2006-02-17, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe
Programmet sändes i mitten på 80-talet. Häjkån var väl ett radioprogram?
Det stämmer nog. Minns att jag brukade höra det på radio i början av 1990-talet (för alla yngre förmågor var detta innan kommersiella radiokanaler fanns, tror bara SAF Radio City fanns då, och den fick jag inte in i Norrbotten). Och jag har för mig att han sjöng något om ett äpple. Fruktansvärt var det iallafall. Och bara P3 gick att få in på radion....
Citera
2006-02-17, 15:52
Medlem
carebears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kuggarn
Got it... Satt långt inne dock. Serien hette Crazy like a fox.
Ah, thats the one! Tack, nu kan jag äntligen somna, utan att fundera mer på detta! Hur som helst, så var det en rolig serie, tyckte jag då!
Mer info här:
fox
Kom även på att sonen känner jag mest igen från "Pojkarna från Brasilien"
Citera
2006-02-17, 17:50
Medlem
Tjena hejsan...
Någon som kommer ihåg en serie för bara några år sedan?
Värstingar i England som fick gå i en internatskola med regler o allt på samma sätt som på 60-talet.
Jäkligt rolig serie som jag tyvärr glömt namnet på....
Citera
2006-02-18, 14:50
Medlem
Kuggarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaparen
Tjena hejsan...
Någon som kommer ihåg en serie för bara några år sedan?
Värstingar i England som fick gå i en internatskola med regler o allt på samma sätt som på 60-talet.
Jäkligt rolig serie som jag tyvärr glömt namnet på....

Ja du... Ditt minne måste vara jävligt kort för serien gick i höstas! "Vet hut!" hette den i alla fall.
Citera
2006-02-18, 17:32
Medlem
World War special:

Är det fler än jag som gillade Dads Army/Krutgubbar med Arthur Lowe (känd från Plankan)? Gick senast i TV3 i början på 90talet....

Och Hemliga Armén!

Och Allo allo förstås...
Citera
2006-02-18, 22:22
Medlem
Oops...sorry.....Har nog rört ihop det en del....
Tack iaf.
Kanske för tidigt o hoppas på repris då....
Citera
2006-02-20, 08:40
Medlem
Oneliners avatar
Osynlige mannen

36 sidor har ni avhandlat om bortglömda tv-program och det utan att nämna "Osynlige mannen", hur är det möjligt? Är det ingen mer som minns "Osynlige mannen", gick på tv i slutet av 70-talet. Mannen vart osynlig i något experiment och en vän till honom fixade en gummimask som såg ut exakt som honom, som han kunde ta av sig när han ville vara osynlig (ja kläderna var han också tvungen att kasta av sig), när han vart jagad av........hm, ja de som ville ta honom (minns inte så mycket, gick på dagis under seriens gång). Varför visas inte reprisen, det var ju en kanonserie (eh, ja den var det då i en 5-6 årings tycke, serien håller nog än idag )? Se länk!

http://www.imdb.com/title/tt0072515/
Citera
2006-02-20, 09:37
Medlem
Braggs avatar
Helt plotsligt kom jag att tanka paa tv-serien fraan mitten/slutet av 70-talet, Tsaren's kurir...naan som vet naagonting mera?
Citera
2006-02-20, 10:49
Medlem
carebears avatar
Har vi nämnt Remington Steele? Denna klassiker med Stephanie Zimbalist som Laura, mamman i "alla älskar Raymond" som sekreteraren Mildred Krebbs och givetvis Remington Steele himself, spelad av Pierce Brosnan.
I början var även en blond "snygging" med som hette Murphy, men vem spelade honom?
Hur som helst väldigt kul serie...
Citera
2006-02-20, 18:24
Medlem
Vilka serier!

Citat:
Ursprungligen postat av Oneliner
36 sidor har ni avhandlat om bortglömda tv-program och det utan att nämna "Osynlige mannen", hur är det möjligt? Är det ingen mer som minns "Osynlige mannen", gick på tv i slutet av 70-talet. Mannen vart osynlig i något experiment och en vän till honom fixade en gummimask som såg ut exakt som honom, som han kunde ta av sig när han ville vara osynlig (ja kläderna var han också tvungen att kasta av sig), när han vart jagad av........hm, ja de som ville ta honom (minns inte så mycket, gick på dagis under seriens gång). Varför visas inte reprisen, det var ju en kanonserie (eh, ja den var det då i en 5-6 årings tycke, serien håller nog än idag ? Se länk!

http://www.imdb.com/title/tt0072515/
Jag tror den gick på trean en omgång för några år sen (KLAE corporation!) David McCallum/Ilya Kuriakin från UNCLE.

Likaså Remington på fyran nyss, han växte ju faktiskt till sig pierce, han var lite pimpinett då. Han var faktisk på g som Bond då, men hade ju ingen credd.

Svarta Moln var en polsk serie som jag förknippar med Tsarens Kurir.... samma tid, 70-tal.
Citera
2006-02-20, 20:37
Medlem
Gabriel Knights avatar
Jag vet inte om någon redan sagt det men när jag var liten på 70-80 talet så gick äventyrsserien Den osynlige mannen på Tv.

Den handlade, tror jag iaf om en snubbe som egentligen var osynlig och hade på sig en mask som han kastade av sig tillsammans med sina kläder när han skulle smyga sig in i någon lägenhet för att stjäla saker eller nåt

När jag var liten önskade jag att jag också kunde vara osynlig och smita in hos folk och busa med de som bodde där. Tänk er själva att man är osynlig och lyfter upp ett glas mjölk och börjar att dricka upp mjölken mitt framför någon
Man skulle ju bergis tro att det spökade... :tease:

En annan serie eller egentligen ett barnprogram som jag inte kommer ihåg vad den heter handlade om en rolig farbror med en kubbhatt som blev osynlig när han vred på hatten
Nej det var inte den osynlige mannen för den här gubben var stum men han blev iaf osynlig och busade med folk och hjälpte barnen i den lilla stad som han bodde i
När jag tänker efter var det nog i Prag som det utspelades sig i
Nåja, gubben var iaf en slags stum clown som barnsliga jag tyckte var rolig när jag var liten
Citera
2006-02-20, 21:44
Medlem
Kuggarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Jag vet inte om någon redan sagt det men när jag var liten på 70-80 talet så gick äventyrsserien Den osynlige mannen på Tv.

Fyra poster upp

Citat:
En annan serie eller egentligen ett barnprogram som jag inte kommer ihåg vad den heter handlade om en rolig farbror med en kubbhatt som blev osynlig när han vred på hatten
Nej det var inte den osynlige mannen för den här gubben var stum men han blev iaf osynlig och busade med folk och hjälpte barnen i den lilla stad som han bodde i
När jag tänker efter var det nog i Prag som det utspelades sig i
Nåja, gubben var iaf en slags stum clown som barnsliga jag tyckte var rolig när jag var liten

Pantau! En fin klassiker som också avhandlats i tråden. http://www.imdb.com/title/tt0157238/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in