13:45
Medlem
Jag skulle säga att jag till 90 % är övertygad om att det är han. Om man slår på honom så bor han med en 48årig thailändska verkar det som. Han är 64 själv. Varför är man inte förvånad?

Okej, men till saken. Man kan väl knappast polisnmäla Tor Aulin för detta? Han har väl inte trakasserat henne så att han skulle kunna få ett straff?
Citera
2012-03-22, 13:50
Medlem
Falcãos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haren1
Jag skulle säga att jag till 90 % är övertygad om att det är han. Om man slår på honom så bor han med en 48årig thailändska verkar det som. Han är 64 själv. Varför är man inte förvånad?

Okej, men till saken. Man kan väl knappast polisnmäla Tor Aulin för detta? Han har väl inte trakasserat henne så att han skulle kunna få ett straff?

Polisanmälan känns väl tveksam. Däremot kan nog Chalmers ha en del åsikter om det hela. Särskilt som det står i ett av hans tidigare tweets att de kollar upp hans Twitter sedan tidigare.

Verkar vara en herre med problematiskt kvinnosyn. Flera av hans tweets är nedlåtande kommentarer mot olika kvinnor, han verkar ha stor problem med skolans kvinnliga rektor och tydligen har han då även skaffat sig en thaifru som han naturligtvis uppskattar att inte tjafsar emot utan gör som hon blir tillsagd till skillnad från slynorna han träffar i den akademiska världen.
Citera
2012-03-22, 14:27
Medlem
Byfånes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falcão
Fast vad talar egentligen för att Aulins konto har blivit kapat, förutom att han hävdar det? Titta på lite av hans tidigare tweets till och om andra personer, som han inte förnekar att han skrivit. Tycker du inte de går i samma stil? Tror bara han fick lite kalla fötter nu som sagt när han insåg att han gått för långt.

Och det är fem snabba exempel bara. Finns massor av andra.

Det där håller nog inte i rätten. Man ska inte vara snabb när man dömer folk. Lämna det till den rättsmäktige, han där uppe...
Citera
2012-03-22, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av danebrogen
Skrattade högt när jag läste korrespondensen mellan Heberlein och Aulin. Den senare verkar vara en man som söker strider lite varstans. Han slår mig som väldigt gåpåig med stor murvelpotential. Med lite tur har jag hittat en ny favorit. En rättshaverist i den akademiska världen.

Även om man är manodepressiv kan man väl inte vara så skör att man blir suicidal av lite kritik från en kollega?
Det är långt ifrån en kollega. De beter sig som folk. Det gjordes inte här. Det står helt klart.
Citera
2012-03-22, 14:31
Medlem
Citat:
Att det var ett trollkonto från början till slut kunde jag köpt men att han nu bekräftar att det är hans men bara skyller på kapning när det kommer till trakasserierna av Herberlein gör mig helt övertygad om att det faktiskt är han som skrivit dessa tweets också.

Tonen i dessa är hånfulla och konfrontativa i precis samma stil som tidigare tweets från honom. Läser man igenom hans historik så tonar verkligen bilden fram av en oerhört bitter, rättshaveristrisk, hatisk liten människa som verkar vara i ständig konflikt med sin arbetsgivare.
Jag håller med dig till fullo. Troll från början. Visst. Men det är inte troligt det heller.

Bra analys där av hur han troligen är, lite hybris med som krydda. En eller två nypor. Gorillanypor.
Citera
2012-03-22, 14:33
Medlem
Falcãos avatar
Citat:
Det där håller nog inte i rätten. Man ska inte vara snabb när man dömer folk. Lämna det till den rättsmäktige, han där uppe...

Nej, i rätten håller det säkert inte men nu är vi ju inte i en domstol utan i i FB:s skvallerforum.
Citera
2012-03-22, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
det där är väl en 'lek' från aulins sida där han jämför sig med sin mer berömde namne?

det är ju tex inte så att gubben inte finns, det är bara att googla hans namn+chalmers så dyker han upp på deras hemsida.
Han kan mycket väl vara cellist. Min förhoppning är att han kommer att vara det i dubbel bemärkelse. Men så långt går det väl inte.
Citera
2012-03-22, 14:38
Medlem
Citat:
Nu tror jag inte just nämnde person tror på han där uppe...Fejjan-kontot uppges att han gillar humanisterna...så någon annan får döma just denne man.
Citera
2012-03-22, 16:24
Medlem
Byfånes avatar
Citat:
Nej, i rätten håller det säkert inte men nu är vi ju inte i en domstol utan i i FB:s skvallerforum.

Med tanke på hans senaste uppdateringar så syns det att kontot är kapat och utbytt lösenord. För annars hade TorAulin förmodligen twittrat att hans kontot blivit kapat.
Citera
2012-03-22, 16:29
Medlem
Falcãos avatar
Citat:
Med tanke på hans senaste uppdateringar så syns det att kontot är kapat och utbytt lösenord. För annars hade TorAulin förmodligen twittrat att hans kontot blivit kapat.

Du har sett artikeln i GP? Om han inte längre hade kontroll över sitt konto så borde han väl nämnt det då istället för att bekräfta att det är hans men att någon annan måste varit inne där igår.

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1....n-twitterkonto
Citera
2012-03-22, 16:34
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Chalmers utreder.
Citat:
– Vi ifrågasätter om inläggen är förenliga med Chalmers policy för sociala medier. Vi har en diskussion med honom om detta just nu, säger Christian Borg, presschef på Chalmers.
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1....entarer-utreds
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in