2006-02-03, 11:49
Medlem
bingo!s avatar
erikbe, minns du en serie som gick tidigt på mornarna som handlade om utvecklingstörda ?
Citera
2006-02-03, 11:55
Medlem
Braggs avatar
TV-piraterna...jovisst, med 3D glasogon...ungefar som de man hade nar man tittade paa Ake Wilney (?) och ett 3D special avsnitt av 'Fonster mot TV varlden'...
Citera
2006-02-03, 12:00
Medlem
erikbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bingo!
erikbe, minns du en serie som gick tidigt på mornarna som handlade om utvecklingstörda ?

Njaa, inte vad jag kan komma på

Däremot minns jag programmet där barn i likadana blåa kläder sprang omkring och dansade och sjöng "Nu vill jag röra på mig, använda hela min kropp och med min muuuuun, så vill jag sjuuuunga"
Citera
2006-02-03, 12:05
Medlem
bingo!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe
Njaa, inte vad jag kan komma på

Däremot minns jag programmet där barn i likadana blåa kläder sprang omkring och dansade och sjöng "Nu vill jag röra på mig, använda hela min kropp och med min muuuuun, så vill jag sjuuuunga"

haha okej vet inte ens om programmet jag nämde existerar, det var nån annan flashbackare som drog upp det så jag var tvungen och fråga ddr-tv gurun. Förresten finns det nått programm idag som kan jämföras med det som sändes på 80-talet ?
Citera
2006-02-03, 12:12
Medlem
erikbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bingo!
haha okej vet inte ens om programmet jag nämde existerar, det var nån annan flashbackare som drog upp det så jag var tvungen och fråga ddr-tv gurun. Förresten finns det nått programm idag som kan jämföras med det som sändes på 80-talet ?

Bra fråga, det känns faktiskt inte så. Om man tittar på programmen som sändes då så var det överlag inte bättre då. Det är bara en nostalgisk efterkonstruktion. Däremot så tror jag på att om svt skulle repriserar mera så skulle tittarsiffrorna stiga.

Joel-bitar var ju freak show på hög nivå annars
Citera
2006-02-03, 14:00
Medlem
Vanillababes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmsnatt
Lasse Åberg var inne i en svamp "Zvampen"

Men "Lördagsgodis" tror jag att Robert Sjöblom var programledaren för?
"Barnprogram från 80-talet, där en programledaren sänder inifrån en godispåse, främst innehållande [engelsk konfekt]?."
http://www.imdb.com/title/tt0130101/

Aaah, ja, jag var lite osäker på om det var Lasse Åberg. Tack för att du rättade mig.
Citera
2006-02-03, 14:29
Medlem
erikbes avatar
Någon mer 70-talist som kommer ihåg det tecknade "Mats och Marie"?

"Här kommer vi tillsammans, här är Mats och här Marie..."

Ett beståend minne från den tiden var Ragna Nybloms mjuka underbara röst. Hon la ju röster till en massa tecknade program ,Trolltyg i tomteskogen och Dr Snuggles bl.a
Skulle göra vad som helst för att få höra hennes röst igen. (Fattar ni att min svaghet för nostalgi kan ta kål på mig)
Citera
2006-02-03, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bultman
Kan det vara Oldsberg för närvarande?

Det är det nog, tack. Kommer ihåg en gång när folk skulle äta på en stor jävla geleråtta eller ahlgrensbil eller vad det nu var... Fan, skulle vilja se repriser av det programmet.
Citera
2006-02-03, 15:09
Medlem
erikbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namram
Det är det nog, tack. Kommer ihåg en gång när folk skulle äta på en stor jävla geleråtta eller ahlgrensbil eller vad det nu var... Fan, skulle vilja se repriser av det programmet.

http://thepiratebay.org/details.php?id=3404754

Tyvärr varken seeders eller leechers
Citera
2006-02-03, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe
http://thepiratebay.org/details.php?id=3404754

Tyvärr varken seeders eller leechers

wow...trodde inte det fanns. Tack!
Citera
2006-02-03, 15:21