2006-02-20, 23:00
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gothenburger
Ja herrejävlar. Men...tänk om man vore några år åldre....då hade man kanske kommit ihåg när Gudrun Schyman hade barnprogram (!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!? ?!?!?!?!?!??!?!?!?!?!?!?!?) på TV tidigt 70-tal.

Men det vet ni väl redan??? Att hon suttit näck med sin vulgärt vidrigt höggravida kropp och försökt indoktrinera 60-talister är väl ingen nyhet för dom som besöker det här forumet? Vi snackar buskage på den fittan.............fy fan alltså. Det måste vara som att slicka golvet hos frisören en kvart innan stänging

Va, hon satt väl inte naken i rutan eller? Usch, det låter ju hemskt
Vad gick serien ut på då, skulle man namnge ungen i magen eller vad då?
Citera
2006-02-20, 23:51
Medlem
troböds avatar
Jag lyckades dra mig till minnes ett program vid namn "Död vid 21" (http://www.imdb.com/title/tt0108741/). Det gick rätt sent, så det var knappt man orkade titta på det. Det gick på fyran tror jag.

Jag följde det i alla fall slaviskt och blev till slut väldigt besviken på det väldigt otillfredställande slutet.

Inte lastgammalt, men för oss åttiotalister kanske det kan vara något att minnas.

Sen fanns det väl nått samhällsprogram/debattprogram vid namn "Tango" som gick nån gång i mitten av nittiotalet?
Citera
2006-02-21, 07:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av troböd
Jag lyckades dra mig till minnes ett program vid namn "Död vid 21" (http://www.imdb.com/title/tt0108741/). Det gick rätt sent, så det var knappt man orkade titta på det. Det gick på fyran tror jag.

Sen fanns det väl nått samhällsprogram/debattprogram vid namn "Tango" som gick nån gång i mitten av nittiotalet?

Tango, hemskt Pk-program fråm Uuuumeå - Jävla kärring.

Men man hade Lisa Dalbellos brottarhit "Tango" som signatur... inte illa

"Let´s tääängo!"
Citera
2006-02-21, 09:00
Medlem
carebears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg Baleout
Likaså Remington på fyran nyss, han växte ju faktiskt till sig pierce, han var lite pimpinett då. Han var faktisk på g som Bond då, men hade ju ingen credd.

Anledningen till att han inte blev Bond då, var att han var tvungen att ställa upp på en säsong till av Remington Steele. Att det sen bara blev 4(?) avsnitt till innan den lades ner är ju en annan historia...
Man kan väl säga att han var lite bitter på sitt amerikanska tv-bolag...CBS(?)
När han inte kunde, kom ju träbocken Timothy Dalton in som Bond...
Citera
2006-02-21, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carebear
Anledningen till att han inte blev Bond då, var att han var tvungen att ställa upp på en säsong till av Remington Steele. Att det sen bara blev 4(?) avsnitt till innan den lades ner är ju en annan historia...
Man kan väl säga att han var lite bitter på sitt amerikanska tv-bolag...CBS(?)
När han inte kunde, kom ju träbocken Timothy Dalton in som Bond...

Timothy Dalton är den bästa James Bond lätt!
Citera
2006-02-21, 19:35
Medlem
retrorods avatar
pontus enhörning

om jag inte minns helt fel så hade väll pontus enhörning något sorts frågeprogram på nån kanal. minns iallafall att det var en the ventures låt som introlåt. nån mer som minns detta program?

PS. nån som kommer ihåg vad han heter/hette som erikbe har på sin avantar? DS.
Citera
2006-02-21, 22:32
Medlem
Airbuzzs avatar
Mika

Vet inte om det hette så... Antagligen inte, men det fanns en serie nångång under första halvan av 80-talet, skulle jag tro, som handlade om en samekille som hette Mika som skulle vandra från Lappland ner till Stockholm med sin ren. Tror han skulle försöka få träffa någon politiker, eller om det var kungen, i Sthlm. Antar han var upprörd över nåt. Minns inte så mycket, men jag minns att jag kollade på den.

Annars minns jag med nostalgi när jag äntligen fick kabel-tv och kunde avnjuta DJ Kat Show på Sky Channel, och Fun factorypå Super Channel. Fick man slipa lite på sin engelska också när man avnjöt tecknade serier som... Inspector gadget, Transformers, Brave Starr, Rubberman (?) m.fl.
Citera
2006-02-21, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Airbuzz
Mika

Vet inte om det hette så... Antagligen inte, men det fanns en serie nångång under första halvan av 80-talet, skulle jag tro, som handlade om en samekille som hette Mika som skulle vandra från Lappland ner till Stockholm med sin ren. Tror han skulle försöka få träffa någon politiker, eller om det var kungen, i Sthlm. Antar han var upprörd över nåt. Minns inte så mycket, men jag minns att jag kollade på den.
Ha ha ha. "En sann same ger aldrig upp". Efter den repliken minns jag att jag stängde av....
Citera
2006-02-21, 23:06
Medlem
Kuggarns avatar
Måste bara slänga ur mig Äventyr i bukten (Danger bay) igen eftersom ingen verkar minnas den (ingen har kommenterat iaf). Kanadensisk äventyrsserie som handlade om en pappa som jobbade på Vancouvers akvarium med två ungar, en kille och en tjej...? Var det bara jag som såg den?
Citera
2006-02-21, 23:14
Medlem
carebears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Airbuzz
Annars minns jag med nostalgi när jag äntligen fick kabel-tv och kunde avnjuta DJ Kat Show på Sky Channel, och Fun factorypå Super Channel. Fick man slipa lite på sin engelska också när man avnjöt tecknade serier som... Inspector gadget, Transformers, Brave Starr, Rubberman (?) m.fl.
It´s a D and a J and a cat with a K, okay... Så gick ju introlåten.
Var det Fun factory som hade krokodilen?
Hur som helst var det höjdpunkten på helgerna, när kabel-tv var ungt i Sverige...
Citera
2006-02-21, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kuggarn
Måste bara slänga ur mig Äventyr i bukten (Danger bay) igen eftersom ingen verkar minnas den (ingen har kommenterat iaf). Kanadensisk äventyrsserie som handlade om en pappa som jobbade på Vancouvers akvarium med två ungar, en kille och en tjej...? Var det bara jag som såg den?
Låter bekant. Var inte pappan i serien veterinär? Eller blandar jag ihop serierna nu?
Citera
2006-02-21, 23:47
Medlem
Parkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av retrorod
om jag inte minns helt fel så hade väll pontus enhörning något sorts frågeprogram på nån kanal. minns iallafall att det var en the ventures låt som introlåt. nån mer som minns detta program?

Enligt uppgift ska programmet ha hetat TV-tittarna, kort och gott.

En fundering; TV-filmen Hunden Som Log har säkert diskuterats tidigare. Är det någon som minns om det är i den filmen låten You're The Voice spelas? Undrar om inte ungarna i filmen sjunger den också...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in